Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oloof's Golf MK6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Oloof's Golf MK6

    Lite annat har hänt senaste tiden med. Jag tog bort bakre torkararmen bland annat.

    Före:


    Efter:


    Har dessutom byggt ett golv över stegen, pga basens placering så blir öppningen av golvet inte helt optimal. Men det får fungera tillsvidare. Tills man kanske placerar basen i fram

    Var först tvungen att kapa ner MDF-skivan för att få in den bilen



    Två olika delar utkapade



    Såhär kommer dom ligga i öppet läge



    Ena skivan klädd i filt



    Och båda klädda och placerade i bilen





    Jag har tvekat endel och haft svårt att hitta en placering där DRCn skulle vara lättåtkomlig. Men efter att ha använt systemet ett par veckor så har jag märkt att jag nästan aldrig använder den till vardags, så jag satta en den i ett litet fack nedanför ratten.







    Last edited by Oloof; October 2, 2014, 15:50.

    Comment


    • Re: Oloof's Golf MK6

      du har en snygg golf! \m/
      Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
      "The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."
      Facebook: husse bygger gladenwagon
      Instagram: husse_bygger_gladenwagon

      Comment


      • Re: Oloof's Golf MK6

        Riktigt snyggt bygge, både bil och stereon!

        Comment


        • Re: Oloof's Golf MK6

          Originally posted by huSSe View Post
          du har en snygg golf! \m/
          Originally posted by Carl Arwidsson View Post
          Riktigt snyggt bygge, både bil och stereon!
          Tackar!

          Och nu på morgonen så hoppade fyrkanalaren igång som ingenting..

          Comment


          • Re: Oloof's Golf MK6

            Läckert! Gillar det enkla och stilrena både vad gäller bilen och bygget i skuffen, hoppas den låter lika bra som den ser ut!
            Mitt projekt: Volvo V60
            BRL - B2 & Dayton

            More to come...

            Comment


            • Re: Oloof's Golf MK6

              Originally posted by ChriZtoffer View Post
              Läckert! Gillar det enkla och stilrena både vad gäller bilen och bygget i skuffen, hoppas den låter lika bra som den ser ut!
              Tack! Det är precis vad jag satsar på. Ska vara OEM det mesta. Eller i varje fall se ut som det

              Låter bra gör den. Allt har spelat över 40 timmar nu så är inspelat etc.
              ÄR bara Touchen som buggar så mycket att det inte är värt att ha kvar den. Fungerar ganska bra med flashminnen, ska nog köpa ett på 64gb och ha tills i vinter då det förmodligen kommer åka i en dator med touchskärm.

              Funderar nog på att köra Win8 alternativt nåt annat frontend system.

              Comment


              • Re: Oloof's Golf MK6

                [QUOTE=Oloof;360707]
                Låter bra gör den. Allt har spelat över 40 timmar nu så är inspelat etc.
                QUOTE]

                Nu har jag för mig att du köpt en del av högtalarna begagnat så de har ju fler speltimmar men de som "bara" spelat 40tim kommer att släppa till mera , spelar in alla mina element minst 100tim innan de ens åker in i bilen
                "Sound by Hewi"

                Blue eMotion by heWi

                Comment


                • Re: Oloof's Golf MK6

                  Originally posted by Hewi View Post
                  Originally posted by Oloof View Post
                  Låter bra gör den. Allt har spelat över 40 timmar nu så är inspelat etc.
                  Nu har jag för mig att du köpt en del av högtalarna begagnat så de har ju fler speltimmar men de som "bara" spelat 40tim kommer att släppa till mera , spelar in alla mina element minst 100tim innan de ens åker in i bilen
                  Yes, endast mellanregister som är begagnat.
                  Jag hade inte möjlighet att spela in utanför bilen så får bli som det blev

                  Comment


                  • Re: Oloof's Golf MK6

                    Verkar ju attans trevligt det här systemet!
                    Hoppas man får chans att höra det ngn dag

                    edit:
                    Det här är definitivt min favoritskuff-installation jag sett här!
                    Enkelheten utan att bli rymdfarkost är helt fantastisk!

                    A-stolparna ligger även dem riktigt högt upp på listan. Sällan sett 3 vägs som både når så mycket on-axis läge, utan att äta upp all sikt!

                    bravo!
                    Last edited by zrken; August 16, 2013, 09:50.

                    Bygglogg: SQW: TransFårrden

                    Comment


                    • Re: Oloof's Golf MK6

                      Riktigt snyggt bygge.

                      Kommer du och demar / tävlar på Summer Slam den 31/8?
                      :-)
                      Roger Edvinsson
                      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                      helst på saker av kolfiber :-)

                      Comment


                      • Re: Oloof's Golf MK6

                        [QUOTE=Oloof;343998]Nu har jag äntligen kommit igång med att få in diskant och mellanregister i bilen. Jag hade ju den väldiga turen att Jens erbjöd sig att hjälpa mig att komma igång med det. Jag som aldrig har gjort nåt sådant tidigare blev ju väldigt lättad av att få den hjälpen!







                        Det som är kvar nu är att spacka och slipa för att sedan klä dom!

                        har ni riktat in bägge elementen?
                        håller på med liknande i min bil.
                        Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
                        "The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."
                        Facebook: husse bygger gladenwagon
                        Instagram: husse_bygger_gladenwagon

                        Comment


                        • Re: Oloof's Golf MK6

                          Originally posted by zrken View Post
                          Verkar ju attans trevligt det här systemet!
                          Hoppas man får chans att höra det ngn dag

                          edit:
                          Det här är definitivt min favoritskuff-installation jag sett här!
                          Enkelheten utan att bli rymdfarkost är helt fantastisk!

                          A-stolparna ligger även dem riktigt högt upp på listan. Sällan sett 3 vägs som både når så mycket on-axis läge, utan att äta upp all sikt!

                          bravo!
                          Tack så himla mycket! Uppskattar verkligen det du säger.

                          Originally posted by JALLE View Post
                          Riktigt snyggt bygge.

                          Kommer du och demar / tävlar på Summer Slam den 31/8?
                          :-)
                          Tack! Ja så är planen, ska bara få tag på ett nytt slutsteg till dess!

                          [QUOTE=huSSe;360802]
                          Originally posted by Oloof View Post
                          Nu har jag äntligen kommit igång med att få in diskant och mellanregister i bilen. Jag hade ju den väldiga turen att Jens erbjöd sig att hjälpa mig att komma igång med det. Jag som aldrig har gjort nåt sådant tidigare blev ju väldigt lättad av att få den hjälpen!

                          Det som är kvar nu är att spacka och slipa för att sedan klä dom!

                          har ni riktat in bägge elementen?
                          håller på med liknande i min bil.
                          Ja, vi har riktat in båda elementen.

                          Comment


                          • Re: Oloof's Golf MK6

                            Ok. För har sett endel som låter elementen på a stolpen spela emot varann.
                            Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
                            "The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."
                            Facebook: husse bygger gladenwagon
                            Instagram: husse_bygger_gladenwagon

                            Comment


                            • Re: Oloof's Golf MK6

                              Ja, mitt Four Channel-steg krånglar ju som sagt. Just nu har den valt att fungera i två dagar, men vet ju aldrig när den väljer att lägga av igen.
                              Men har nog bestämt mig för att skicka iväg det och mitt Dual Mono till England för reparation och uppgradering.

                              Det kommer ju dock ta ett tag och betyder att jag antagligen inte kommer att hinna tävla nåt i år. Men har några idéer för vad jag vill förbättra och ändra i vinter så ska jag nog se till att tävla en hel säsong nästa år!

                              Polerade och vaxade bilen igår, varje gång jag polerar en bil så ångrar jag det nästan när man väl börjat. Riktigt jobbigt är det, men resultatet blir oftast bra!

                              Maskering av lister före polering




                              Efter poleringen så la jag på vaxet med maskin


                              Och sen färdigt!






                              Last edited by Oloof; October 2, 2014, 16:37.

                              Comment


                              • Re: Oloof's Golf MK6

                                STÅ päls!
                                Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
                                "The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."
                                Facebook: husse bygger gladenwagon
                                Instagram: husse_bygger_gladenwagon

                                Comment

                                Working...
                                X