Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avslut!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Avslut!

Originally posted by Antonic View Post
    Vad menar du med det?
    Ändrat nu, felskrivet, sorry.

Det jag menar är att så många kopplar allt jag, Erik och Jens tycker direkt till "Förbundet". "Förbundet" är alla dess medlemmar, alla dess tillgångar. Så det uttrycket används lite slarvigt många gånger.

Jag erkänner direkt att ibland svarar jag med mitt eget inlogg, när jag nog borde skriva i Förbundets inlogg istället.

Men jag måste också få skriva vad jag själv, som privat person anser. Speciellt tycker jag detta gäller som styrelsemedlem i Förbundet där vi är helt ideella, eller värre än så, betalar för att jobba där gratis.

Många är snabba att göra kopplingar hit och dit, istället för att försöka särskilja. Men visst har jag en egen del i det hela och jag skulle kunna göra som Tonny jag med.

Vi får se.....
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by jonash View Post
      Ändrat nu, felskrivet, sorry.

Det jag menar är att så många kopplar allt jag, Erik och Jens tycker direkt till "Förbundet". "Förbundet" är alla dess medlemmar, alla dess tillgångar. Så det uttrycket används lite slarvigt många gånger.

Jag erkänner direkt att ibland svarar jag med mitt eget inlogg, när jag nog borde skriva i Förbundets inlogg istället.

Men jag måste också få skriva vad jag själv, som privat person anser. Speciellt tycker jag detta gäller som styrelsemedlem i Förbundet där vi är helt ideella, eller värre än så, betalar för att jobba där gratis.

Många är snabba att göra kopplingar hit och dit, istället för att försöka särskilja. Men visst har jag en egen del i det hela och jag skulle kunna göra som Tonny jag med.

Vi får se.....

Tack

Såklart du måste skriva vad du tycker men känns så tråkigt när du drar alla över en kant.

Admin: har du några kram smiley på lager.
      sigpic

Ägare av DekorTeknik
      Gå in och gilla!

Comment

Jag förstår Tonny till 100%. Inte kul att få höra att man upplevd dryg och kaxig när man försöker få folk att fatta vad bilstereo går ut på.
        Kunskap är inte kaxigt. Kunskap är makt. Väldig få kan hantera det på ett bra sätt. Tonny är en av dem.

Tro inte för en sekund att Tonny driver en agentur bara för att det är skoj och för att han inte har något bättre för sig. Han tar detta på största allvar och leker inte importör. Han lägger mycket tid på att svara i trådar och dela med sig av den erfarenhet han skaffat sig under alla de år han varit aktiv inom bilstereo.

Jag ser detta avhopp som en vitamin-injektion för Tonny. Nu kan han lägga all den energi på sitt företag och sin agentur.

Lycka till

P.S
        Lägg sen ner allt annat skitsnack i denna tråd. Skall ni skriva något så skriv att ni är tacksamma för den tid Tonny lagt här under åren.

Tack Tonny!
        Jag ÄR Gandalf!!!

Comment

Originally posted by Nonne View Post
          Då det framkommit att personer uppfattar mig och mina inlägg som kaxig attityd, har jag tagit ett beslut att inte svara i trådar längre.

All info gällande produkter, tävlingar eller annat som är bilstereorelaterat kommer att skötas från det nya Ljudbyggaren.

Har ni frågor gällande Mosconi eller AudioSystem når ni någon av oss på företaget via mejl eller telefon.
          Under hösten kommer de nya hemsidorna upp, både Audio System och Mosconi förtjänar att publiceras på svenska.

Jag tackar för många både roliga och mindre roliga timmar här på forumet!

// Tonny "Nonne" Björk
          Jag tycker helt enkelt att du inte skall bry dig om dessa personerna då det troligen är så att dina svar inte varit vad de velat höra eller att dina (internet)ord feltolkats.

Man kan inte gilla alla eller vara gillad av alla på ett forum så är det bara!

Tycker iallefall liksom alla andra att det är oerhört synd om forumet mister dig och dina kunskaper!
          "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Originally posted by Gandalf View Post
            Jag förstår Tonny till 100%. Inte kul att få höra att man upplevd dryg och kaxig när man försöker få folk att fatta vad bilstereo går ut på.
            Kunskap är inte kaxigt. Kunskap är makt. Väldig få kan hantera det på ett bra sätt. Tonny är en av dem.

Tro inte för en sekund att Tonny driver en agentur bara för att det är skoj och för att han inte har något bättre för sig. Han tar detta på största allvar och leker inte importör. Han lägger mycket tid på att svara i trådar och dela med sig av den erfarenhet han skaffat sig under alla de år han varit aktiv inom bilstereo.

Jag ser detta avhopp som en vitamin-injektion för Tonny. Nu kan han lägga all den energi på sitt företag och sin agentur.

Lycka till

P.S
            Lägg sen ner allt annat skitsnack i denna tråd. Skall ni skriva något så skriv att ni är tacksamma för den tid Tonny lagt här under åren.

Tack Tonny!
            Kan bara säga att jag instämmer.
            // Benny

Dom bästa grejorna och bästa supporten får du hos http://ljudbyggaren.se

Audi A4 avant

Comment

Originally posted by Antonic View Post
              Måste vara bland det mest dummaste jag sett dig skriva Jonas ren BS.
              Kunskap är inte kaxigt utan handlar hur man presenterar det.

Fick en ny rullmaskin på jobbet för 30mille och jag var den ända som gått utbildningen
              och då funkar det ju inte att vara kaxig mot resterande som ska lära sig.
              Vad händer då tro?

Tråkigt att du tycker dom mesta har en lägre nivå och ska ha allt serverat.
              Hatar att folk ser ner på andra helst när det kommer från någon från förbundet.

Just den där Vi här uppe och dom där ni som är så sjukt tråkigt.

Jag har i princip gett upp att hjälpa de yngre och mindre erfarna, av en enkel anledning..

Har man massor av år av erfarenhet blir man ifrågasatt mer än oftast och man blir nästan alltid kallad allt möjligt dumt för att man försöker rätta till felaktiga påståenden.

Sen ska verkligen allt serveras på silverfat, vet inte hur många frågor jag fått om att bygga baslådor och dörrsidor och helt kompletta installationer.
              MEN det får ju inte kosta något, helst ska man göra det gratis.

Jag är nog mest less på att många av oss inte anses vara till någon större hjälp om man inte jobbar helt gratis.

Spelar ingen roll hur man presenterar det, håller man inte med eller ber om ursäkt mer eller mindre för att man rättar till är det i princip ingen idé att man svara överhuvudtaget. Deras idéer ÄR oftast ALLTID rätt från start och man ifrågasätts varje gång.

Senaste jag märkt är att någon ställer en fråga om till exempel basar med olika impedans i samma låda, säger man då nej att det inte blir bra osv osv
              får man höra, "Jag tänker prova ändå".

Lät detta inlägg som kaxigt och att jag "ser ner" på någon får ni mer än gärna säga det.
              Builder of the Metallica Tribute Car

Comment

Tänker på Tokkens inlägg om silverfats servering och gratis....

Kunskap skulle jag vilja säga är dyrt..så om man har tillgång till ett forum som detta och får hjälp gratis ska man inget annat vara än glad.!
                Vad händer om du har tar bilen till verkstan och ber dom koppla in dator till bilen för att felsöka den.? Jo, oftast tar dom betalt för det..Hur skulle de se ut om folk här med stor kunskap börjar ta betalt för det dom svarar då du frågar.?

Vi ska vara glad att vi har personer med stor kunskap här.!
                Synd då att Tonny lägger av...
                Jaha.??

Comment

Med tanke på att du har flest inlägg på detta forum kommer det bli lite "tomt" efter dig Nonne!

Väl mött framöver
                  Niklas Bengtsson

LjudiBil.Com

Comment

Jag tycker inte du ska försvinna från forumet bara för att någon anonym nisse inte håller med om vad du skriver.
                    Då är det han ska lämna forumet om han inte tycker det passar.

Du har mycket kunskap och jag är en av dom som vill ta del av den.
                    Jag läser det som skrivs, tar åt mig och försöker förstå.

Billjud är inte lätt att förstå sig på.
                    Vissa (antagligen den som kallat dig dryg) fick ett svar som den absolut inte förstod sig på och tog det negativt.
                    Får jag ett svar försöker jag utveckla frågan lite tills jag fattar hur det funkar.

Och jag håller med dom andra, kunskap är makt.
                    Att ha makt är kaxigt, men man ska inte vara kaxig om man har makt.
                    Last edited by Softis; August 10, 2011, 16:43.
                    Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Originally posted by Softis View Post
                      Och jag håller med dom andra, kunskap är makt.
                      Att ha makt är kaxigt, men man ska inte varea kaxig om man har makt.
                      Precis! Men har man inte kunskapen ska man inte vara kaxputte heller..
                      Builder of the Metallica Tribute Car

Comment

Originally posted by Tokken View Post
                        Precis! Men har man inte kunskapen ska man inte vara kaxputte heller..
                        Haha, absolut inte!
                        Hopp, ska man göra nu då?

Comment

None, kom tillbaka. Jag, och säkert fler med mig, gillar både dig och din kaxighet!
                          Vis vobiscum sit!

Comment

Originally posted by Nordenmark View Post
                            None, kom tillbaka. Jag, och säkert fler med mig, gillar både dig och din kaxighet!
                            Det tycker även jag
                            sigpic

A guilty conscious needs no accuser
                            Gladenaudio-Mosconi
                            Supported with mutual interest

Prejudice is an outlet for your own failures and disappointments
                            It is above all an expression of ignorance and fear.

Comment

Mycket tråkigt att läsa att Nonne lämnar forumet av denna anledning, Nonne är en man med stor kunskap inom ämnet bilstereo och har många som lyssnar på hans råd och tips...men har full förståelse, precis som Gandalf säger, många av ER är för LATA för att testa grejer, ni ska ha de serverat på silverfat...jag har känner Nonne(Tonny) sen några år tillbaka, han e allt utom kaxig, han har kunskapen och föklarar det oftast på ett sätt som inte går att missförstå...

Jag hoppas att vi en dag återigen får chansen att diskutera med Nonne på detta forum igen...
                              En jävla bra butik www.ljudbyggaren.se !

Comment

ja som alla säger vi vet vad du går för kram på dig nonne

vi som känner dig tycker om dig
                                Last edited by holmis; August 12, 2011, 00:04.
                                Ljudbyggaren Bilstereobutik i Helsingborg. www.ljudbyggaren.se

Comment

Working...
                                X