Announcement

Collapse
No announcement yet.

Delningsfilter till Focal 6,5"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Delningsfilter till Focal 6,5"

Originally posted by Namenlos View Post
    Det är så jag har just nu och det fungerar ju men hade gärna velat dela midbasarna riktigt så det blir så bra som möjligt Förresten, är det en dum idé att driva diskanterna med cd-spelaren och brygga steget till middarna?

Mvh, Namenlos
    Det är ju inte direkt svårt att testa samt att steget är rätt gammalt...
    Plus att det är roligare att lära sig något genom att testa än att läsa på ett forum
    Vis vobiscum sit!

Comment

Originally posted by Nordenmark View Post
      Plus att det är roligare att lära sig något genom att testa än att läsa på ett forum
      Bra skrivet!
      Ibland blir man förvånad över hur ljudet ändrar sig bara genom att leka runt och testa olika inkopplingar,steg,delningar mm
      Alpine Audison !GENESIS DLS

http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

Comment

Originally posted by jokko23 View Post
        Bra skrivet!
        Ibland blir man förvånad över hur ljudet ändrar sig bara genom att leka runt och testa olika inkopplingar,steg,delningar mm
        Och då skrapar man bara på ytan
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
          Lugnt :P

Då diskanterna spelar den största delen av frekvensspannet så tycker jag att det är en dålig idé.
          Visst diskanter tål oftast inte mkt effekt, men de behöver BRA effekt som en enhet inte kan leverera....

165VR som har samma diskant delas vid 3.5KHz 6db/okt eller 4.2KHz 12db/okt så det är ngt att utgå ifrån om du funderar på vad Nordenmark nämnde, att bygga egna filter (antingen till middarna eller diskanterna)
          Tack så mycket! Provade att driva dom med HU'n idag och det var väl inget att hurra över

Originally posted by Nordenmark View Post
          Ja jag vet, jag vill bara höra lite åsikter från er som har hållt på ett tag Midbasarna fick lite mer effekt och lite mer tryck men man tappade mycket ljudkvalité.

Originally posted by jokko23 View Post
          Bra skrivet!
          Ja det är minst sagt lärorikt att prova själv, då man inte alltid delar samma smak som andra

Mvh, Namenlos

Comment

Originally posted by Namenlos View Post
            Tack så mycket! Provade att driva dom med HU'n idag och det var väl inget att hurra över

Mvh, Namenlos
            Du märkte det ja
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Jag har oxå ett 165W kit, vad jag minns skulle det gå att bi-ampa direkt på det passiva filtret. Vi kanske inte har samma filter..?

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Working...
              X