Announcement

Collapse
No announcement yet.

Regel fråga SQ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Regel fråga SQ

    Jag sitter och funderar och löser regelboken. försöker hitta en lösning på mitt problem.

    Jag vill kunna strema musiken in i min Alpin H800 box, via Optisk kabel,
    Hälst via WiHi men blåtand går ju med... UTAN att ha en huvud enhet,
    alltså enbart mottagare, in i 800 boxen och ut till steg.

    Går det att göra utan att bryta mot, Du får inte modifiera aktiva komponenter,
    Eller Enbart 12V komponenter får användas...

    Min tanke var ju att köra Typ aeir port eller appel tv antingen via inverter, eller genom att helt enklet köra 2 motstånd och köra det direkt på 12V

    men då jag mer och mer inser att om jag gör så så är det EXPERT klassen direkt....

    Någon som är lite mera van att läsa regelboken som kan upplysa mig, eller någon som har en lösning som kan dela med sig ?
    Change is the only constant.




    https://www.facebook.com/groups/massql/

  • #2
    Re: Regel fråga SQ

    Ge dig till tåls, det kommer inom kort en produkt(som är för 12V) till din Alpinebox:



    http://shop.seastreamsgarage.se/mosc....html?cPath=13

    Pierre
    Last edited by Horsyhorse; January 20, 2015, 20:02.
    SEASTREAMS GARAGE


    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

    Comment


    • #3
      Re: Regel fråga SQ

      Just AirPort Express och Apple TV klarar nog inte "cutten" i de lägre klasserna då det inte är bilprodukter.

      Men det finns flera alternativ som avhandlats i en separat tråden just BT-mottagare och samtliga av dem skall utan problem fungera i ditt fall.

      Från 300:- via eBay och strax över 1000:- för Mosconis variant.

      Men som sagt... Du behöver ingen huvudenhet enligt regelboken så det är bara att välja en modell som passar dig.
      Roger Edvinsson
      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
      helst på saker av kolfiber :-)

      Comment


      • #4
        Re: Regel fråga SQ

        Kanon!!
        Någon info om hur långt bort alpines variant är ?
        Om det är i vår, eller någon gång i framtiden ?
        Annars lär nog mosconis variant hanna i bilen innan elmia
        Change is the only constant.




        https://www.facebook.com/groups/massql/

        Comment


        • #5
          Re: Regel fråga SQ

          Tycker det är märkligt att Alpine är så sen med någon trådlös produkt som andas lite ljudkvalité..
          Själv väntar jag på amas:en men det hade varit intressant med en media maskin från alpine som har lösningar för trådlös överföring i hög kvalité och gärna styrning av t.ex telefonen, lägg in en AI-net anslutning eller optisk så hade det varit väldigt intressant (om nu priset inte skenar så förbannat).

          Shidapu ,Har du hört något om att Alpine ska komma med en lösning eller?
          / Jimmy

          Comment


          • #6
            Re: Regel fråga SQ

            Liten, smidig och låter bra.
            Attached Files
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #7
              Re: Regel fråga SQ

              Vad är det revolutionerande med AMAS som inte tidigare kort kunnat?
              Att den har optisk utgång istf RCA?

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment


              • #8
                Re: Regel fråga SQ

                Originally posted by zrken View Post
                Vad är det revolutionerande med AMAS som inte tidigare kort kunnat?
                Att den har optisk utgång istf RCA?
                Obs, AMAS 2

                Optiskt ut till vilken optisk in som helst.

                AMAS utan "2" hör ju till en bestämd produkt. (6TO8 med Multikort)

                Pierre
                SEASTREAMS GARAGE


                ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                Comment


                • #9
                  Re: Regel fråga SQ

                  Originally posted by Horsyhorse View Post
                  Obs, AMAS 2

                  Optiskt ut till vilken optisk in som helst.

                  AMAS utan "2" hör ju till en bestämd produkt. (6TO8 med Multikort)

                  Pierre
                  Missade tvåan, menade förstås den här "nya lille grunkan" där uppe.
                  Okay. Så optiskt in.

                  Bygglogg: SQW: TransFårrden

                  Comment


                  • #10
                    Re: Regel fråga SQ

                    Originally posted by zrken View Post
                    Vad är det revolutionerande med AMAS som inte tidigare kort kunnat?
                    Att den har optisk utgång istf RCA?
                    AMAS har inga utgångar utan är endast kompatibel med Mosconi digitala Multikort för 6to8.

                    Det kan kanske kännas tjatigt med att vi informerar om en sådan här produkt, informationen är för er som söker och vi vill inte ni ska behöva vara utan er favoritmusik i så bra kvalitet som möjligt.

                    Att koppla upp med AUX-kabel när det finns bättre alternativ för er med digital AUX, ja då ser vi det som vår skyldighet att informera
                    sigpic

                    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                    Ljudbyggaren sedan 1998

                    Importör av Mosconi, Gladen
                    Se oss på Facebook för nyheter.

                    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                    Comment


                    • #11
                      Re: Regel fråga SQ

                      Originally posted by Nonne View Post
                      AMAS har inga utgångar utan är endast kompatibel med Mosconi digitala Multikort för 6to8.

                      Det kan kanske kännas tjatigt med att vi informerar om en sådan här produkt, informationen är för er som söker och vi vill inte ni ska behöva vara utan er favoritmusik i så bra kvalitet som möjligt.

                      Att koppla upp med AUX-kabel när det finns bättre alternativ för er med digital AUX, ja då ser vi det som vår skyldighet att informera
                      Håll i dig Nonne, jag tycker detta för omväxlingsskull är en nyhet på riktigt
                      Jag hoppas kunna göra ett A/B-test på denna vs ett enkelt E-bay kort i min egna rigg vid något tillfälle (Bitone har optiskt in som kan användas).

                      Om någon är intresserad av en sådan utvärdering, är man välkommen att låna ut ett demo-ex.

                      Bygglogg: SQW: TransFårrden

                      Comment


                      • #12
                        Re: Regel fråga SQ

                        Originally posted by zrken View Post
                        Om någon är intresserad av en sådan utvärdering, är man välkommen att låna ut ett demo-ex.
                        Det kommer att göras en jämförelse mellan ett antal olika lösningar.
                        Testpanelen ser jag som neutral då denna inte använder någon Mosconiprodukt i dagsläget!

                        Jag ser fram mot ris, ros, hiss eller diss
                        sigpic

                        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                        Ljudbyggaren sedan 1998

                        Importör av Mosconi, Gladen
                        Se oss på Facebook för nyheter.

                        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                        Comment


                        • #13
                          Re: Regel fråga SQ

                          Originally posted by Nonne View Post
                          Det kommer att göras en jämförelse mellan ett antal olika lösningar.
                          Testpanelen ser jag som neutral då denna inte använder någon Mosconiprodukt i dagsläget!

                          Jag ser fram mot ris, ros, hiss eller diss
                          Då väntar vi spänt på resultatet

                          Comment


                          • #14
                            Re: Regel fråga SQ

                            Originally posted by Shidapu
                            Jag vill kunna strema musiken in i min Alpin H800 box, via Optisk kabel,
                            Hälst via WiHi men blåtand går ju med... UTAN att ha en huvud enhet,
                            alltså enbart mottagare, in i 800 boxen och ut till steg.
                            ?
                            Enheten/signalkällan som du kommer streama Emma skivan ifrån blir din huvudenhet och bedöms som sådan.
                            "Sound by Hewi"

                            Blue eMotion by heWi

                            Comment


                            • #15
                              Re: Regel fråga SQ

                              Originally posted by Hewi View Post
                              Enheten/signalkällan som du kommer streama Emma skivan ifrån blir din huvudenhet och bedöms som sådan.
                              Det där är en tolkningsfråga.

                              Om du använder telefonen/paddan som volymkontroll så blir den även huvudenhet och montage och pris skall räknas in.

                              Men har du en volymkontroll tex på en RUX så blir hela processorn "huvudenhet" och telefonen/paddan enbart uppspelningsmedia.

                              Du kan ju välja att bli bedömd via extern media även om du har en klassisk huvudenhet i bilen, och då räknas den inte in i anläggningen.

                              Snårigt men nästan glasklart.
                              Roger Edvinsson
                              Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                              helst på saker av kolfiber :-)

                              Comment

                              Working...
                              X