Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gladen sql eller zero pro

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Gladen sql eller zero pro

Originally posted by Nonne View Post
    Ville91 är väldigt duktig på att rekommendera produkter till höger och vänster, tyvärr berättar han sällan hur eller varför vissa komponenter låter eller beter sig

Om vi övergår till frågan angående AS 100.4 så räcker förstärkaren till.
    MEN, är du ute efter ruggig kontroll och dynamik så satsa på ett AS 200.4
    Jag (och flera med mig) upplever AS 200.4 som den bästa förstärkaren i AS familjen om man ska driva ett framsystem aktivt, funkar givetvis även att driva passiva system men då tappar man en del av det som gör AS 200.4 så fantastiskt.

Enligt grabbarna på Mosconi så ska alla AS vara designade att låta lika, alltså klangmatchade.
    Så här med 6 års erfarenhet med märket så håller jag delvis med, men som sagt ...... favoriten är AS 200.4

Finns det då även en DSP i framtida tankar är valet ännu klarare om du frågar mig.

Båda stegen är topp i sin klass, AS 100.4 ihop med ett AS 200.2 var det som fick världen att höja på ögonbrynen då det begav sig
    Tackar för ett väldigt informativt svar😄
    Jag är ute efter sq med en jävla pondus och som kan hantera såväl dubbelkaggar som stråkar.

Det börjar luta åt att höja budgeten med några kronor och satsa på ett 200.4
    Om jag då fortsätter med nästa fråga, vilket steg bör jag satsa på till Sqx 8"?
    Den ska agera frontsub.
    Måste vara i AS serien 😄

Comment

AS 300×2,såklart ger både tryck och pondus.

Comment

AS 100.2 räcker väl till en SQX 08, 250-300 watt är fullt tillräckligt till denna välljudande lättdrivna bas.
        sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by Nonne View Post
          AS 100.2 räcker väl till en SQX 08, 250-300 watt är fullt tillräckligt till denna välljudande lättdrivna bas.

Ok.
          Tackar för dina informativa svar

Comment

Working...
          X