Announcement

Collapse
No announcement yet.

Regel fråga SQ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Regel fråga SQ

    Håller på och testar Amas2 lite nu och än så länge tycker jag det låter riktigt bra, satt bara någon timme igår så bättre utvärdering kommer men kommer skriva i tråden Bluetooth till optisk ut. --> http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34787

    Så kan denna tråden fortsätta med regeltolkning istället
    / Jimmy

    Comment


    • #17
      Re: Regel fråga SQ

      Originally posted by JALLE View Post
      Det där är en tolkningsfråga.

      Om du använder telefonen/paddan som volymkontroll så blir den även huvudenhet och montage och pris skall räknas in.

      Men har du en volymkontroll tex på en RUX så blir hela processorn "huvudenhet" och telefonen/paddan enbart uppspelningsmedia.

      Du kan ju välja att bli bedömd via extern media även om du har en klassisk huvudenhet i bilen, och då räknas den inte in i anläggningen.

      Snårigt men nästan glasklart.
      Ja det där verkar snårigt.... I min värld spelar det ingen roll hur du sköter volymen eller vilket media du använder , du måste ju i alla fall ha en spelare för mediat och den blir för mig huvudenheten. En Rux kan ju inte spela upp ngt media över huvudtaget. Jag kan inte hitta ngn stanns i regelboken att man kan välja att bli bedömd med extern media om man har en klassisk huvudenhet i bilen som tar emmas cd utan bara att om man inte kan spela upp en cd så kan man välja imellan olika format på mediat som emma tillhandahåller och det för att man skall bli bedömd med deras kopia på cd:n så att ingen skall använda en egen "tweakad" variant av bedömnings låtarna.
      Jag tycker det borde vara den enheten som du använder som spelare för att få ljud i anläggningen som blir Hu även om du väljer att bli bedömd med en annan spelare/media under just ljudbedömningen.
      Och så kommer vi in på vad som isåfall räknas in som en extern enhet? En ipad, en laptop, en stationär cd-spelare?
      Känns som att detta borde förtydligas i regelboken.....
      "Sound by Hewi"

      Blue eMotion by heWi

      Comment

      Working...
      X