Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQL - E60:Projektet utan slut

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zrken
    replied
    Re: SQL - E60:Projektet utan slut

Originally posted by Mikka View Post
    Kunskapen hittar du inte på nätet, Men ute på tävlingsbanan kan du garanterat få hjälp
    Jag har fått ut sjukt mkt mer av nätet än någonsin av folk jag träffat och pratat med.
    Det kanske är en fråga om var du letat på nätet?

Leave a comment:

• Mikka
    replied

Originally posted by zrken View Post
    Bara å koppla på läsglasögonen och hoppas man hittar folk på nätet som vågar dela med sig av de där så dyrbara kunskaperna
    Kunskapen hittar du inte på nätet, Men ute på tävlingsbanan kan du garanterat få hjälp

Leave a comment:

• JäSper
    replied

hmmm... efter att ha läst tråden ännu en gång så inser jag att det här vi håller på med är inte klokt... Men fränt kommer det bli NY TRÅD snart hoppas jag

Leave a comment:

• zrken
    replied

Originally posted by huSSe View Post
    verkar som du hållit på länge. du har ju
    kunskapen och kan bygga.
    Tackar, men ack sådan nybörjare jag är!
    Bara å koppla på läsglasögonen och hoppas man hittar folk på nätet som vågar dela med sig av de där så dyrbara kunskaperna

Var i stort första gången med det mesta i den här bilen.

Leave a comment:

• huSSe
    replied

håller med christoffer, verkar som du hållit på länge. du har ju
    kunskapen och kan bygga.
    kanske du får blodad tand ändå. fast du tycker som du
    tycker om reglerna.

Leave a comment:

• ChriZtoffer
    replied

Jag syftade dock inte på EMMAs reglemente utan snarare Boverkets, med tanke på hur du ska bygga. Men jag hoppas du tar dig ut på nån tävling nästa år! Strunta i installationen och ta den som det blir, du får ju en bedömning på ljudet iaf och kan jämföra dig med övriga så sett.

Leave a comment:

• zrken
    replied

Originally posted by octan View Post
    Ett knep är att maila/prata med en kunnig om varje del innan du bygger. Så det blir rätt/genomtänkt från början. Varför inte gå med i ett team?
    Jag skulle sträcka mig till att det är nödvändigt att ha ngn sådan support genom bygget för att bilen ska vara tävlingsbar

Ett teambyggande har inte vart på kartan, men när du nämner det låter det inte så avlägset. Har på känn det finns ett par som skulle kanske gå att sätta ihop. Det som tar emot är främst en 'stabil erfarenhet' som kan hålla ordning på alla fallgropar...

(smashboll till raljerande över ungdomens silverfat-behov)

Leave a comment:

• octan
    replied

Originally posted by zrken View Post
    Jag må vara militant inställd till regelverket EMMA representerar, det gör jag ingen hemlighet av.
    Däremot ambitionen att förr eller senare få någon dommarkunnig tomte att lyssna på bilen har alltid varit frestande.

Öppnade 2012 regleboken och tittade mig igenom alla smådetaljer man får avdrag för bara när det kom till kabelmeck... alltså shiet, det var värre än jag fantiserat ihop. Tyvärr - det är verkligen ingenting för mig.

Kanske det som blöder mig mest är hur man går dit - får sitt bygge toksågat på alla dessa installationstekniska bristerna - och sedan vill komma tillbaka med att göra om göra rätt bakom kulisserna. Jag kanske hamnar där jag med en dag, men det är bara oändligt avlägset och avtändande i dagens läge.

Det finns väl ett par vägar att se på framtiden:
    -Ta sporten för vad den är, och hur den ser ut idag. - Ingen riktig option.
    -Försöka skapa förändring med nya idéer. - Gör så gott jag kan, men gammal är äldst.
    -Bygga sin bil utan att bry sig om varken bygglogg/tävlingschosan - ...lockande.

Men som åskådare lär jag dyka in på en och annan tävling nästa år - det vågar jag garantera
    Ett knep är att maila/prata med en kunnig om varje del innan du bygger. Så det blir rätt/genomtänkt från början. Varför inte gå med i ett team?

Leave a comment:

• zrken
    replied

Jag må vara militant inställd till regelverket EMMA representerar, det gör jag ingen hemlighet av.
    Däremot ambitionen att förr eller senare få någon dommarkunnig tomte att lyssna på bilen har alltid varit frestande.

Öppnade 2012 regleboken och tittade mig igenom alla smådetaljer man får avdrag för bara när det kom till kabelmeck... alltså shiet, det var värre än jag fantiserat ihop. Tyvärr - det är verkligen ingenting för mig.

Kanske det som blöder mig mest är hur man går dit - får sitt bygge toksågat på alla dessa installationstekniska bristerna - och sedan vill komma tillbaka med att göra om göra rätt bakom kulisserna. Jag kanske hamnar där jag med en dag, men det är bara oändligt avlägset och avtändande i dagens läge.

Det finns väl ett par vägar att se på framtiden:
    -Ta sporten för vad den är, och hur den ser ut idag. - Ingen riktig option.
    -Försöka skapa förändring med nya idéer. - Gör så gott jag kan, men gammal är äldst.
    -Bygga sin bil utan att bry sig om varken bygglogg/tävlingschosan - ...lockande.

Men som åskådare lär jag dyka in på en och annan tävling nästa år - det vågar jag garantera

Leave a comment:

• octan
    replied

Originally posted by ChriZtoffer View Post
    Jag hoppas att nya bygget blir enligt rådande byggnormer så du inte får nerslag vid en eventuell inspektion.
    Originally posted by ppk View Post
    Jag tycker det nya bygget ska bli spännande, och jag hoppas det kommer upp en tråd för jag har hört att han ska bygga helt och hållet efter EMMA SQs regelbok
    Nu ska vi vara snälla

Leave a comment:

• ppk
    replied

Originally posted by ChriZtoffer View Post
    Jag hoppas att nya bygget blir enligt rådande byggnormer så du inte får nerslag vid en eventuell inspektion.
    Jag tycker det nya bygget ska bli spännande, och jag hoppas det kommer upp en tråd för jag har hört att han ska bygga helt och hållet efter EMMA SQs regelbok

Leave a comment:

• ChriZtoffer
    replied

Leave a comment:

• zrken
    replied

Det finns ju en och annan som har lite pejl på vad som är på gång...

Leave a comment:

• ppk
    replied

Originally posted by Frippe_L View Post
    "Ingen **** på våran gård" i kombiutförande.
    Han får nog parkera på gatan..

Leave a comment:

• Frippe_L
    replied

Originally posted by Svugg View Post
    Vad har du tänkt dig för bil då? en ny bmw?, kombi denna gång kanske:P
    "Ingen **** på våran gård" i kombiutförande.

Leave a comment:

Working...
X