Announcement

Collapse
No announcement yet.

döda :P

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: döda :P

Originally posted by albinkramer View Post
    och som nybörjare så är det ganska svårt att veta vars man ska lyssna.

Det är vell bättre att sluta fråga ngn, lära sig själv, så slipper man bli dumförklarad.
    Hur resonerar du nu? Det finns ju hur mycket information som helst att ta för sig av som nybörjare! Bara på detta forum kan du utan tvekan spendera dagar med att insamla information samt tips. Tänk då vad som finns om du söker vidare på det stora hemska Internet, oändligt! Kanske blir det ett projekt i att utöva källkritik också, vem vet?

Sen att folk klagar på att du inte har nog med ström är nog förståligt, har du mer än 8500WRMS steg och endast ett batteri får du vara beredd på att ta "kritik". (även om det tydligen bara var för korta burpar)

Ompa out!

Comment

Optima Röd är ett renodlat startbatteri
      Optima Gul ett deepcycle batteri klarar många ur och uppladdningar Finns i både 55 ah och 75 ah
      Optima Blå ungefär lika som det Gula men för marint bruk.

Finns även Exide 900 Dc

Även Biltema silver dynamics till vettigt pris
      Skrev vid ett tidigare tillfälle att du skulle köpa biltemabatterier
      istället för de 6000 kr batteriet Inte för att det batteriet på nått sätt är dåligt
      Men de är gjord för batteribegränsade klasser och burp

men i detta fallet får du kanske 4-5 biltemabatterier till samma pengar stegen skulle må bättre av mer ström.

Sen får du göra hur du vill men ska du korvkioskpoppande köp Biltemabatterier

Mitt inlägg i debatten. ta det hur du vill
      Har säkert nått som är felskrivet men då är det tillåtet att ändra och lägga till
      Last edited by The one n only; August 18, 2011, 21:18.

Comment

jo jag vet jag skrev inlägg tidigare men då gjorde jag valet att köpa mitt DD batteri för att slippa ha ett extra batteri då man endast får ha 2 batteri i streetklassen och jag redan hade brist på utrymme i bilen och nog med vikt bak :P
        ja, jag lider av en sjukdom !

Comment

för mitt dd batteri jämfördes med att vara bättre än 2 optima röd eller två optima gul, därav gjorde jag valet att köpa DD batteriet.

Comment

Finns ingen annan svensk sida med så mycket kompetent folk som det gör här.
            Otroligt många av dessa tävlar och det är allt mellan lokala tävlingar och SM/EM/VM.

Och det är tack vare dessa människor som jag kan det jag kan idag.
            Så jag är mer än tacksam för att jag fått svar på allt inom billjud.

Information ska man ta till sig om man har tänkt bli bättre på det man gör. Inte ta det som att bli dumförklarad.
            I så fall har jag blivit dumförklarad många gånger, men det får man ta

Men håller du inte med om att det kanske är bättre att ha 2-3 fetingbatterier än att bara ha 1?
            Jag fattar att dom är dyra, men ska man ha mycket effekt så kostar det där efter.
            Hellre stor batteribank och klent steg än tvärtom
            Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Originally posted by Ompa View Post
              Hur resonerar du nu? Det finns ju hur mycket information som helst att ta för sig av som nybörjare! Bara på detta forum kan du utan tvekan spendera dagar med att insamla information samt tips. Tänk då vad som finns om du söker vidare på det stora hemska Internet, oändligt! Kanske blir det ett projekt i att utöva källkritik också, vem vet?

Sen att folk klagar på att du inte har nog med ström är nog förståligt, har du mer än 8500WRMS steg och endast ett batteri får du vara beredd på att ta "kritik". (även om det tydligen bara var för korta burpar)

Ompa out!
              jag resonerar så att mkt av det jag fråga om och velat ta reda på så har alla haft helt olika svar så man bara blir mer förvirrad än man var innan.

Comment

Originally posted by Softis View Post
                Finns ingen annan svensk sida med så mycket kompetent folk som det gör här.
                Otroligt många av dessa tävlar och det är allt mellan lokala tävlingar och SM/EM/VM.

Och det är tack vare dessa människor som jag kan det jag kan idag.
                Så jag är mer än tacksam för att jag fått svar på allt inom billjud.

Information ska man ta till sig om man har tänkt bli bättre på det man gör. Inte ta det som att bli dumförklarad.
                I så fall har jag blivit dumförklarad många gånger, men det får man ta

Men håller du inte med om att det kanske är bättre att ha 2-3 fetingbatterier än att bara ha 1?
                Jag fattar att dom är dyra, men ska man ha mycket effekt så kostar det där efter.
                Hellre stor batteribank och klent steg än tvärtom

jo nog vet jag att man aldrig kan ha för mkt ström i bilen till stegen, men just för mitt endamål som det ser ut nu som jag skrivit några gånger, burpning så räcker mitt batteri gått och väl, visst man får ladda efter man kört ett par repor, och som jag skrev, jag har lyssnat på ljudverkstan som kör med z2 steg, dd 9512 x2 och ett powercell 4000 som lämnar mindre ström än mitt men har tänkt att köpa ett till batteri ändå, men inte nu, för säsongen är snart slut och jag har inte ens licens eller tävlat i sommar på någon riktigt tävling, men nästa sommar.
                så jag har bara lastat på mig med bra grejer (stegen är inte mina) för att kunna satsa rejält, vill inte det ska sitta stop i grejerna när jag börjar.
                Så nästa sommar kommer jag ses nere hos er i södra sverige för att visa vad jag går för !
                Vet dock inte om jag ska fortsätta bygga i min a6 sedan, vet det inte är optimalt ngn stans men vet flera här på forumet som visserligen hållit på länge och säger " varför vara som alla andra".
                Jag har valt att satsa på det här nu då det är ngt jag verkligen brinner för, och känns inte kul att bli dumförklarad då man är nybörjare! men visst, kritik kan man se från alla håll, och inte menat att verka kaxig eller besserwisser och veta bättre än andra! men svårt att veta vilka man ska lyssna på och inte, då alla har en uppfattning om allt. Säger inget om att man inte behöver mycket ström, det behöver man massor av, om man ska spela musik. men vid burpning och min nivå räcker mitt batteri gott och väl

Comment

Har du mätt med MM på slutstegets kablar IN hur många volt du har under burp ? :P skulle va kul o veta

Comment

det kan ordnas lite senare har jue inga basar nu, och i helgen på umeå gatbilsträff så får jag låna ett par DLS spl 15, så ska bara minska min låda så volymen stämmer, så blir inge mega burp! om inte han som äger basarna vill vrida upp effekten

Comment

Originally posted by albinkramer View Post
                      det kan ordnas lite senare har jue inga basar nu, och i helgen på umeå gatbilsträff så får jag låna ett par DLS spl 15, så ska bara minska min låda så volymen stämmer, så blir inge mega burp! om inte han som äger basarna vill vrida upp effekten
                      Vore najs

Comment

Säger desamma, jag är nyfiken vad volten kan tänkas ligga på efter 3-5 sek

Comment

Säger desamma, jag är nyfiken vad volten kan tänkas ligga på efter 3-5 sek
                          Vid en kraftig burp kan det rasa ner mot 11 volt utan tvivel..
                          Men kör man ett ordentligt svep på hög volym faller det fort ner mot
                          farliga nivåer och man bränner saker och ting fort.
                          Lite i det fallet med TS basar.. sånt händer, inte mycket att göra åt.

Multimeter inkopplad på stegets plus och minus under burp eller svep kan
                          rädda mycket, så det är mitt tips till nästa gång.
                          Multimetern är nog bilstereobyggarens närmaste vän.

MEN jag tycker det är bra att man får lära sig saker den hårda vägen.
                          Man LÄR sig saker betydligt bättre den vägen även om det råkar vara dyrbara
                          läxor att lära.
                          Builder of the Metallica Tribute Car

Comment

Jag lärde mig den extremt hårda vägen att inte ha remoten i baklyset, det gör jag ALDRIG om igen!

Comment

Jag lärde mig den extremt hårda vägen att inte ha remoten i baklyset, det gör jag ALDRIG om igen!
                              Vad hände?

Comment

fan vad ström är vitkigt! på SM 2008? hade vi 9 batterier i bassrace på 2st stetsom 7k2d steg. och jag skämtar inte, vi hade ca 9 volt under spelning.. (bassrace 149.9) och vi trodde vi var safe.. hah

Comment

Working...
                                X