Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bästa framsystemet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Bästa framsystemet

Originally posted by micke999 View Post
    sen har väl den bilen den högsta ljudpoängen i finland med om jag inte missminner mig,den här sesången
    Det stämmer! Jag var en av domarna som bedömde bilen under den tävlingen och jag gillade ljudet väldigt mycket.

/Freddi
    Projekt #sqnewbeetle
    http://www.bilstereoforum.se/showthr...375#post394375

Nissan X-trail med old school Rockford-anläggning
    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6111

Comment

Originally posted by jonash View Post
      BILD borttagen på en gul ful bil.

Hahahahaha. Kanonposter på detta frumet nu...
      Han var ju inte helt ute och cyklade iallafall

Comment

Den gula Peggan ja....

Ljudet passade MIG och mina öron och min smak. Hårda tydliga anslag av instrument....
        Väldefinierad bas och midbas. Där fastnade jag. Mitt kritiska lyssnande slutade i att jag bara bara satt där med en gillande min.

Sedan att psikter går isär med ord som "Det är så nasalt, men satans vilken bra midbas den har" osv osv visar att vad man gillar som individ (och ej bedömmer en bil) skiljer oerhört mellan människor.

Jo jag kan lugnt säga att jag verkligen gillade ljudet i den då den var åt det håll jag vill ha ljudet. Väldefinierat, mer analytiskt, lite "agressivt" då den spelar lite "på" lyssnaren....
        Last edited by Lonefox; August 22, 2012, 06:53.
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by Geordson View Post
          Tack så mycket allihop.
          Hoppas vi nån gång får tacka DIG för en intressant byggtråd.
          Du har ju satt nivån med Genesis och div. nämnda högtalarmodeller, och det är nog fler än jag här på forumet som blivit nyfikna på ditt kommande bygge. Iaf nån liten teaser under byggets gång.

Pierre
          SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Självklart så ska jag lägga upp en projekttråd den dag jag börjar bygga, för jag kan nog behöva en hel del hjälp på vägen och de vore kul att få lite feedback på de man gör.

Comment

Originally posted by Välljudsfantast View Post
              Han var ju inte helt ute och cyklade iallafall
              Nej, tvåa är inget att skämmas över.

Men BÄST som Noise påstod var den ju inte....

(går liksom aldrig att säga nåt sånt, om vi inte pratar just en tävling, och isåfall var Hewan med sin DLS bättre!)
              SM-guld 2007 och 2008.
              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by jonash View Post
                Nej, tvåa är inget att skämmas över.

Men BÄST som Noise påstod var den ju inte....

(går liksom aldrig att säga nåt sånt, om vi inte pratar just en tävling, och isåfall var Hewan med sin DLS bättre!)
                Som du säger...pratar man tävling så var den inte bäst.

Men blandar man in tycke och smak.....ja då kan det låta helt anorlunda

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
                  Den gula Peggan ja....

Ljudet passade MIG och mina öron och min smak. Hårda tydliga anslag av instrument....
                  Väldefinierad bas och midbas. Där fastnade jag. Mitt kritiska lyssnande slutade i att jag bara bara satt där med en gillande min.

Sedan att psikter går isär med ord som "Det är så nasalt, men satans vilken bra midbas den har" osv osv visar att vad man gillar som individ (och ej bedömmer en bil) skiljer oerhört mellan människor.

Jo jag kan lugnt säga att jag verkligen gillade ljudet i den då den var åt det håll jag vill ha ljudet. Väldefinierat, mer analytiskt, lite "agressivt" då den spelar lite "på" lyssnaren....
                  Jo smaken avgör ju väldigt mycket vad man tycker om hur ljudet ska vara.Själv tycker jag om när ljudet är mera tillbakalutat,med ett fint djup,istället för att spela mera på en.Sen ska ju alla dom andra parametrarna också vara med såklart (dynamik.klarhet,placeringar,bra bas, m.m).

Comment

Originally posted by Välljudsfantast View Post
                    Jo smaken avgör ju väldigt mycket vad man tycker om hur ljudet ska vara.Själv tycker jag om när ljudet är mera tillbakalutat,med ett fint djup,istället för att spela mera på en.Sen ska ju alla dom andra parametrarna också vara med såklart (dynamik.klarhet,placeringar,bra bas, m.m).
                    Vad jag menar med "spelar på" är mer att det är agresiva anslag av instrument osv.....jag använde troligen fel ordval....

Comment

Hej! Läst igenom hela tråden nu och tycker det är skoj att du ska bygga i en 9000, har själv en som jag har byggt i under ett par år och i den sitter det Hertz 3-vägs fram. Tyckte inte det va några större problem att bygga lådor i dörrsidorna och få dom tysta, det största problemet va att klä dom.

MVH Simon Jonsson

Comment

Tjena Simon, har du lagt upp nån projektråd så man kan titta lite hur du har gjort?

Comment

Hej! ursäkta att det tog lite tid, här kommer en länk: http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=7192 det finns mer bilder i en annan dator har jag för mig om du vill se lite mer.

MVH Simon Jonsson

Comment

Working...
                          X