Announcement

Collapse
No announcement yet.

Framsystem Kicker RS vs Amega Q-COMP

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Framsystem Kicker RS vs Amega Q-COMP

Hej,

Funderar på att byta upp mig när de gäller framsystemet i min Volvo 940.

Kör idag Kicker RS60,2 kit som framsystem, men tycker att de inte levererar tillräckligt med bas samt att separationen av instrument är för dåligt & diskanterna är för lite detaljrikedom/ för skrikiga.

Har funderat på om Amega Q-COMP 60 kitet kanske skulle vara något?
    Tror ni att de lirar finare till hårdrock/rock samt lite bättre drag i middbas/bas?

Finns de tillräckligt med volym i dörrarna original på 940 för att de inte skall låta skit? Tänkte isf bygga i original hålen & sätta diskanten i dörrsidan.

Mvh
    Mattias

Re: Framsystem Kicker RS vs Amega Q-COMP

Har du dämpat dörrarna?
    Hur ser monteringen ut? förstärkt baffel?
    Vad för slutsteg sitter på?

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Dämpat dörrarna med silent coat har jag gjort fast bara ytter plåten & inte dörrsidan, sen har jag satt dämpmatta på fram & baksida av dörrsidan där hålet för högtalaren är.

Monteringen är i original hålen för middarna & diskanten monterad i dörrsidan bredvid midden.

Slutsteget som driver framsystemet är: Kicker EX450,2 som lämnar 2x250 watt.

Har ingen förstärkt baffel eller något moddat i dörrsidan inga stagar eller något.

Hoppas den infon hjälper

Comment

finns en på forumet som har ombyggda dörrsida som passar 940. bättre om man har stabil baffel.
        http://www.bilstereohornan.se/produc...subopen=&sort=
        dessa spelar riktigt bra till den effekten du har. spelar redigt bra =) ring bilstereohörnan o se om de har något par kvar.

Comment

Hade satsat på Amega!
          Dom är grymma.
          Kommer ihåg den gammla Bmw:n dom byggde i för ett antal år sedan.
          Dom körde dubbla 6,5" + diskant, många som trodde att basen var inkopplad också .
          Har själv haft Amega Q-Comp 60 med dom lila korgarna, dom var grymma

Comment

Originally posted by MR:CRV View Post
            Hade satsat på Amega!
            Dom är grymma.
            Kommer ihåg den gammla Bmw:n dom byggde i för ett antal år sedan.
            Dom körde dubbla 6,5" + diskant, många som trodde att basen var inkopplad också .
            Har själv haft Amega Q-Comp 60 med dom lila korgarna, dom var grymma
            Den lila färgen är ersatt av gammal hederlig svart färg .... tack och lov!
            Numera finns det fler som konkurerar om titeln .... vassast på stan!
            Jag länkar inte till utmanaren, det får andra göra
            sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by Nofear87 View Post
              Dämpat dörrarna med silent coat har jag gjort fast bara ytter plåten & inte dörrsidan, sen har jag satt dämpmatta på fram & baksida av dörrsidan där hålet för högtalaren är.

Monteringen är i original hålen för middarna & diskanten monterad i dörrsidan bredvid midden.

Slutsteget som driver framsystemet är: Kicker EX450,2 som lämnar 2x250 watt.

Har ingen förstärkt baffel eller något moddat i dörrsidan inga stagar eller något.

Hoppas den infon hjälper
              Av erfarenhet så vet jag att din bilmodell inte är den giftigaste som finns till att producera grotesk middbas!
              Min erfarenhet säger också att dina produkter inte är kungen i klassen på att producera tung och rund midbas.

Vi som monterar flertalet olika system dagligen försöker hitta det ultimata systemet för varje bilmodell.
              Jag har bara hört en 960 med dubbla midbasar som rockade så man blev tårögd, på pappret hade bilen mindre effekt än ditt kickersteg ... men vem bryr sig?
              I min värld finns inte de där siffrorna som beskriver effekt, i min värld figurerar öronen, maggropen och högerfoten som riktmärke!
              sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Om jag inte har helt fel för mig hade den Volvo 9-serien ett kit Gladen Audio SQL Dual monterat :-)
                Member of Team 1

Comment

Working...
                X