Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bluetooth till optisk ut.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bluetooth till optisk ut.

    http://www.crystalaudiovideo.com/Pro...lu-DAC-UK.aspx

    alternativt
    http://www.amazon.co.uk/Neet%C2%AE-B...Z4AFFPQMDVHTT2


    Vad tror ni om dessa som matning till DSP:n från telefonen?

    Verkar jäkligt smidiga.

    /P

  • #2
    Re: Bluetooth till optisk ut.

    Frågan är hur de låter?

    Comment


    • #3
      Re: Bluetooth till optisk ut.

      Originally posted by jimmy s View Post
      Frågan är hur de låter?
      Japp, jag kommer att beställa en av dem snart, lutar åt crystal, har fått bra recesioner i what HiFi.

      Återkommer med hur det funkar, tyvärr har jag inte aptX i min telefon. skal prata snällt med chefen om jag inte kan få en ny nexus6 när den släpps :-)

      Comment


      • #4
        Re: Bluetooth till optisk ut.

        Hewi hade beställt en WiFi Box på e-bay som verkade riktigt smidig.

        http://www.uyesee.com/us/products/au...4/0807/21.html

        Hur den låter kan han säkert svara på vid det här laget.
        Roger Edvinsson
        Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
        helst på saker av kolfiber :-)

        Comment


        • #5
          Re: Bluetooth till optisk ut.

          Originally posted by JALLE View Post
          Hewi hade beställt en WiFi Box på e-bay som verkade riktigt smidig.

          http://www.uyesee.com/us/products/au...4/0807/21.html

          Hur den låter kan han säkert svara på vid det här laget.
          Via Airplay låter den riktigt trevligt! Hur den låter via DNLA eller QPlay vet jag ej.
          Skall köra lite jämförande tester cd på 9861 vs Airplay och Wav på Iphone men redan nu bara körandes Spotify så känns det som att kombinationen kommer slå 9861:an..........
          Den slår Ipod med wav via 9861 till 701 redan med Spotify men då går ljudet via Ai-net istället för optiskt vilket kanske gör en del skillnad.
          "Sound by Hewi"

          Blue eMotion by heWi

          Comment


          • #6
            Re: Bluetooth till optisk ut.

            Originally posted by JALLE View Post
            Hewi hade beställt en WiFi Box på e-bay som verkade riktigt smidig.

            http://www.uyesee.com/us/products/au...4/0807/21.html

            Hur den låter kan han säkert svara på vid det här laget.
            Originally posted by Hewi View Post
            Via Airplay låter den riktigt trevligt! Hur den låter via DNLA eller QPlay vet jag ej.
            Skall köra lite jämförande tester cd på 9861 vs Airplay och Wav på Iphone men redan nu bara körandes Spotify så känns det som att kombinationen kommer slå 9861:an..........
            Den slår Ipod med wav via 9861 till 701 redan med Spotify men då går ljudet via Ai-net istället för optiskt vilket kanske gör en del skillnad.

            Tackar ödmjukast för er Input:en, mycket värdefullt. Den verkar riktigt trevlig, men tyvärr måst man ha en root:ad android för att kunna köra den. får se om jag kan göra det med min gamla lur.
            Är det en accesspunkt också eller kör man den som point to point wifi, eller måste man sätta upp telefonen som accesspunkt om man skall ha den i bilen?

            Comment


            • #7
              Re: Bluetooth till optisk ut.

              Detta var intressant
              Frågan är om det funkar att strömma från spotify eller wimp om man sitter på en Android..


              Hur lång tid tar den på sig att starta upp och connecta? Tänker som i bilen att den startar vid påslag av tändningen..

              Är det lagg, fördröjning man kommer störa sig på vid vardagsanvändning tro?
              Alpine Audison !GENESIS DLS

              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

              Comment


              • #8
                Re: Bluetooth till optisk ut.

                Porscheper ,varför måste den vara rootad med Android? Borde väl gå att ansluta med dlna som vanligt eller?
                Blev själv sugen på en sådan wifi-spelare
                / Jimmy

                Comment


                • #9
                  Re: Bluetooth till optisk ut.

                  Ahh grym pryl nått färdig som funkar med airplay. 193:-?? Så billig så man blir skeptisk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bluetooth till optisk ut.

                    Originally posted by jokko23 View Post
                    Detta var intressant
                    Frågan är om det funkar att strömma från spotify eller wimp om man sitter på en Android..
                    Hur lång tid tar den på sig att starta upp och connecta? Tänker som i bilen att den startar vid påslag av tändningen..
                    Är det lagg, fördröjning man kommer störa sig på vid vardagsanvändning tro?
                    Tyvärr kan jag inte svara på hur den uppför sig med Android men för pengen helt klart värd att testa!
                    Den drar knappt ngt vid standby så man kan lungt koppla den på B+ och låta den vara igång hela tiden vilket tar bort "start tiden" och det är din telefon som connectar till boxen, inte tvärtom.

                    Originally posted by pinnen666 View Post
                    Porscheper ,varför måste den vara rootad med Android? Borde väl gå att ansluta med dlna som vanligt eller?
                    Blev själv sugen på en sådan wifi-spelare
                    Ja det borde det.

                    Originally posted by jimmy s View Post
                    Ahh grym pryl nått färdig som funkar med airplay. 193:-?? Så billig så man blir skeptisk.
                    Var inte det! Den funkar!
                    "Sound by Hewi"

                    Blue eMotion by heWi

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bluetooth till optisk ut.

                      Kanske att en "ren" dlna receiver typ denna:http://www.ebay.com/itm/Measy-A1W-Wi...item3a80618236
                      funkar bäst för er med Android?
                      Har en sådan själv men det var krångligt att få igång dnla uppspelning med Iphone så det projectet skrotades.
                      "Sound by Hewi"

                      Blue eMotion by heWi

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bluetooth till optisk ut.

                        hewi. du funderar inte på att sälja den?
                        / Jimmy

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bluetooth till optisk ut.

                          Originally posted by pinnen666 View Post
                          hewi. du funderar inte på att sälja den?
                          Jo det kan jag göra, skicka mig pm
                          "Sound by Hewi"

                          Blue eMotion by heWi

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bluetooth till optisk ut.

                            Jag vill börja med att tacka för alla synpunkter, mycket uppskattat.

                            Jag har beställt en:https://www.dustinhome.se/product/50...k?redirected=1

                            Först vill jag ha något som jag vet fungerar, Android verkar struligt även med DLNA.
                            Om jag sen känner att det begränsar prestandan så kan jag testa lite andra prylar. denna kan kan i så fall ha i brukis:en.

                            Återkommer när jag fått den och testat den i hemma anläggningen.

                            /Per

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bluetooth till optisk ut.

                              Köpte Hewis manick som han hade liggandes, tack förresten
                              Testat lite nu med DLNA och det fungerar med appstyrning, tråkiga är att jag bara verkar kunna spela det som är lagrat i telefonen men ej från wimp då den appen ej verkar ha något stöd för detta, Youtube har men där blev det ännu ett problem, eftersom DLNA går över wifi så stängs mobildatan av i telefonen.... Hur lätt är det då att kolla på tuben (kanske går att lösa med en dongel med internet in i nätverksporten när det gäller tuben men dock inte wimp)

                              Ett annat problem jag upptäckte var att min box (pxa-h800) ej kan använda AI-net och toslink samtidigt.... Men det stod ju klart o tydligt i manualen som jag tyvärr missat

                              Ska fortsätta forska och laborera och se om det finns någon lösning på detta, annars får det nog bli apt-x även för mig (hoppas det låter riktigt bra).

                              Om det är någon som sitter på en lösning på detta så får ni gärna dela med er av detta.
                              / Jimmy

                              Comment

                              Working...
                              X