Announcement

Collapse
No announcement yet.

Teaser på DLS Revolution Mini

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Teaser på DLS Revolution Mini

    Originally posted by Hewi View Post
    Grym! Tycker dock att det är lite konstigt att de har så stort avstånd imellan diskant och mellanregister men uppenbart funkar detta bäst i den bilen.
    Man kan väl tänka sig att det är rätt utstuderat vart elementen skulle sitta

    Comment


    • #17
      Re: Teaser på DLS Revolution Mini

      Originally posted by andreas_gbg_ View Post
      Man kan väl tänka sig att det är rätt utstuderat vart elementen skulle sitta
      Jo jag vet , bekräftar(än en gång) att det inte finns ngt "rätt" eller "fel" inom billjud utan att för det lilla extra är det testande som gäller.........
      "Sound by Hewi"

      Blue eMotion by heWi

      Comment


      • #18
        Re: Teaser på DLS Revolution Mini

        Kolla nyss på deras hemsida, hur ser systemet ut? Scandinavia som framsystem vet jag, men de använder ju oxå 6,5" basar och RW 12:a och en X12. Används allt?
        MVH F.Trybom

        Comment


        • #19
          Re: Teaser på DLS Revolution Mini

          Ngr fler bilder:
          http://picasaweb.google.fi/103466454...91205994384898
          Klicka framåt så har ni 13 bilder till.

          Och JA.....tydligen sitter klassickern X12 i den. Iaf av bilderna att dömma.
          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

          Comment


          • #20
            Re: Teaser på DLS Revolution Mini

            Originally posted by Lonefox View Post
            Ngr fler bilder:
            http://picasaweb.google.fi/103466454...91205994384898
            Klicka framåt så har ni 13 bilder till.

            Och JA.....tydligen sitter klassickern X12 i den. Iaf av bilderna att dömma.
            Orsaken varför det finns så många olika modeller på bilderna är att dom har testat ett stort antal subar och ett stort antal konfigurationer innan valet föll på X12:an.

            Av kommentarerna att döma på finska forum så verkar ljudet i bilen vara väldigt lovande även om den är långt ifrån färdig tweakad. Neutralt och luftigt är återkommande ord, men framför allt verkar soundet påminna om dyra hemma anläggningar och inte alls låta som en dyr bilstereo. Mellanregistret nämns gång efter annan att det inte liknar nåt man tidigare hört i EMMA-sammanhang.

            /Freddi
            Projekt #sqnewbeetle
            http://www.bilstereoforum.se/showthr...375#post394375

            Nissan X-trail med old school Rockford-anläggning
            http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6111

            Comment


            • #21
              Re: Teaser på DLS Revolution Mini

              Originally posted by Freddi View Post
              Orsaken varför det finns så många olika modeller på bilderna är att dom har testat ett stort antal subar och ett stort antal konfigurationer innan valet föll på X12:an.

              Av kommentarerna att döma på finska forum så verkar ljudet i bilen vara väldigt lovande även om den är långt ifrån färdig tweakad. Neutralt och luftigt är återkommande ord, men framför allt verkar soundet påminna om dyra hemma anläggningar och inte alls låta som en dyr bilstereo. Mellanregistret nämns gång efter annan att det inte liknar nåt man tidigare hört i EMMA-sammanhang.

              /Freddi
              Ja det kanske ska till en fet bil från DLS för att det skall löna sig att tävla med en riktig "hifi-bil"!

              De bilar jag lyssnat på som kommer nära hemhifi har tyvärr i de flesta fall fått stryk av "bilstereolåtande" bilar......
              Lyssnade på Skogholms Seat tex, 2007 tror jag det var, och den låt helt sjukt bra ur ett hemhifi perspektiv men det lönade sig inte tyvärr!

              Hoppas det funkar för det behövs bilar som låter bättre för att driva utvecklingen framåt!

              //
              __________________
              Mvh Jonas
              Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
              8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
              Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

              Comment


              • #22
                Re: Teaser på DLS Revolution Mini

                Originally posted by joj View Post
                Ja det kanske ska till en fet bil från DLS för att det skall löna sig att tävla med en riktig "hifi-bil"!

                De bilar jag lyssnat på som kommer nära hemhifi har tyvärr i de flesta fall fått stryk av "bilstereolåtande" bilar......
                Lyssnade på Skogholms Seat tex, 2007 tror jag det var, och den låt helt sjukt bra ur ett hemhifi perspektiv men det lönade sig inte tyvärr!

                Hoppas det funkar för det behövs bilar som låter bättre för att driva utvecklingen framåt!

                //
                Det har funnits bilar här i landet också som har varit tweakade åt det hållet ,men precis som du säger, inte fått utdelning. Jag tror och hoppas dock att tiden är mogen för ett steg framåt!

                /Freddi
                Projekt #sqnewbeetle
                http://www.bilstereoforum.se/showthr...375#post394375

                Nissan X-trail med old school Rockford-anläggning
                http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6111

                Comment


                • #23
                  Re: Teaser på DLS Revolution Mini

                  Tur smaken är som baken för jag gillade inte alls högtalar lådorna såg bara klumpigt ut låter säkert jättebra men föll inte mej i smaken.. brädan för övrigt såg bra ut.
                  sigpic


                  Jobbar På TAM Täby Air Maintenance
                  samt sköter webbutiken www.pmshopen.se åt PM-Shopen

                  Comment


                  • #24
                    Re: Teaser på DLS Revolution Mini

                    Jag håller med dig Putte, hoppas ljudet kompenserar de där lådorna.
                    sigpic

                    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                    Ljudbyggaren sedan 1998

                    Importör av Mosconi, Gladen
                    Se oss på Facebook för nyheter.

                    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                    Comment


                    • #25
                      Re: Teaser på DLS Revolution Mini

                      Jag hoppas ljudet övervinner hela istallationen...men jag gillar ju enklare installationer. Men det är ett grymt bygge.
                      MVH F.Trybom

                      Comment


                      • #26
                        Re: Teaser på DLS Revolution Mini

                        Fick ett dussintal riktigt feta bilder på Mini:n från AMICOM.

                        Lägger upp några imorgon..på väl valt ställe..

                        bilen kommer med största sannolikhet till Vallåkra
                        Roger Edvinsson
                        Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                        helst på saker av kolfiber :-)

                        Comment

                        Working...
                        X