Announcement

Collapse
No announcement yet.

ställa in ljuder rätt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: ställa in ljuder rätt

    Vad kul att det blev bättre! Men jobba vidare med dämpandet och så nu så ska du se att det blir än trevligare.
    Alpine Audison !GENESIS DLS

    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

    Comment


    • #17
      Re: ställa in ljuder rätt

      Härligt att hör om dina framsteg!
      Våga nu fortsätta skruva! Skriv ngn lapp om inställnimgarnas läge och vad du gillar.. och så skruva vidare. Du kommer upptäcka att en del märkliga kombinationer gör ibland förvånansvärt gött ljud.

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • #18
        Re: ställa in ljuder rätt

        sen har jag ett EXTREMT konstigt fenomen som jag har märkt ..... blir inte klok på det ! spelar jag på volym 12-17 så hör jag ett missljud ifrån midden, men så fort jag höjer upp volymen så låter der bättre, låter nästan som att högtalaren är trasig ,, sprakar till musiken och låter bara konstigt.

        Comment


        • #19
          Re: ställa in ljuder rätt

          Originally posted by n1k391 View Post
          sen har jag ett EXTREMT konstigt fenomen som jag har märkt ..... blir inte klok på det ! spelar jag på volym 12-17 så hör jag ett missljud ifrån midden, men så fort jag höjer upp volymen så låter der bättre, låter nästan som att högtalaren är trasig ,, sprakar till musiken och låter bara konstigt.
          Jag har haft precis samma. JAg hoppades in i det sista det handlade om att monteringen började rassla precis vid vissa frekvenser&volymer. Men det blev värre med tiden. I dagsläget har jag accepterat högtalaren som 'osäljbar'

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • #20
            Re: ställa in ljuder rätt

            sjukt konstigt ! idag hörde jag inget av det :P jag fattar inte något just nu !
            kommer och går, ska kolla om det har med monteringen att göra

            Comment


            • #21
              Re: ställa in ljuder rätt

              Yeah, låter exakt som mitt problem... jag <hoppades> det var monteringen i ett par veckor. Men allt eftersom man pumpade på högt så föreföll det allt bli allt värre och värre.

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment

              Working...
              X