Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koaxial eller kitsystem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Koaxial eller kitsystem?

    Ångrar att jag från första början inte köpte något billigre men lika välljudande märke, men fick lite pengar pengar över när jag köpte min första bil och la därför resten på 2 Jl koaxialer vilket ja inser att jag inte skulle ha gjort nu när jag köpt mig volvo 945 med hål för 4 högtalare och då blir tvungen att köpa 2 högtalare till för att matcha dom i dörrarna bak. Enbart därför jag köper ett par Jl audio högtalare till för att matcha dom jag redan har annars hade ja köpt något annat märke från början.

    Comment


    • #17
      Re: Koaxial eller kitsystem?

      JL Audio är bra grejjer så ångra dig bör du iallafall inte göra. Jag anser bara att som är lite häftigt prissatta. Men kvalité, välljud och punch är det i sakerna iallafall
      Men ska du köpa steg sen så är DLS stegen väldigt billiga på begagnat marknaden här i Sverige så dom tipsar jag definitivt om. Samt så är dom ruskigt välljudande.
      Kika annars på att kanske testa Amega fram? Se vad du tycker om dom. Går hyffsat lätt att få tag på begagnat i Sverige om du känner att pengarna börjar ta slut
      Amega spelar riktigt mycket och bra midbas kan jag iallafall försäkra dig med
      Lincoln Mark Viii
      Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
      Sub: 4x DD 1508
      Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

      Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

      Comment


      • #18
        Re: Koaxial eller kitsystem?

        Köp något billigare och montera det bak!

        Klangmatchning endast från dörrar fram och bak är omöjligt.
        Det är tom skitsvårt med prylar för flera hundra tusen och bil byggd för endamålet, så köp nått billigt om du e nöjd med dina JL coaxer!
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment


        • #19
          Re: Koaxial eller kitsystem?

          Originally posted by Nonne View Post
          Köp något billigare och montera det bak!

          Klangmatchning endast från dörrar fram och bak är omöjligt.
          Det är tom skitsvårt med prylar för flera hundra tusen och bil byggd för endamålet, så köp nått billigt om du e nöjd med dina JL coaxer!
          Det jag menade var att det är roligt att ha samma märke i alla dörrarna även om det inte har så stor betydelse Får väll inte så mycket för JL koaxialerna om man säljer dom och köper något billigare

          Comment


          • #20
            Re: Koaxial eller kitsystem?

            Kan ju nämna att syftet med mitt ljudbygge är att spela så högt som möjligt då jag köpt en Re 18 och ska tävla lite smått i db. Men vill ju inte bara slänga in en massa högtalare överallt i bilen för att hänga med basen utan vill också ha ett mycket välljudande system Hoppas ni förstår vad jag menar! Det ska spela jävligt högt med också välljudande därför jag valde att skriva här

            Comment


            • #21
              Re: Koaxial eller kitsystem?

              Originally posted by Lunkan1994 View Post
              Kan ju nämna att syftet med mitt ljudbygge är att spela så högt som möjligt då jag köpt en Re 18 och ska tävla lite smått i db. Men vill ju inte bara slänga in en massa högtalare överallt i bilen för att hänga med basen utan vill också ha ett mycket välljudande system Hoppas ni förstår vad jag menar! Det ska spela jävligt högt med också välljudande därför jag valde att skriva här
              Då räcker ej en 5,25a i dörrarna om det ska möta upp den Basen

              Comment


              • #22
                Re: Koaxial eller kitsystem?

                Om du kör lite högre delning på dina 5,25 så tål de ganska mycket.
                Sen om du kan tänka dig att bygga lite så monterar du en 8 tummare under handsfacket och använder den som midbas. Behöver inte vara jättedyr.
                T.ex.
                https://ljudbyggaren.mobilizer.se/in...roduct_id=1449
                Octan
                Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                OctanAudio
                Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                Fegens Vandrarhem

                Bilstereoblog
                Team Ljudbyggaren

                Comment


                • #23
                  Re: Koaxial eller kitsystem?

                  Har nu bestämt mig för att kunna modda lite i dörrarna för att få dit en 6.5 i varje dörr Har kikat lite på SPL's loud as hell kit med faital pro middar och spl diskanter, är detta bra grejer och räcker detta kit för att hänga med en 18" och ändå spela rent och sjukt högt

                  Comment

                  Working...
                  X