Announcement

Collapse
No announcement yet.

döda :P

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• döda :P

haha, var på mätning igår efter jag kopplat in alla nya steg och så i bilen.
    Två st MTX thunder 92001 = 7851Wrms :P
    Ett st MTX thunder 2ch
    Ett st MTX thunder 4ch
    (två polare som jag får låna stegen av = TACK !!! )

mina DD 0515 tyckte inte riktigt om effekten ur dom stegen så dom sa plopp, var under ett svep också ! :P
    men nya ännu trevligare basar är beställda

bild kommer upp på basen, den har kantrat ganska rejält sen gnistor inne i spolen har tillverkat egna kylhål :P
    Det bolmade rök ut ut porten och kan lova att nu luktar det huggorm i bilen !
    Last edited by albinkramer; August 18, 2011, 19:44.
    ja, jag lider av en sjukdom !

Re: döda :P

Pressat stegen lite för hårt kanske?
    Taskigt med ström månne?
    Spelat under avstämningsfrekvensen så att säga?
    Builder of the Metallica Tribute Car

Comment

Ström finns gott om och stegen var långt från max, men jag visste basarna skulle dö dock inte igår, hade tänkt döda dom på lördag på Umeå gatbilsträff

Comment

Originally posted by albinkramer View Post
        Ström finns gott om och stegen var långt från max, men jag visste basarna skulle dö dock inte igår, hade tänkt döda dom på lördag på Umeå gatbilsträff
        Bara undrar eftersom det inte är SÅ lätt att "döda" basar..

Vet många som använt betydligt mer effekt på betydligt billigare basar som hållt
        alldeles förträffligt.

Så det där var inget jag skulle skryta med direkt..

Comment

Tokken; mannen med den renaste signalen i Sverige

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Provade o burpa en 8" pioneerbas på typ 1800wrms freeair en gång. Trodde de skulle spraka o leva jävel. Till min stora besvikelse gjorde den bara ett konutslag spolen la sig uppe på magneten, konan sprack, och tinsel leadsen gick av.. Där snackar vi döda, även om det kunde vart lite roligare show av de hela.

Comment

Originally posted by zrken View Post
              Tokken; mannen med den renaste signalen i Sverige
              Njaee.. Inte riktigt.

Comment

Originally posted by Tokken View Post
                Bara undrar eftersom det inte är SÅ lätt att "döda" basar..

Vet många som använt betydligt mer effekt på betydligt billigare basar som hållt
                alldeles förträffligt.

Så det där var inget jag skulle skryta med direkt..

Visst jag körde svep och det blev långt under vars lådan är avstämd för, men ett av dom där mtx 92001 har dödat många basar, 4 st mtx basar i rätt byggd låda , en zacry bas i väldigt fel låda och nu mina DD dock med dubbla av dom stegen
                Och jag skryter inte, det gör jag den dagen jag är värst och det kommer aldrig hända! Bara tyckte det var fränt

Comment

Jaha du, hahaha ja jag vet inte vad jag ska säga riktigt..

Comment

Hade jaghaft det steget så hade jag nog sålt det fortare än kvickt...
                    Jag vill då inte ha nåt steg som har en historia av att mystiskt döda basar...

Men eftersom det finns gott om ström till de där ca 10KW steg, så antar jag att det finns minst 10 batterier av bra kvalite..=)
                    Svensk Mästare 5 gånger...

Comment

Inte 10oooW, 7850W!
                      Jaja, är som sagt bara nybörjare så ni kan garanterat det här bättre men ett klipp finns då ett av stegen dödar en zacry bas om ni kikar på Weines profil
                      Och strömväg har jag ett DD powercell 5000, och vet några som kör med DD z2 steget på batteriet mindre och det går då bra, dock måste det laddas efter varje burp men det måste de flesta om dom kör med två batterier

Comment

Inte 10oooW, 7850W!
                        Jaja, är som sagt bara nybörjare så ni kan garanterat det här bättre men ett klipp finns då ett av stegen dödar en zacry bas om ni kikar på Weines profil
                        Och strömväg har jag ett DD powercell 5000, och vet några som kör med DD z2 steget på batteriet mindre och det går då bra, dock måste det laddas efter varje burp men det måste de flesta om dom kör med två batterier
                        Hur bra det batteriet än är så räcker det inte på lååååååååååånga vägar..
                        .. och du har ETT batteri!?

Till snabba burpar KANSKE..

Comment

Ja jag har ett batteri, eftersom jag är nybörjare så köper jag sånt jag sett fungera, men har inte varit ner söderut och kollat annat än på elmia
                          Ljudverkstans panda kör med DD powercell 4000, DD z2 och 2x DD 9512, 152db, hade jag haft film så hade det varit lättare att bevisa dom gör vell ungefär 10-15sek burpningar och till det verkar det då räcka, men som sagt jag är nybörjare så det behövs inte dumförklaras här...

Comment

Ja jag har ett batteri, eftersom jag är nybörjare så köper jag sånt jag sett fungera, men har inte varit ner söderut och kollat annat än på elmia
                            Ljudverkstans panda kör med DD powercell 4000, DD z2 och 2x DD 9512, 152db, hade jag haft film så hade det varit lättare att bevisa dom gör vell ungefär 10-15sek burpningar och till det verkar det då räcka, men som sagt jag är nybörjare så det behövs inte dumförklaras här...
                            Inga dumförklaringar men 10-15 sekunder håller inte en burp på.. Max ett par sekunder.. och då TÖMMER du batteriet mer eller mindre.
                            Gissa vad som händer med alla dom stegen på ETT batteri och dessutom svep under avstämningsfrekvens.

Mitt facit på detta..
                            Tokdåligt med ström som får stegen att klippa nå helt vansinnigt med uppeldade basar som plåster på såren.

SBS så att säga.. Ska du spela annat än burp så får du räkna med ett normalt batteri per 1000w.. Så några till batterier så är du snart på banan igen.

Comment

vet vad sbs står för....

Här för den som är intresserad så är info på batteriet http://www.websitefolder.net/DigDesi...=207&iPageID=5

Comment

Working...
                              X