Announcement

Collapse
No announcement yet.

elmia 2010 någon som håller med?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: elmia 2010 någon som håller med?

jag tycker en dialog är väldigt bra! MEN man ska inte framföra kritik som framstår som att tävlingen är skit. De personer som jobbar med detta är väl förtjänta av att höra allt bra kring tävlingen, men som vanligt så lyfts bara det dåliga fram -TYVÄRR. det finns också något som heter bra kritik.
    Evenemangsgruppen - vi arrangerar bilstereotävlingar

Comment

Originally posted by Softis View Post
      Kanske inte har just med ordningen av bilarna att göra. Men en 42" TV till termlabet hade inte vart fel. Såg inte ett enda resultat (utom mitt egna) då det var massvis med folk ivägen.

En läktare hade inte heller vart fel då publiken vart otroligt mycket iväg när man rullade bilar fram och tillbaka.
      Vet att det har funnits läktare förr, kanske fanns någon anledning till att dom inte fanns i år?
      Skärmarna kommer sitta högre på övriga event, men våra fästen passade tyvärr inte på den nya trossen vi fick levererad till mässan.
      Och 32" räcker mer än väl.

Läktare fans det inte plats till med årets upplägg.
      Roger Edvinsson
      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
      helst på saker av kolfiber :-)

Comment

Oj oj oj vilken diskussion det blev av det hela! Ville egentligen bara skriva av mig lite om vad jag tyckte om tävlingen på Elmia och komma med vissa förslag på vad jag tyckte var förbättringar som skulle göra det hela mer överskådligt! Inte skapa ännu en tråd där folk försöker kasta skit på varandra, sånt tar man via riktiga samtal inte i ett forum. Däremot tycker jag att forum är ett perfekt sätt att diskutera vad som kan göras bättre mot tidigare och framföra förslag om sådana åtgärder!

Inget av förslagen som kommit fram skapar något större jobb eller bekymmer varken för tävlande eller organisationen. Speciellt om alla vet vad som gäller när man kommer till en tävling! Att man ska ha en skylt som berättar vad man tävlar i och vem som äger bilen tex...

Jag skrev aldrig att jag tyckte att det var samma sak att anordna en SM-tävling som att anordna denna tävling, men att jag vet vad tidsbrist innebär! Visst är vi bra många fler som är engagerade då än på denna tävling, men samtidigt så är det ungefär 160 tävlande ekipage, 14-20 sträckor som ska organiseras plus publikplatser, serviceområden, besiktning osv... Så jag tror inte tidsaspekten är så mycket större! Men som sagt, det jag ville få fram är att jag vet vad tidsbrist är...

Nu har jag ju tänkt mig in i organisationen och försöka börja tävla i år. Men annars hade jag gärna hjälpt till och jobbat med tävlingar! Dock är det ju inte så lätt när man har 60-70 mil till närmsta tävling!

Förstår att det är svårt med ideellt arbete att få allting att fungera och som jag skrev tidigare så ska ni ha all cred för att ni orkar hålla på! Jag vill inte klanka ner på någon eller få någon att känna att dom gjort ett dåligt arbete! Bara framföra mina tankar om helgen och vad jag tycker vore bra för att få en mer överskådlig situation. Självklart är det en helt annan sak på tävlingar som inte ligger på Elmia där situationen blir ohållbar pga alla andra bilar och publik!

Hoppas att ingen har tagit illa upp över det jag skrivit! I sådana fall ber jag så mycket om ursäkt över det.

Comment

Originally posted by Bilstereoförbundet View Post
          *text*

Det är inte ens säkert att det finns någon bilstereohall kvar-11.

Svenska Bilstereoförbundet skall i nästa vecka ha ett uppföljningsmöte med mässan om 2011, och tillsammans med utställande företag måste vi hitta ett bättre upplägg av A-hallen till framtida mässor.

VI SES I MARIESTAD
          Den meningen får du hemskt gärna utveckla, är detta ett antagande, rykte, eller fakta från bilsport?
          Svensk importör/generalagent av:

Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

Best European Distributor 2011 - Alpine

Comment

Originally posted by JALLE View Post
            Skärmarna kommer sitta högre på övriga event, men våra fästen passade tyvärr inte på den nya trossen vi fick levererad till mässan.
            Och 32" räcker mer än väl.

Läktare fans det inte plats till med årets upplägg.
            Okej, tack för bra svar.

Tänkte mest på en stor TV så folk kan se som är lite längre bort bland bilarna
            Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Originally posted by TRUCKEN View Post
              jag tycker en dialog är väldigt bra! MEN man ska inte framföra kritik som framstår som att tävlingen är skit. De personer som jobbar med detta är väl förtjänta av att höra allt bra kring tävlingen, men som vanligt så lyfts bara det dåliga fram -TYVÄRR. det finns också något som heter bra kritik.
              Okej så en dialog är bra så länge man inte framför kritik som får tävlingen att att verka dålig? Hmm.. det går lite isär där måsta jag säga. Jag var inte på Elmia i år utan jag kommenterar det jag läst här i tråden,och den "kritik" som framgår mest är den att man borde ha nån forma av klass tillhörighet synlig på bilen. Och som extrakim skrev i ett tidigare inlägg så började man fråga om det för 4år sedan. Alltså kan det ju inte spela nån roll hur mycket förbättrings förslag man lägger fram eftersom det inte blir nåt av det ändå? Sen att arrangörerna gör ett jätte jobb det fattar väl jag med,det är ju en del saker som ska klaffa,MEN om man tog åt sig lite av det som skrivs så skulle det kanske kunna bli bättre till nästa år. Rom byggdes ju inte på 10 dagar som det heter! Dom åren jag har varit ner så har jag faktiskt inte märkt så mycket av det som beskrivs i tråden men då har man ju haft fullt upp iofs.
              Tycker det är ett kanon evenemang för övrigt men som behöver förbättras på några ställen,så sluta ha taggarna utåt och försök ta åt er av kritiken så kommer detta bli ett kanon event.
              Harry

Comment

En sak som jag tror skulle hjälpa är att köra bilarna medurs istället för moturs, på så sätt så kommer alla med passagerarsidan mot mätriggen och blir inte så besvärligt att backa bilarna hela tiden för att ta sig ut! Samt att vända på hela riggen eller ta bort dom delarna som sticker ut, tycker själv att dom bara tog upp onödig plats, samt ställde till det en del med att knuffa bilarna runt dessa. Få förkortat! och ritat lite med asci!

Riggen på detta sätt -------- inte som den stod på elmia \___/ kan funka på detta sätt med /----\

Så kan man stå med bilarna --- --- istället för | | går mycket snabbare att komma vidare, rigga mic, mm.

Som sagt, tror det skulle flyta på betydligt bättre då
                Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
                www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
                www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

Comment

Får upprepa min ena fråga. Svarades det på den har jag missat det.

Varför får inte SQ-bilarna stå inne i någon hall längre? Att stå utomhus så här pass tidigt på året är inte så kul om det är kallt. Gör nog knappast att fler kommer och tittar på bilarna eller att fler känner att de vill dema.

Sedan känns det alltid som att när det börjar snackas bilstereo så slutar det alltid med snack om db, riggar etc. Själv är jag ganska ointresserad av just den biten och ser gärna att man särar lite på klasserna. Mest av den enkla orsaken att det stör bedömningar samt även stör när man ska dema bilen. Är inte så kul att hoppa in i sin bil och dema när några db-bilar står och spelar "en rosa helikopter" på fullt blås på utsidan och inte bryr sig om att sänka när man ber dom.

Men åter till frågan, varför har bilstereobilarna blivit förvisade utomhus? Har nivån blivit så pass låg på bilarna numera att de inte anser att dom drar publik? I så fall bör vi väl kanske fundera på vad vi ska göra för att höja nivån och åter få komma in igen...

Comment

HARRY. jag reagerade på DITT SÄTT att ge kritik. JAG tyckte de va alltför hård ton. det va därför jag tryckte tillbaka.
                    SOFTIS: en högt upp person inom bilsport tryckte ur sej att de inte ska bli "några fler jävla billjuds hallar", har dock inte själv hört de men hört de från andra. desuutom så va personen ifråga inte särskillt glad när han utnämde demo-förbud på lördagen.
                    Att Sqbilarna står ute är för att de måste bedömmas utomhus då de spelas som fan inne i hallarna.
                    Evenemangsgruppen - vi arrangerar bilstereotävlingar

Comment

SOFTIS: en högt upp person inom bilsport tryckte ur sej att de inte ska bli "några fler jävla billjuds hallar"

Någon som vart lite sur när de faktiskt bara var billjud som drog folk

Klampade runt lite men de var bara billjudshallen som det var trångt i
                      RE, DD, Pioneer

Comment

Originally posted by TRUCKEN View Post
                        HARRY. jag reagerade på DITT SÄTT att ge kritik. JAG tyckte de va alltför hård ton. det va därför jag tryckte tillbaka.
                        SOFTIS: en högt upp person inom bilsport tryckte ur sej att de inte ska bli "några fler jävla billjuds hallar", har dock inte själv hört de men hört de från andra. desuutom så va personen ifråga inte särskillt glad när han utnämde demo-förbud på lördagen.
                        Att Sqbilarna står ute är för att de måste bedömmas utomhus då de spelas som fan inne i hallarna.
                        Okej no hard feelings från mig... =)

Comment

Jag hoppas VERKLIGEN att det blir en ljudhall även nästa år, annars kommer då inte jag sitta och åka 40 mil, är ju ljudbilarna som är kul att titta/lyssna på. Men ljudnivån behöver allt öka en bit, kanske inte till den nivån som det var för 3-4år sedan men i år var det ju löjligt...
                          Mitt projekt: Volvo V60
                          BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by __snow__ View Post
                            SOFTIS: en högt upp person inom bilsport tryckte ur sej att de inte ska bli "några fler jävla billjuds hallar"

Någon som vart lite sur när de faktiskt bara var billjud som drog folk

Klampade runt lite men de var bara billjudshallen som det var trångt i
                            Det var ju bara för att jag var där
                            sigpic

Jobbar På TAM Täby Air Maintenance
                            samt sköter webbutiken www.pmshopen.se åt PM-Shopen

Comment

Originally posted by Putte View Post
                              Det var ju bara för att jag var där
                              Du som är så otrevlig

Nädå.
                              Skämtar bara.
                              Kul o träffa dig igen och framförallt kul att få lyssna i din bil.
                              RIKTIGT kul.
                              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
                                Du som är så otrevlig

Nädå.
                                Skämtar bara.
                                Kul o träffa dig igen och framförallt kul att få lyssna i din bil.
                                RIKTIGT kul.
                                Hoppas du inte fick skavsår i öronen, el du kanske rent av gillade det?
                                sigpic

Jobbar På TAM Täby Air Maintenance
                                samt sköter webbutiken www.pmshopen.se åt PM-Shopen

Comment

Working...
                                X