Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oloof's Golf MK6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Oloof's Golf MK6

    Extremt najs bygge! samt väldigt stilig bil!
    MVH Oliver

    Både gott ljud i bilen och utanför!
    BMW m5 f10
    https://www.garaget.org/?car=425750

    Comment


    • Re: Oloof's Golf MK6

      fint bygge ska följas

      Comment


      • Re: Oloof's Golf MK6

        Tack för provlyssningen på elmia! Mycket trevligt ljud i denna!

        Jag är väldigt sugen på att bygga något liknande i dörrarna. Sitter lådan bara fast i dörrsidan, med originalclipsen, eller fäste du den på något annat sätt? Tänker att dörrsidan borde öka i vikt en aning...

        Comment


        • Re: Oloof's Golf MK6

          Originally posted by carlr View Post
          Ser ut att bli najs det där! Vad ska du ha för finish på a-stolparna sedan?
          Tack, de kommer kläs i alcantara för att matcha stolarna i bilen!

          Originally posted by OliverBjuhr View Post
          Extremt najs bygge! samt väldigt stilig bil!
          Tack så mycket!

          Originally posted by hasse the man View Post
          fint bygge ska följas
          Tack!

          Originally posted by RogerH View Post
          Tack för provlyssningen på elmia! Mycket trevligt ljud i denna!

          Jag är väldigt sugen på att bygga något liknande i dörrarna. Sitter lådan bara fast i dörrsidan, med originalclipsen, eller fäste du den på något annat sätt? Tänker att dörrsidan borde öka i vikt en aning...
          Tack så mycket! Jag ska se till att lyssna i din bil nästa tävling också!
          Den sitter i orgclips samt skruvar. Dörrsidorna sitter ganska stabilt och med mycket clips så det fungerar ganska bra.

          Comment


          • Re: Oloof's Golf MK6

            Tänkte visa slutresultatet av de nya stolparna, är för en gång skull väldigt nöjd med dessa, både vinklarna och slutfinishen blev bra.

            En tanke var först att försöka sy ihop något för att kunna klä allting i ett stycke men det var på tok för svårt att få till och framförallt svårt att få 100% bra.
            Beslutade istället för att klä dem i två stycken och limma fast ett band runt kanten för att dölja skarven och få en snygg linje som följer runt högtalarna.















            Comment


            • Re: Oloof's Golf MK6

              Fyfan! läckert !
              MVH Oliver

              Både gott ljud i bilen och utanför!
              BMW m5 f10
              https://www.garaget.org/?car=425750

              Comment


              • Re: Oloof's Golf MK6

                verkligen snygg a stolpe en fråga har du använt mocka på a stolpen. ser ju kanon ut... mkt bra jobbat detta följs

                Comment


                • Re: Oloof's Golf MK6

                  Tänkte visa er lite hur jag renoverade ett par fälgar denna vår!
                  Skaffade ett par RH ZW2 som var 8" breda och ganska tråkiga banor på.



                  8" breda var de nu alltså, men planen är att ha 9.5" som satt på bilen innan.






                  Satte dit lite gängstång för att testa på bilen med 9.5" och 15mm spacers.










                  Comment


                  • Re: Oloof's Golf MK6

















                    Comment


                    • Re: Oloof's Golf MK6

                      Shysst stance med dessa får jag säga!
                      ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



                      Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
                      Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
                      Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
                      Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

                      Team Ljudbyggaren
                      1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
                      3:e Plats Master OEM - SM 2018
                      8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

                      Comment


                      • Re: Oloof's Golf MK6

                        Jäfflar vad fet den blev! Alla tummar upp.
                        Mini Cooper goes Pioneer
                        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
                        Volvo V50
                        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

                        Sponsorer som håller mig flytande:
                        Pioneer, Stinger

                        Comment


                        • Re: Oloof's Golf MK6

                          niiice men varför inte gå upp en storlek i bredd/ så däcket får sin naturliga hållning ??? på 90 talet va ju tyskstuket populärt men du tappar ju lite av styvheten i däcksidan med detta sättet du har nu... och du får ju större chans skada fälgbanan på detta viset ...vilken profil har du i dag på däcken??? annars ett kanon arbete du gör på bilen gillas
                          Last edited by hasse the man; July 13, 2016, 21:12.

                          Comment


                          • Re: Oloof's Golf MK6

                            Originally posted by hasse the man View Post
                            niiice men varför inte gå ner en storlek i profil så däcket får sin naturliga hållning ??? på 90 talet va ju tyskstuket populärt men du tappar ju lite av styvheten i däcksidan med detta sättet du har nu... och du får ju större chans skada fälgbanan på detta viset ...vilken profil har du i dag på däcken??? annars ett kanon arbete du gör på bilen gillas
                            Har 205/45-17 nu och det är helt enkelt för att bilen hade stått på framvagnsbryggan med 40-profil, hade säkert sett bättre ut men hade tyvärr inte fungerat. Att jag skulle skada fälgen mer med 45-profil förstår jag dock inte riktigt vad det skulle göra för skillnad.

                            Comment


                            • Re: Oloof's Golf MK6

                              Jag tycker det ser bra ut med de fälgarna, lite mycket gummi som sagt men det ska ju helst gå att köra bilen någorlunda. bak ser de ut att kunna komma ut några mm till mot skärmen!
                              \m/

                              Comment


                              • Re: Oloof's Golf MK6

                                agh!!!! skrev ju fel sorry menade ju att du borde prova med 215 i stället för 205 då är ju skuldran den skyddande delen mot fälgbanan som du i dag ej har idag däcket går ju innåt i stället för ut mot fälgbanans kant.... finns det ngn tanke med att ha för smala däck undras ?? kul att få höra dina egna tankar hur du tänkt dej med detta men snyggt med vita rims gillas

                                Comment

                                Working...
                                X