Announcement

Collapse
No announcement yet.

Citroën C5 -01 "Börja om från början"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

Originally posted by ChriZtoffer View Post
    Jäkligt fräsigt! Blir nog grymt när det blir klart!
    Får hoppas det. Har känt rätt länge att skuffen är lite mer hafsbygge än resten. Nu får jag en chans att rätta till lite.
    Fd tävlande med min Citroën C5.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

sigpic

Samarbetspartners:
    Ljudbyggaren

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
      Tja nu är AmpDoctor ett sidoprojekt för honom men den gode herr Gordon "ÄR" Genesis........så jag förstår inte varför du inte bad honom att fräsa ur hålen som behövs för att få in allt på rätt position.... Han har ju alla siffror han behöver för att ordna det. Och den flänsen LÄR han ha plockat från fabriken

Lär iaf bli tokläckert när det är klart
      Jo, dock blev jag lite fundersam under vår konversation då han hela tiden refererade till fabriken som "dom" och att han inte rekommenderade mig att köpa poleringstjänsten av "dom" då han ansåg att "dom" var för dyra. Sen har han även skrivit på facebook att den nya fabriken inte längre gör specialjobb.
      Från beställningen så gick det dessutom 3-4 dagar från beställning tills han hade fått flänsen skickad till sig så man kan fundera lite på vad hans inblandning i nya fabriken är. Tänkte faktiskt inte på att fråga vad han hade för möjligheter till håltagning men jag fick cad-ritningarna av honom med alla mått som behövs utan att jag behövde be om det.

sigpic

Samarbetspartners:
      Ljudbyggaren

Comment

Originally posted by Expoze View Post
        Jo, dock blev jag lite fundersam under vår konversation då han hela tiden refererade till fabriken som "dom" och att han inte rekommenderade mig att köpa poleringstjänsten av "dom" då han ansåg att "dom" var för dyra. Sen har han även skrivit på facebook att den nya fabriken inte längre gör specialjobb.
        Från beställningen så gick det dessutom 3-4 dagar från beställning tills han hade fått flänsen skickad till sig så man kan fundera lite på vad hans inblandning i nya fabriken är. Tänkte faktiskt inte på att fråga vad han hade för möjligheter till håltagning men jag fick cad-ritningarna av honom med alla mått som behövs utan att jag behövde be om det.
        Vad jag vet så köpte Gordon loss utrustningen av Apoge men hur han lade upp det hela senare har jag INGEN aning om...
        Kan hända att han lägger mer tid på AmpDoctor och att det är mindre folk i fabriken än innan vilket gör att det blir svårare med specialjobb...... Vi kan bara gissa om det.

Men likväl.....som jag sade........det blir fränt när det är klart
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Vad jag vet så köpte Gordon loss utrustningen av Apoge men hur han lade upp det hela senare har jag INGEN aning om...
          Kan hända att han lägger mer tid på AmpDoctor och att det är mindre folk i fabriken än innan vilket gör att det blir svårare med specialjobb...... Vi kan bara gissa om det.

Men likväl.....som jag sade........det blir fränt när det är klart
          Japps, hade oxå den uppfattningen innan så jag blev lite förvånad över hur det lät i mailen.
          Jo, hoppas att det blir fräscht, lite oldschool med hopbyggda Genesis men det förtjänar en comeback. Ska bara lösa det "lilla" bekymret med att hitta en lämplig placering i bilen sen oxå. Reservhjulsbaljan räcker iallafall inte till.

sigpic

Samarbetspartners:
          Ljudbyggaren

Comment

Japps, hade oxå den uppfattningen innan så jag blev lite förvånad över hur det lät i mailen.
            Har inte så mkt mer info än vad han själv skrivit på bla Talkaudio om att han köpte maskinparken och flyttade den till andra lokaler....således går mina tankar åt dte hållet med. Men men. Genesis lever och det är vi glada över

Jo, hoppas att det blir fräscht, lite oldschool med hopbyggda Genesis men det förtjänar en comeback. Ska bara lösa det "lilla" bekymret med att hitta en lämplig placering i bilen sen oxå. Reservhjulsbaljan räcker iallafall inte till.
            Bygg om den då
            Fram med kapen, plåt o svets bara
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Bygg om den då
              Fram med kapen, plåt o svets bara
              Kanske,kanske inte, har kollat på det redan och det är inte helt omöjligt, dock vissa saker att lösa då. Vi får se helt enkelt.

sigpic

Samarbetspartners:
              Ljudbyggaren

Comment

Hemkommen från Mantorp med blandade känslor.
                Vann tydligen min klass(lagom konstigt då jag var ensam) men jag höjde iallafall med ett par poäng sen sist, det är ju det bästa sättet att tävla, mot sig själv.
                Kvällen innan hittade jag iallafall ett rätt kraftigt nivåfel som har påverkat ljudbilden väldigt mycket. Troligen har en potentiometer på ett av stegen rört sig lite under 2000 mil då alla nivåer mättes in vid installationen. Gav en klar förbättring både i mina och domarens öron då poängen klättrade sen sist, dessutom samma domare. Efter all bedömning var klar så fick jag besök i nilen av Robsarve som kranade fram lite bättre ljud ändå som jag sedan på hemvägen kunde fintrimma till det bästa ljudet jag hört i bilen hittills. Stort tack för den hjälpen!!
                Hann med att bjuda på ett gäng demo-pass och det är alltid lika kul. Ingen som varit missnöjd hittills iallafall.
                Lite besviken blir man över mängden med folk som bara passerar oss utan att stanna till och kolla, lite mer om dessa tankar finns i en annan tråd.

sigpic

Samarbetspartners:
                Ljudbyggaren

Comment

Tänkte på en sak, körde en C5 idag o såg en lucka i ryggstödet ? Köra bandpass låda isf i sådan bil ? Nu fråga ja bara allmänt om C5an . Nice med bättre resultat

Comment

Originally posted by ville91 View Post
                    Tänkte på en sak, körde en C5 idag o såg en lucka i ryggstödet ? Köra bandpass låda isf i sådan bil ? Nu fråga ja bara allmänt om C5an . Nice med bättre resultat
                    Har inte provat att bygga bandpass på nästan 20 år så det är inget jag ska uttala mig om. Luckan är dock inte så stor så det får inte plats några enorma rör där heller.

sigpic

Samarbetspartners:
                    Ljudbyggaren

Comment

Har inte provat att bygga bandpass på nästan 20 år så det är inget jag ska uttala mig om. Luckan är dock inte så stor så det får inte plats några enorma rör där heller.
                      Behöver väl ej gå igenom ? Bygg ram runt porten o sätt mot ryggstödet ?

Comment

Behöver väl ej gå igenom ? Bygg ram runt porten o sätt mot ryggstödet ?
                        Det är möjligt att det funkar, har som sagt ingen erfarenhet av det och inget som lockar till denna bilen heller. Vet inte vad man skulle få för fördel av att spela därigenom på en C5 heller då alla bilar (mig veterligen) upp till -08 är antingen halvkombi eller kombi så det är inga problem att få ljudet in i kupén utan att behöva offra en sittplats i mitten.

sigpic

Samarbetspartners:
                        Ljudbyggaren

Comment

Det är möjligt att det funkar, har som sagt ingen erfarenhet av det och inget som lockar till denna bilen heller. Vet inte vad man skulle få för fördel av att spela därigenom på en C5 heller då alla bilar (mig veterligen) upp till -08 är antingen halvkombi eller kombi så det är inga problem att få ljudet in i kupén utan att behöva offra en sittplats i mitten.
                          Mindre baklucka skrammell

Comment

Mindre baklucka skrammell
                            Inga problem då det är mitt framsystem som levererar all bas 95% av tiden jag lyssnar.

sigpic

Samarbetspartners:
                            Ljudbyggaren

Comment

Då var Vallåkra hotat då.
                              Stopp i avloppen igen och spolbilen kunde inte komma förrens imorgon.
                              Funkar inte att inte kunna duscha eller gå på muggen på 24 timmar så det blev att åka och handla en högtryckstvätt med avloppsrensslang till och där var Vallåkrabudgeten väck.....
                              Börjar märkas att frugan legat i fejd med f-kassan i 6månader nu utan inkomst.
                              Nåja, får bita ihop och slänga ut lite skrot på blocket och se vad som händer.

sigpic

Samarbetspartners:
                              Ljudbyggaren

Comment

Fy tusan vad drygt. Må a-kassan styra upp sig. Må blocket svara väl på överblivet skrot

Kör på!

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Working...
                                X