Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt ljudsystem saab 9-5 kombi?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nytt ljudsystem saab 9-5 kombi?

Hej, sitter och famlar i mörkret just nu känns det som då jag kollar på ljud till saaben. Finns ju så mycket att välja på
    Har tänkt komplett system runt 20k + kanske en tusing...

Har hittat Audison Lrx 5.1 steg billigt, är det bra, om jag kör det ihop med ett Dls US 6,2 så länge och en Iridium 12" bas på det och delar aktivt med en kenwod eller alpine 117r.

Saken är den att jag kanske senare vill köpa till mellanregister och dela allt aktivt, hur blir det med bara 3 lågnivå ihop med det steget, eller ska jag passa på att köpa ett Lrx 2.9 oxo samtidigt?
    För att kunna köra diskant+mellan på 5.1 steget på front på HU och dela det i steget och köra middar rear på HU till Lrx 2.9?

Det finns ju även så många andra märken man alrdig hört men som många pratar varmt om....

MVH Jocke
    Alpine Audison !GENESIS DLS

http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

Re: Nytt ljudsystem saab 9-5 kombi?

Originally posted by jokko23 View Post
    Hej, sitter och famlar i mörkret just nu känns det som då jag kollar på ljud till saaben. Finns ju så mycket att välja på
    Har tänkt komplett system runt 20k + kanske en tusing...

Har hittat Audison Lrx 5.1 steg billigt, är det bra, om jag kör det ihop med ett Dls US 6,2 så länge och en Iridium 12" bas på det och delar aktivt med en kenwod eller alpine 117r.

Saken är den att jag kanske senare vill köpa till mellanregister och dela allt aktivt, hur blir det med bara 3 lågnivå ihop med det steget, eller ska jag passa på att köpa ett Lrx 2.9 oxo samtidigt?
    För att kunna köra diskant+mellan på 5.1 steget på front på HU och dela det i steget och köra middar rear på HU till Lrx 2.9?

Det finns ju även så många andra märken man alrdig hört men som många pratar varmt om....

MVH Jocke
    Du får problem med att köra aktiv delning med de CD spelare du tänkt dig!
    Spelarna har inget bandpassfilter men köper du en PXA-H100 till 117Ri så löser det sig!

Eller så köper du en 117Ri, ett Mosconi G_one 120.4DSP + ett G_one 240.2 och de tänkta högtalarna så håller du din budget med råge!
    sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Ja just det ja, det är lite enkla filter i dem spelarna. men jag kan väl ändå dela hp i stereon och strypa LP i steget? lite besvärligt att fin justera dock kan jag tro eftersom steget kommer sitta i skuffen. tänkte mest med tidskompet, för filter finns ju i stegen som sagt, blir dock inte aktiv delning då kom jag på...jaja

Låter som ett riktigt hett alternativ med mosconi annars då jag gillar att trycka på lite oxo ibland :P och inbyggd dsp e ju inte fel. synd att man bor så långt ifrån alla roligare butiker bara. Svårt att lyssna på sakerna innan då.

Men kommer ni ha öppet hela sommaren och så eller, ska neråt halmstad på semestern vecka 29, kanske skulle passa på att svänga förbi om det finns så man kan lyssna kanske? :P

Comment

Låter som ett riktigt hett alternativ med mosconi annars då jag gillar att trycka på lite oxo ibland :P och inbyggd dsp e ju inte fel. synd att man bor så långt ifrån alla roligare butiker bara. Svårt att lyssna på sakerna innan då.
        Jag skulle eventuellt kunna ordna en demo på hemmaplan för dig!
        Iofs inte G_One men dock Mosconi!

Men kommer ni ha öppet hela sommaren och så eller, ska neråt halmstad på semestern vecka 29, kanske skulle passa på att svänga förbi om det finns så man kan lyssna kanske? :P
        Här är det öppet hela sommaren, det är nu våra kunder har chans att mecka mied sina inköp!

Om allt flyter i samma riktning som planeringen så kan du lyssna på DSP stegen i vår demobil V.29!
        sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

hoppas att det går enligt planerna så kommer jag och kikar förbi på semestern!

MVH

Comment

Working...
          X