Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gladen sql eller zero pro

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gladen sql eller zero pro

Hej!

Jag har så gott som bestämt mig för att köra Zero pro 80 och Zero 165 med ett Mosconi AS100.4 nu när det är dags att börja uppgradera ljudet.

Jag läst runt lite om andra som undrar om Gladens produkter och ofta så kommer då rekommendationer på sqx och sql serien gällande framsystem.

Min fråga är då vilken skillnad det är på Zero pro, sql och sqx?
    Samt om ett Mosconi AS 100.4 räcker till mitt tänkta framsystem, eller ska jag satsa på ett 200.4?

Mvh
    /Nemo

Re: Gladen sql eller zero pro

AS100.2 till zero pro 80 och ett as200.4 till middar och sedan antingen en zero pro 12 eller en sqx extreme 12''

Comment

Kommer köra med en sqx 8" eller 10" som frontsub till att börja med.
      Sen blir det en sqx 15" i skuffen om några månader när jag har sparat ihop till det.
      Jag har kört med Amega och Genesis senaste 15 åren, så det blir lite nytt nu med Gladen och Mosconi

Comment

Originally posted by Russin View Post
        Kommer köra med en sqx 8" eller 10" som frontsub till att börja med.
        Sen blir det en sqx 15" i skuffen om några månader när jag har sparat ihop till det.
        Jag har kört med Amega och Genesis senaste 15 åren, så det blir lite nytt nu med Gladen och Mosconi
        ok! då är en dsp du ska ha? sj kör jag en gladen sq08 i handsfacket och det funkar helt okej. ett as100.4 till pro80 och sqx08
        sedan as200.4 till middar o sqx15 extreme

Comment

Det kommer definitivt bli nått nytt(annat)

Antar att du har gul/lila korgar på dina Amega....?
          (då är både SQX och SQL bättre enligt mig)

Pierre
          SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Jag kör med ett 200.4 på Zero Pro 80 / 20 och ett 200.4 till Zero Pro 165 och 2 kanaler bryggade till en Zero Pro 12. De lider inte av lite effekt..
            ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...

Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
            Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
            Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
            Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

Team Ljudbyggaren
            1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
            3:e Plats Master OEM - SM 2018
            8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

Comment

Originally posted by Horsyhorse View Post
              Det kommer definitivt bli nått nytt(annat)

Antar att du har gul/lila korgar på dina Amega....?
              (då är både SQX och SQL bättre enligt mig)

Pierre
              Dom första jag hade var det gul korg på, om inte minnet sviker mig å dom lila var först.
              Det var för ca 15 år sedan så minnet är lite luddigt.
              I nästa bil dom lila, å senast för 2 år sedan var det dom svarta.
              Hade Drvrq6, Qcoax350 och Amega rör i en 9-5:a, riktigt ovanlig kombo
              Drevs på ett Genesis 5-channel.
              Älskade det ljudet men vill prova något nytt nu känner jag.

Frågan kvarstår dock om AS100.4 blir "för klent"?
              Tack för trevlig support här
              Last edited by Russin; August 13, 2015, 21:34.

Comment

Originally posted by ville91 View Post
                ok! då är en dsp du ska ha? sj kör jag en gladen sq08 i handsfacket och det funkar helt okej. ett as100.4 till pro80 och sqx08
                sedan as200.4 till middar o sqx15 extreme
                Absolut, det blir en 6to8.
                Jag är lite skadad och vill köra med samma märke och serie så långt det går i mina anläggningar, därav också frågan kring Gladens serier.

Comment

Originally posted by carlr View Post
                  Jag kör med ett 200.4 på Zero Pro 80 / 20 och ett 200.4 till Zero Pro 165 och 2 kanaler bryggade till en Zero Pro 12. De lider inte av lite effekt..
                  Låter som en riktigt mumsig kombo du har där

Comment

Hade Drvrq6, Qcoax350 och Amega rör i en 9-5:a, riktigt ovanlig kombo

Tack för trevlig support här
                    Hmm, kan det vara så att jag "vet" vem herr Russin är?

Pierre
                    SEASTREAMS GARAGE

Comment

Hmm, kan det vara så att jag "vet" vem herr Russin är?

Pierre

Jab har förstått att du är väldigt mån om dina kunder, men om du kommer ihåg någon som "bara" köpt en skiva av dig så blir jag ruskigt imponerad
                      Vi hade ett för mig givande telefonsamtal för något år sedan då jag köpte en Emmaskiva och hade lite funderingar kring delning på Amegorna.

Kan säga att när det blir dags att köpa nya anläggningen så vet jag vilken herre jag ska handla produkterna av 👍🏻

Comment

Nej det minns jag inte, då var det en annan får Dalarna med Saab/Amega/Genesis.

Pierre
                        SEASTREAMS GARAGE

Comment

Nej det minns jag inte, då var det en annan får Dalarna med Saab/Amega/Genesis.

Pierre
                          Jag misstänkte att det var någon annan du tänkte på

Comment

Ville91 är väldigt duktig på att rekommendera produkter till höger och vänster, tyvärr berättar han sällan hur eller varför vissa komponenter låter eller beter sig

Om vi övergår till frågan angående AS 100.4 så räcker förstärkaren till.
                            MEN, är du ute efter ruggig kontroll och dynamik så satsa på ett AS 200.4
                            Jag (och flera med mig) upplever AS 200.4 som den bästa förstärkaren i AS familjen om man ska driva ett framsystem aktivt, funkar givetvis även att driva passiva system men då tappar man en del av det som gör AS 200.4 så fantastiskt.

Enligt grabbarna på Mosconi så ska alla AS vara designade att låta lika, alltså klangmatchade.
                            Så här med 6 års erfarenhet med märket så håller jag delvis med, men som sagt ...... favoriten är AS 200.4

Finns det då även en DSP i framtida tankar är valet ännu klarare om du frågar mig.

Båda stegen är topp i sin klass, AS 100.4 ihop med ett AS 200.2 var det som fick världen att höja på ögonbrynen då det begav sig
                            sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                            Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by Nonne View Post
                              Ville91 är väldigt duktig på att rekommendera produkter till höger och vänster, tyvärr berättar han sällan hur eller varför vissa komponenter låter eller beter sig

Om vi övergår till frågan angående AS 100.4 så räcker förstärkaren till.
                              MEN, är du ute efter ruggig kontroll och dynamik så satsa på ett AS 200.4
                              Jag (och flera med mig) upplever AS 200.4 som den bästa förstärkaren i AS familjen om man ska driva ett framsystem aktivt, funkar givetvis även att driva passiva system men då tappar man en del av det som gör AS 200.4 så fantastiskt.

Enligt grabbarna på Mosconi så ska alla AS vara designade att låta lika, alltså klangmatchade.
                              Så här med 6 års erfarenhet med märket så håller jag delvis med, men som sagt ...... favoriten är AS 200.4

Finns det då även en DSP i framtida tankar är valet ännu klarare om du frågar mig.

Båda stegen är topp i sin klass, AS 100.4 ihop med ett AS 200.2 var det som fick världen att höja på ögonbrynen då det begav sig
                              visst as100.4 skulle funka! Har ej skrivit något annat

Comment

Working...
                              X