Announcement

Collapse
No announcement yet.

Facebook istället?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Facebook istället?

Det finns forumfunktioner att koppla på som har 'like' eller 'thanks' knappar.. Ungefär som de reputation vi har men som inte är anonymt.

Men som påtalats är drivkraften till forumets utveckling bortblåst sedan något år eller två???

Likes suget är på riktigt. Eller, interaktiva funktioner som visar att någon sett. Antal views är på tok för opersonligt och kan lika gärna utgöras av storebrors algoritmer.

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Att intresset för bilstereo dött ut har säkert många förklaringar.
      Dels är det inte lika attraktivt längre att spendera en större summa pengar på sin anläggning, tillgängligheten av "billiga" produkter översvämmar internet och många bränner sina ljus i båda ändarna i turbofart med mindre bra resultat som följd.
      Tidigare gjordes inköpen i butik, där fick man råd och tips på vad som fungerar.
      I dag görs inköpen mestadels pga lågt Internetpris

En annan orsak som gör att mångfalden inom bilstereo minskat är även våra moderna svårlösta bilar.
      Ännu en gång har internet ett finger med i spelet, nu tänker jag inte på sociala media utan internetbutiker som har noll eller väldigt liten erfarenhet av att faktiskt montera sina produkter.
      Kunder köper felaktigt rekommenderad utrustning och får inte valuta för sina surt spenderade pengar, detta leder till negativ inställning och man tröttnar som följd.

En stor fördel med internet och forum är att man kan faktiskt få matnyttig information, det gäller att sålla och veta vart man ska leta.
      Jag och säkert andra företag också är flitiga användare av internet för lösa vissa problem.

Detta kan bli en ond cirkel, för varför ska vi fysiska butiker med monteringsmöjligheter dela med oss av vår kunskap till konkurrerande internethandlare så dom kan sälja till lågt pris?

Frågan är, hur balanserar vi upp information så fysiska butiker överlever?

Vänder vi på det hela och säger .... alla säljer till samma pris.
      Då är jag helt övertygad om att internetbutiker går i graven vilket är lika illa.

Tänk nu på denna frågeställning som butiksägare och inte som kund.

Vi fysiska butiker vill inget annat än sälja produkter, vi vill lika mycket ha nöjda återkommande kunder precis som internetföretagen.

Se inte inlägget som negativ tanke med att belasta internet och lågt pris, se inlägget som ett problem för både internetbutiker och fysiska företag.

Jag "Ljudbyggaren" ökade min omsättning med nästan 35% 2014
      Jag har haft en plan i cirka 5 år hur jag ska överleva, jag älskar och lever med bilstereo 24/7
      Jag försöker dela med mig så mycket jag bara kan, jag försöker även få mitt företag att växa.
      Detta vill jag ska avspegla sig här på Sveriges bästa Bilstereoforum!
      sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Jag reste i början av 90-talet runt hela Sverige och besökte under några år i princip alla städer med ett Sparbankskontor och brukade passa på när tid fanns över att leta upp lokala bilstereobutiker för att klämma lite på grejer.

Då var det tätt med butiker och nästan alla hade även monteringstjänster. Köpte mina första seriösa grejer av en kille i en butik i Örebro, han sålde bl a ett Genesis Q90x steg som han haft i sin tävlingsbil privat, köpte på mig ett DLS 5,25 fram kit och en DLS 10 tummare som fick bröla bak i min golf.

Då hittade man all sin inspiration från Bilstereotidningen och en och annan tävling. Nu är det en ny värld men internet eller vad det heter.
        Audi A6 2,4 Quattro
        HU: Pioneer P88RS FRONT: Dynaudio Esotec MW 162 GT
        Dynaudio T-100 STEG: DLS Genesis Q90x

Comment

Förstår helt klart den rävsax nonne&andra butiksägare sitter i.
          På det stora hela är det få till antalet, men ack så inflytelserika här.

Är det kört på fronten att lotsa över administration av forumet till någon ny?

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Working...
          X