Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avslut!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Avslut!

Tyvärr ligger det nog mycket feltolkningar i hur folk uppfattar en som skriver.

Det man skriver lite fort på ett forum (i text) kan lätt bli att man rundar av det lite,och det kan då uppfattas som nonchalant kanske.

Vet att man själv i bland vill skriva nåt,och att det kan bli lite väl sakligt.Och att man missar dom där små värdefulla orden,som kan behövas för att den som läser ska "tolka" en rätt.

Nonne: Ge det en chans till.Vi äldre (inom bilstereosamanhang)måste ju hålla uppe genomsnittsåldern.

Comment

Originally posted by Välljudsfantast View Post
      Vi äldre (inom bilstereosamanhang)måste ju hålla uppe genomsnittsåldern.
      Av tråden att döma så är den stora majoriteten gamla Dinosar som vill ha Nonne tillbaka.
      Undrar om det kan betyda något

Nåja, några lite yngre individer också som verkar vilja ha tillbaka elakingen.
      Det kanske finns hopp för mänskligheten i framtiden trots allt

Nonne! Nu ser du till att komma tillbaka!

sigpic

What does not kill you, simply makes you.........stranger.

Comment

Det verkar som vi får tjata för att få gubben tillbaka!
        Kaxig? Kanske, kanske inte.. Alla har vi våra dagar..

Det jag i alla fall vet är att du svarar ärligt och rakt, och det är sånt jag vill se mer utav! Inte bara från dig, utan från alla!!
        Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
        --------------------------------------------------------------------------------
        Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
        PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Comment

Det skulle vara synd om en av dem som kan mäst skulle sluta, men om en som inte kan så får han ta det och inte klaga...
          Jag vill någon gång bli lika duktiga som ni men för att komma dit kanske man behöver lite hjälp
          Det skulle vara synd om någon av er slutar här men det är ej kul om man blir kallad dum, det vet nog alla, alla som vill ha hjälp ska vara glad att det finns denna kunskap här på forumet
          Last edited by haapppoooo; August 12, 2011, 23:23.

Comment

Originally posted by haapppoooo View Post
            Det skulle vara synd om en av dem som kan mäst skulle sluta, men om en som inte kan så får han ta det och inte klaga...
            Jag vill någon gång bli lika duktiga som ni men för att komma dit kanske man behöver lite hjälp
            Det skulle vara synd om någon av er slutar här men det är ej kul om man blir kallad dum, det vet nog alla, alla som vill ha hjälp ska vara glad att det finns denna kunskap här på forumet

Håller med ovanstående, det finns fruktansvärt mycket att lära sig, vilket jag vill. Spenderar säkert en timme om dagen på att läsa här/garaget för att lära mig hur saker fungerar och vad som inte blir bra osv. Nonne verkar vara en kille som besitter stor kunskap som gärna delar med sig utav den, vilket är synd då det inte verkar vara allt för många med sådan genuin kunskap. Så utan att känna dig så vill jag ändå säga att det är trist om du lämnar oss ovetande nybörjare samt de andra här på forumet!
            Frontsub & pyssel i w204 Projekttråd

Comment

Originally posted by Lillalilja View Post
              Håller med ovanstående, det finns fruktansvärt mycket att lära sig, vilket jag vill. Spenderar säkert en timme om dagen på att läsa här/garaget för att lära mig hur saker fungerar och vad som inte blir bra osv. Nonne verkar vara en kille som besitter stor kunskap som gärna delar med sig utav den, vilket är synd då det inte verkar vara allt för många med sådan genuin kunskap. Så utan att känna dig så vill jag ändå säga att det är trist om du lämnar oss ovetande nybörjare samt de andra här på forumet!
              Håller med till 100%

Comment

Ännu an "avsluttråd". Trist och tråkigt.
                Jag skriver inte ofta här längre, läser dock varje dag. Tror många som varit med i svängen och har erfarenhet, precis som Nonne, upplevt sig missförstådda och dryga. Det finns två sidor av det och den ena är den generation som nu växer upp. De är vana att allt är GRATIS på nätet. Däremot verkar denna generation inte vara lika benägen till att faktiskt göra jobbet, testa och ställa sig i ett iskallt garage och såga, fila och dra egna slutsatser. Motivationen för det är NOLL pga att de anser att det inte finns en enda anledning till att göra det, när andra redan gjort läxan och löst problemet? Vi har en framtid av utexaminerade där det mesta i deras tentor i värsta fall är kopierat av nån 60tals "stofil" som en gång skrev uppsatsen.

Sen måste jag erkänna att tonen här i vissa fall är ganska hård och att förståelsen för att vissa inte har en miljard att lägga på en bilstereo är på tok för låg. De med mycket erfarenhet är i regel de personer som tappat kontakten med vad som ska läggas på bilstereo. Jag var sådan själv. Jag hade en bil för 8000 tusen med en stereo i för 80000. Det säger en del. Nu satsar väldigt få personer som växer upp på det sättet, dels för att marknaden ser helt annorlunda ut nu prismässigt/prestandamässigt och att tekniken och möjligheterna ser ut på ett helt annat sätt. Ska inte på något sätt ta folk i försvar som "suger ut kunskap" för den kostar, inget snack om det men det finns alltid ett val. Man kan välja att INTE svara och behålla sin kunskap, skratta åt rekommendationerna som ges i de där trådarna och sen vänta på "det brann" i kommande trådar eller helt enkelt hjälpa folk för att det är roligt och att vi faktiskt på det sättet BREDDAR kunskapsnivån. Otacksamma idioter kommer det alltid finnas. Bilstereointresset är åxå utsatt för extremt många "dagsländor" med folk som får lyssna på en fet baslåda i en bil och åker till närmsta Netonnet och köper nått "bra" där. Ofta ballar det ut redan när de öppnat bagaget och de inser att de själva måste göra något mer än att köpa prylarna. Det är då vi ser annonsen på Blocket, "nästan ny baslåda, säljes pga tappat intresse". Tja, det verkar inte vara det enda de "tappat" men sånt är livet. Det räcker att den erfarne stöter på en eller två av denna sort för att känna sig körd i botten då det starka intresset möts av en dekadens och låtgåprincip där allt borde vara serverat. Självklart blir det problem med sådana relationer men jag tror det gäller för de erfarna att höja blicken och se helheten. Där är sådana personer som Nonne duktiga tror jag.

Hoppas inte du lämnar forumet, stanna och läs lite, välj själv var du svarar och hur. Var noggrann och håll hög nivå som alltid, det vinner alla på men främst du själv då du vet att du styr vart din kunskap hamnar.

Oavsett, lycka till hur du än gör.

/mt4base

Comment

Forumet tycker det är tråkigt att bransch-folk lämnar oss. En av detta forums styrkor är just att här finns representanter från både butiker, leverantörer och organisationer där de tillåts rekommendera produkter och marknadsföra sig själva. För en absolut majoritet(?) av forumets medlemmar är det en värdefull tillgång.

Det är därför en allvarlig signal att Nonne lämnar.

Forumet har mer än 2.000 registerade medlemmar. Ännu ett större antal läser vad som skrivs här. Budskapen når ett stort antal människor med bilstereo som brinnande intresse. Att kommunicera med denna mängd individer utan att skapa konflikt ibland får anses som nästan omöjligt.

Jag önskar tips på hur vi kan förbättra forumet i ämnet (går bra i denna tråd).

Naturligtvis hoppas även jag att Nonne hittar tillbaka hit så småningom!

// Administrator (Gurra)

Comment

Originally posted by Administrator View Post
                    Forumet tycker det är tråkigt att bransch-folk lämnar oss. En av detta forums styrkor är just att här finns representanter från både butiker, leverantörer och organisationer där de tillåts rekommendera produkter och marknadsföra sig själva. För en absolut majoritet(?) av forumets medlemmar är det en värdefull tillgång.

Det är därför en allvarlig signal att Nonne lämnar.

Forumet har mer än 2.000 registerade medlemmar. Ännu ett större antal läser vad som skrivs här. Budskapen når ett stort antal människor med bilstereo som brinnande intresse. Att kommunicera med denna mängd individer utan att skapa konflikt ibland får anses som nästan omöjligt.

Jag önskar tips på hur vi kan förbättra forumet i ämnet (går bra i denna tråd).

Naturligtvis hoppas även jag att Nonne hittar tillbaka hit så småningom!

// Administrator (Gurra)

var e gilla knappen då
                    Ljudbyggaren Bilstereobutik i Helsingborg. www.ljudbyggaren.se

Comment

Tråd rensad.

Originally posted by JALLE
                      Hade det inte varit för att huvudpersonen bakom detta forum, och flera med honom, vill göra bilstereosverige bättre så hade flera inklusive mig lämnat för länge sedan.
                      Behåller ovanstående.

Skärpning önskas.

// Administrator (Gurra)

Comment

Jag förstår honom ifall han har blivit kallad dryg och annat skit, då vill man ju inte dela med sej av kunskapen gratis på ett forum till vem som helst, jag kanske inte är den mest aktiva i diskusioner, men jag har läst väldigt mycket på detta forum och sett att ni som har hållt på med bilstereo länge kan väldigt mycket och vill dela med er av er kunskap i ett ämne som inte är lätt att hanskas med över huvudtaget, och jag har lärt mej mycket av nonne och alla andra också, så det är ju synd att dom som kallat honom dryg mm, ska få honom att sluta svara i forumet och inte delta i duskusioner och hjälpa dom som faktist lyssnar och försöker att ta emot det han har att säga, mycket tråkigt, men jag föstår hans beslut,

Comment

Vad är det för fel på folk egentligen?
                          På alla forum jag är medlem på skriver "proffsen" dvs dom som vet vad dom pratar om.
                          Sakligt och kort, utan massa utfyllnad.

Sedan kalas dom dryga och elaka, men för F*N man ska ju inte behöva ha med 30 smiley gubbar och skriva en novell varje gång någon frågar.
                          Alla ÅF är välkomna att svara!

Comment

Visst är det tråkigt när personer med stor kunskap tappar lusten, men man får se det med ett djupare perspektiv.

Fokus på inläggen i denna tråd verkar handla om att dom som inte har så mycket kunskap ska hålla käften och inte ifrågasätta, men då glöms det ofta att dagens sanningar har framkommit av att någon ifrågasatt gårdagens sanningar. Dom som besitter kunskap måste kunna förklara och argumentera, inte bara slänga fram fakta. Jag har själv hamnat i trådar där dom med massor av kunskap och erfarenhet fortfarande har missat något, ibland så simpla, basala kunskaper att man blir förvånad. Dessutom är det svårt för dom att ta reson och lyssna på någon annan. Det är och kommer alltid att förbli forumens svaghet.

Har varit aktiv på flera forum som avhandlar träning, kost, hemmabio, film, billjud, HiFi. Samma problem uppstår alltid, dom med mycket kunskap lessnar med jämna mellanrum.

Comment

Jag har sagt det förr och kommer säga det igen, det handlar det inte om vad man säger utan hur man säger det, i verkliga livet så uppfattar man lätt nyanser när man pratar med varandra, på ett forum är det en annan sak, med det skrivna ordet så är det lätt att missuppfatta andemeningen i ett uttryck och missförstånd uppstår. Ta inte allt för bokstavligt.
                              Audi A6 2,4 Quattro
                              HU: Pioneer P88RS FRONT: Dynaudio Esotec MW 162 GT
                              Dynaudio T-100 STEG: DLS Genesis Q90x

Comment

Trist att Nonne hoppar av! Trist att det skall behöva gå så här...

Hoppas du kommer tillbaka i framtiden med faktafyllda inlägg kryddade med humor och kaxig attityd!

/Freddi
                                Projekt #sqnewbeetle
                                http://www.bilstereoforum.se/showthr...375#post394375

Nissan X-trail med old school Rockford-anläggning
                                http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6111

Comment

Working...
                                X