Announcement

Collapse
No announcement yet.

elmia 2010 någon som håller med?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: elmia 2010 någon som håller med?

Livrädda för åsikter som vanligt, HUR ska ni kunna bli bättre om folk inte får framföra sina åsikter?

Jag vet att det pratades om att det borde finnas skyltar som ledde ut publiken till bilarna som står utanför redan när jag & Cliff tävlade med Hondan på Elmia, TVÅTUSENSEX!

Så nog borde man ha haft tid att fixa det under fyra års tid.

Okej man kan inte tänka på allt, men när samma efterlysningar dyker upp år efter år så kanske man borde skriva ner dem och ha som en checklista inför Elmia tävlingen.

Comment

Originally posted by Extra Kim View Post
      Livrädda för åsikter som vanligt, HUR ska ni kunna bli bättre om folk inte får framföra sina åsikter?

Jag vet att det pratades om att det borde finnas skyltar som ledde ut publiken till bilarna som står utanför redan när jag & Cliff tävlade med Hondan på Elmia, TVÅTUSENSEX!

Så nog borde man ha haft tid att fixa det under fyra års tid.

Okej man kan inte tänka på allt, men när samma efterlysningar dyker upp år efter år så kanske man borde skriva ner dem och ha som en checklista inför Elmia tävlingen.
      Jag tycker inte att nån blivit hindrad att framföra nån åsikt.

Dilemmat är att det ofta blir ganska kort om tid mellan det blir "klart" hur allt skall arrangeras och själva tävlingsdagen.

Vissa saker kan kanske genomföras, men att tex skylta upp allt och skriva ut listor vart alla står är inte genomförbart med mindre än att vi får göra allt på plats. Det tror jag alla fattar är lite väl mycket administration och kostnad kring.
      SM-guld 2007 och 2008.
      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by diq View Post
        Problemet tycker jag är att det inte är ett avlyst område för oss tävlande, det står ju en massa bilar parkerade nära A-hallen som inte har där att göra! Ingen, inte ens de som ställer ut i hallen kan ju behöva ha sina bilar, bussar, lastbilar och släpvagnar så nära hallen! På lördagen funkade demandet bra med många intresserade när solen sken, men sen på söndagen när det var kallare så stack de flesta bara ut näsan genom porten för att mötas av en massa fordon som inte hade där att göra. Eftersom mässan ställer krav på oss så borde även vi inom förbundet kunna ställa krav på platserna utomhus.
        Detta är inte menat mot förbundet, om någon trodde det.

Ett förtydligande: Det som förstörde var fordonen utom tävlan som stod där vi skulle stå (samlade).
        Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

Comment

Originally posted by jonash View Post
          Vissa saker kan kanske genomföras, men att tex skylta upp allt och skriva ut listor vart alla står är inte genomförbart med mindre än att vi får göra allt på plats. Det tror jag alla fattar är lite väl mycket administration och kostnad kring.
          Jag kan egentligen inte se vad som skulle vara så svårt med att skylta upp?

Var det inte färdigt redan innan mässan startade att de flesta bilarna skulle stå utanför? Då borde det väl ha gått att skriva ut några skyltar att tävlande bilar fanns utanför? Skulle man dessutom fått alla att stå i klassindelning eller åtminstone i tävlingsvariant sq/spl (även om det kanske inte gick att genomföra i helgen) så hade det ju bara behövts 3-4 skyltar!

Sen skulle jag gärna se en regel om att alla bilar ska vara märkta på det sätt som diskuterats tidigare. En färdig mall som finns på bilstereoförbundets hemsida i PDF som man bara fyller i och skriver ut som tävlande!

Och det kan väl inte vara så svårt att alla som ska tävla anmäler vart de står i hallen och sen fylls det i på en lista och den sätts upp. Max 5min jobb att skriva ut en sådan lista!
          Domarna måste väl få veta vart bilarna står eller springer dom också och letar bilar?

Jag vill inte verka som en gnällig jävel och jag vill verkligen inte att detta ska spåra ur med pajkastning åt alla håll som tyvärr verkar vara vanligt på detta forum! Men jag försöker bara komma med konstruktiv kritik och förslag på små förändringar. Jag har själv varit med och anordnat ett par rally-sm och vet att det tar tid, många gånger tid som inte finns. Men många gånger är det dom små sakerna som gör att folk blir nöjda, men dom behöver inte ta så mycket tid!

Comment

Vit märkpenna på rutan.

Pierre
            SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Det är jättebra att det kommer synpunkter och idéer om hur tävlingarna kan förbättras!

Särskilt mycket uppskattas konkreta förslag!

Som Antonio skrev går det utmärkt att höra av sig till förbundet direkt om man har kommentarer man inte känner för att dela med sig av här.

Det finns absolut inga hinder för att en bra dialog kring detta förs här på forumet, men var snälla och respektera då forumets regler så att inte tidigare dikeskörningar upprepas!
              /tycker Erik.

Comment

Originally posted by Harry View Post
                Smaka på din egen medecin. Gör nåt åt saken eller sluta gnäll. Som man bemöter andra blir man bemött själv,tänk på de
                Och vad tillförde du till Elmia då?
                sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Nu var jag inte nere på mässan. Men min första fundering är:

* Varför är bilstereobilarna numera hänvisade att stå ute? SQ-bilar menar jag då...
                  * Kan ingen göra som far&son gjorde runt 2000? Ni äldre killar minns de säkert. De två som placerade ut alla bilar. Stenhårda och bilarna blev snyggt uppradade.
                  * Dela ut ett laminerat papper med namn, bil, klass och team tillhörighet. Detta papper måste finnas på bilen på varje tävling. Underlättar även för domarna.

Vet att det är roligare att stå tillsammans med sina polare på tävlingar men det känns ibland som att det gör att det försvårar för publiken. Är nog dags att säa nej till detta och placera bilarna klassvis istället. Samtidigt får man ju chansen att lära känna sina medtävlande lite bättre...

Bara mina tankar. Men vad vet jag? Har ju inte visat mig på en tävling sedan 2005.... =)

Comment

Originally posted by Nonne View Post
                    Och vad tillförde du till Elmia då?
                    Inget alls då jag inte ens var ner. Men att svara som din team kompis gjorde ser du alltså inget fel med antar jag? Nu vet jag inte om just du var med och ordna tävlingen på elmia men kan det inte vara bättre att försöka ta till sig av kritiken från dom tävlande och förbättra det eller är det så att det som är bestämt det ska vara och alla får rätta sig efter det?
                    Last edited by Harry; April 7, 2010, 09:32.

Comment

Problemen på mässan var tyvärr många detta år, och tyvärr är ELMIA inte ett optimalt ställe att arrangera en tävling på.

Ett av de stora problemen var att vårt utställarområde ute förväxlades med en parkering.
                      Där stod bilar får när och fjärran och flera av dessa gick inte att få flyttade.

Detta är något som måste specificeras bättre till nästkommande år.
                      Att arrangera en tävling med 80 bilar är ingen enkel uppgift.
                      jämförelsen med att vara med och arrangera rally SM faller lite då ni garanterat var mer än 5 personer från organisationen på plats.
                      Vi har en lite mindre budget och tyvärr är det många som "hjälper till" på internet, men som sedan drar sig undan när det blir veklighet.

Fredagen gick tyvärr bort pga datorstrul och då hade vi tagit in expertis på det området som tyvärr inte levererade.

Att deltagare inte fick dema sin bilar ute var helt enkelt för att det missköttes när det var ok..
                      Det spelades konstant och på en oacceptabel nivå.
                      Vi skulle gått in och stoppat detta innan mässan fick chans, men tyvärr var vi inte tillräckligt alerta.
                      När det gäller att dema sin bil måste man göra det med förstånd.
                      Det finns bilar och deltagare som vill kunna föra en konversation med omgivningen utan att behöva flytta från området.
                      Detta kommer styras upp till våra övriga event.
                      5min varje hel & halv timme är demo tillåtet, övrig tid kan man lyssna på de bilar med stereo och inte bara en mono sub kanal.

Vi gillar BAS bilar, de är magiska på att dra publik, men vi har minst lika många SQ bilar som måste få samma möjligheter.

Angående uppskyltning mm så skulle det finnas skyltar inne på mässan med hänvisning ut till vårt område, dessa såg vi tyvärr inte skymten av.

Vi kommer under resten av året att printa ut en "dashboard" till samtliga föranmälda deltagare. Men om den hamnar i rutan eller ej är upp till deltagaren.

Att några bilar får plats inne på mässan ser jag tyvärr som science fiction.
                      Det är inte ens säkert att det finns någon bilstereohall kvar-11.

Svenska Bilstereoförbundet skall i nästa vecka ha ett uppföljningsmöte med mässan om 2011, och tillsammans med utställande företag måste vi hitta ett bättre upplägg av A-hallen till framtida mässor.

VI SES I MARIESTAD
                      Svenska Bilstereoförbundet
                      EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

Comment

Denna fråga om dela upp bilarna i klasser och alla ska ha en namnskyllt har det diskuterats sen jag börja tävla 2005, går långsamt framåt.

Ett förslag. Om man inte har namnskylt/klasskylt på tävlingsdagen blir man diskad eller avdrag på poängen eller kvalpoängen. Folk kan inte skylla på då jag glömde skylten, ingen glömmer CD-spelaren på en tävling. Gör det till ett krav.

Samma med demospelningarna. Ska folka fatta måste det straffas.

Hoppas det löser sig i framtiden för er!
                        MVH F.Trybom

Comment

Som vanligt många "förståsigpåare" som har ALLA lösningar på hur problemen ska lösas. Jag är helt övertygad att Svenska bilstereoförbundet tar emot ALL hjälp som erbjuds. Allt går att lösa med envisa människor och stort intresse.
                          En stor eloge till Jalle och Co att ni orkar dra lasset :-)

Skippa ni tangentbordet och kom ut och tävla och hjälp till. Om alla hjäps åt flyter allt mycket smidigare och var och ens börda blir så väldigt mycket mindre, och samtidigt höjs nivån på allt flera snäpp om(jag säger det igen) hjälps åt.

Over and out från Österlen

Comment

Bilstereoförbundet tar tacksamt emot all hjälp som kan ges.

Det är några få som jobbar häcken av sig (helt ideellt) för att ordna så bra tävlingar som möjligt.
                            /tycker Erik.

Comment

Originally posted by Harry View Post
                              Inget alls då jag inte ens var ner. Men att svara som din team kompis gjorde ser du alltså inget fel med antar jag? Nu vet jag inte om just du var med och ordna tävlingen på elmia men kan det inte vara bättre att försöka ta till sig av kritiken från dom tävlande och förbättra det eller är det så att det som är bestämt det ska vara och alla får rätta sig efter det?
                              Trucken får stå till svars för vad han skriver, han är gammal nog och behöver ingen överfymyndare här på forumet!
                              Skulle han trampa riktigt i klaveret så tar han det som en man, märks att du inte känner honom!
                              När du skrev som du gjorde och inte ens varit på Elmia......

Jag har arangerat tävlingar med drygt 80 bilar vid flera tillfällen, detta är inga problem då JAG bestämmer spelreglerna!

Jag kan bara föreställa mig vilket meck Bilstereoförbundets trogna vapendragare får utstå, det är alltid så dj.... lätt och säga vad andra ska göra.

Nu är jag lyckligt lottad och har världens killar i mitt Team, dessa herrar drar inte som en avlöning när det gäller!
                              En eloge till mina grabbar!
                              sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                              Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Kanske inte har just med ordningen av bilarna att göra. Men en 42" TV till termlabet hade inte vart fel. Såg inte ett enda resultat (utom mitt egna) då det var massvis med folk ivägen.

En läktare hade inte heller vart fel då publiken vart otroligt mycket iväg när man rullade bilar fram och tillbaka.
                                Vet att det har funnits läktare förr, kanske fanns någon anledning till att dom inte fanns i år?
                                Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Working...
                                X