Announcement

Collapse
No announcement yet.

elmia 2010 någon som håller med?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • elmia 2010 någon som håller med?

    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=3547

    är samma som erik, åkt ca 80mil enkel väg för o kika på lite emmabilar, men vilken röra. tycker erik sagt de som behövs...

    någon som håller med?

  • #2
    Re: elmia 2010 någon som håller med?

    Håller med till viss del. Tydliga skyltar borde sitta på alla bilar som visar klasstillhörighet. Kan kanske tävlaren fixa själv men snyggare om det blir enhetligt.
    Men själva utplaceringen av bilar beror nog mycket på mässans ovilja att ens ha dit tävlingsbilarna. Förr stod de uppradade i klass/team tillhörighet vilket jag tyckte funkade bra. Men enklast om nån i förbundet förklarar varför det blev som det blev med utplaceringen. Står bilen utanför i detta vädret så förstår jag att tävlaren inte står jämte bilen hela dagen och demar för besökare.
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

    OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

    Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

    Comment


    • #3
      Re: elmia 2010 någon som håller med?

      sluta gnäll och lägg fram som förslag istället, eller så gör man själv något åt saken
      Evenemangsgruppen - vi arrangerar bilstereotävlingar

      Comment


      • #4
        Re: elmia 2010 någon som håller med?

        absolut, vi kan ju ha ett möte här uppe haha nä skämtåsido. förstår att att mässarangörerna ligger bakom en del oxå
        Last edited by schlook; April 6, 2010, 17:07.

        Comment


        • #5
          Re: elmia 2010 någon som håller med?

          Originally posted by schlook View Post
          försöker få en dialog här inte smutskasta har du inget vettigt o säga kan du hålla de för dig själv
          då kan du lägga upp dialogen på ett vettigt sätt typ: jag tycker att elmia va rörigt och svårlokaliserat och att man kanske skulle gjort...för att de skulle bli bättre, SÅ håller man en dialog. jag antar att du själv inte vet hur de är att hålla en tävling med nära 80 deltagare - det är ju en del bilar o stuva om, vilket inte är det lättaste när annat folk parkerar där vi skulle parkerat
          Evenemangsgruppen - vi arrangerar bilstereotävlingar

          Comment


          • #6
            Re: elmia 2010 någon som håller med?

            Ett simpelt sätt att lösa det kan ju vara att designa en enkel bild med EMMA/dB Drag logga.

            Göra plats för att skriva namn och sen ha klassen också förtryckt. Spara klabbet som en pdf fil och lägga ut på förbundets hemsida?

            Så kan man som aktiv bara ladda ner filen, skriva in sitt namn och skriva ut den, tar ju 5 minuter på sin höjd och kan ge lite mer proffsigt intryck överlag för en liten peng.
            DD - CDT - DLS - Pioneer - Genesis

            Comment


            • #7
              Re: elmia 2010 någon som håller med?

              Originally posted by Maildaemon View Post
              Ett simpelt sätt att lösa det kan ju vara att designa en enkel bild med EMMA/dB Drag logga.

              Göra plats för att skriva namn och sen ha klassen också förtryckt. Spara klabbet som en pdf fil och lägga ut på förbundets hemsida?

              Så kan man som aktiv bara ladda ner filen, skriva in sitt namn och skriva ut den, tar ju 5 minuter på sin höjd och kan ge lite mer proffsigt intryck överlag för en liten peng.
              Låter som en bra idé.
              Octan
              Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
              Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

              OctanAudio
              Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
              Fegens Vandrarhem

              Bilstereoblog
              Team Ljudbyggaren

              Comment


              • #8
                Re: elmia 2010 någon som håller med?

                Originally posted by TRUCKEN View Post
                då kan du lägga upp dialogen på ett vettigt sätt typ: jag tycker att elmia va rörigt och svårlokaliserat och att man kanske skulle gjort...för att de skulle bli bättre, SÅ håller man en dialog. jag antar att du själv inte vet hur de är att hålla en tävling med nära 80 deltagare - det är ju en del bilar o stuva om, vilket inte är det lättaste när annat folk parkerar där vi skulle parkerat
                Det var därför jag skrev som jag skrev i mitt inlägg tidigare och därför Thomas (schlook) skrev att det mesta blev sagt i mitt inlägg.
                Man bör åtminstone ha ett krav på att alla tävlande har en skylt med klass-tillhörighet, ägare och bil. Ungefär som alla utställare hade på själva mässan.

                Att det är svårt att ställa upp alla fordon efter klasstillhörighet förstår jag. Men utomhus borde det ju inte ha varit något problem att göra det. Sen att en del fordon står inne på mässan som demo-bilar i montrarna gör ju det hela lite svårt. Men som jag skrev också, borde man inte kunna göra någon slags karta/lista över vilka bilar som står i montrar med monter-namn och nr. Den listan sätter man förslagsvis upp vid montern för DB-mätningen.

                Det är klart att Elmia är en gigantisk mässa med fruktansvärt mycket folk, men samtidigt så borde det ha gått att organisera det hela med en ganska liten arbetsinsats om det bara fanns direktiv för hur det skulle göras med skyltar osv.

                Jag vill inte verka bitter och innåtvänd, jag är inte arg eller besviken på någon av arrangörerna. Utan jag är mest besviken på mig själv för att jag trodde att jag skulle få ut så mycket mer av helgen än jag gjorde. Visst att få skaka hand med Chip Foose och få hans autograf var nästan värt hela resan.

                Tror bara att det skulle vara så mycket lättare att få in mer tävlande om alla ser hur det fungerar, att man lätt kan se vilket "motstånd" man får och att man kan se att man inte behöver bygga om hela bilen för att ge sig in i de "lättare" klasserna.

                Jag hoppas och tror att dom som var med och organiserade helgens tävlingar inte tar illa upp över det jag skriver och förstår att det är konstruktiv kritik jag vill komma med. Jag är imponerad av alla som ställer upp och hjälper till, alla ska ha cred för det!!!

                Hoppas inte denna tråd spårar ut! För med mitt första inlägg menade jag inget illa! Bara att få en diskussion om vad man kan göra för att få det med lättbegripligt och överskådligt för folk som aldrig varit på tävlingar förut. Jag vet att det flesta som håller på vet vilka bilar som tävlar i vilka klasser... Men hur ska andra kunna göra det?

                Det var allt för mig så länge!
                Hoppas vi ses på någon tävling i sommar!

                Comment


                • #9
                  Re: elmia 2010 någon som håller med?

                  Problemet tycker jag är att det inte är ett avlyst område för oss tävlande, det står ju en massa bilar parkerade nära A-hallen som inte har där att göra! Ingen, inte ens de som ställer ut i hallen kan ju behöva ha sina bilar, bussar, lastbilar och släpvagnar så nära hallen! På lördagen funkade demandet bra med många intresserade när solen sken, men sen på söndagen när det var kallare så stack de flesta bara ut näsan genom porten för att mötas av en massa fordon som inte hade där att göra. Eftersom mässan ställer krav på oss så borde även vi inom förbundet kunna ställa krav på platserna utomhus.
                  Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

                  Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

                  Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

                  Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

                  Comment


                  • #10
                    Re: elmia 2010 någon som håller med?

                    Hej! ta allt på pm till förbundet så ska vi försöka förklara. men skriv inget mera här nu. förslag = pm så ska vi ta upp allt.
                    Team dB Akuten

                    2010 Europa 3a ESPL 2009 Europa 2a ESPL och RACING 2008 Europa 3a ESPL och RACING

                    Comment


                    • #11
                      Re: elmia 2010 någon som håller med?

                      Originally posted by Antonio Gotti View Post
                      Hej! ta allt på pm till förbundet så ska vi försöka förklara. men skriv inget mera här nu. förslag = pm så ska vi ta upp allt.
                      Går inte att skicka PM till användaren Bilstereoförbundet? Jag hittar inte det alternativet iaf...
                      DD - CDT - DLS - Pioneer - Genesis

                      Comment


                      • #12
                        Re: elmia 2010 någon som håller med?

                        gå in på svenskabilstereoförbundet.se där kan du göra det!
                        Team dB Akuten

                        2010 Europa 3a ESPL 2009 Europa 2a ESPL och RACING 2008 Europa 3a ESPL och RACING

                        Comment


                        • #13
                          Re: elmia 2010 någon som håller med?

                          Originally posted by octan View Post
                          Håller med till viss del. Tydliga skyltar borde sitta på alla bilar som visar klasstillhörighet. Kan kanske tävlaren fixa själv men snyggare om det blir enhetligt.
                          Men själva utplaceringen av bilar beror nog mycket på mässans ovilja att ens ha dit tävlingsbilarna. Förr stod de uppradade i klass/team tillhörighet vilket jag tyckte funkade bra. Men enklast om nån i förbundet förklarar varför det blev som det blev med utplaceringen. Står bilen utanför i detta vädret så förstår jag att tävlaren inte står jämte bilen hela dagen och demar för besökare.
                          Det var där man stod alltså, ute vill säga... Därför jag inga såg eller hörde.
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Re: elmia 2010 någon som håller med?

                            Originally posted by TRUCKEN View Post
                            jag antar att du själv inte vet hur de är att hålla en tävling med nära 80 deltagare - det är ju en del bilar o stuva om, vilket inte är det lättaste när annat folk parkerar där vi skulle parkerat
                            Smaka på din egen medecin. Gör nåt åt saken eller sluta gnäll. Som man bemöter andra blir man bemött själv,tänk på de

                            Comment


                            • #15
                              Re: elmia 2010 någon som håller med?

                              skriv inget mer nu. vi stopar dena här tråden nu innan det blir köttbullar av allt. var vänliga att respektera det nu.
                              Team dB Akuten

                              2010 Europa 3a ESPL 2009 Europa 2a ESPL och RACING 2008 Europa 3a ESPL och RACING

                              Comment

                              Working...
                              X