Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"
Om du klarar av att klä dom med liknande vinyl som brädan så tror jag det kan bli riktigt snyggt! Eller så gör du dom med samma yta som A-stolparna så dom smälter ihop bra.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Citroën C5 -01 "Börja om från början"
Collapse
X
-
Tackar. Bara att kika och lyssna om du får möjlighet.Originally posted by Peppe_e View PostSjukt nice! Ser fram emot å se bygget i sommar!
Jo, det är rätt kraftig a-stolpe på de där så bygger man rätt så går det nog att bygga rätt stort. Ska denna ersätta Xsaran som tävlingsbil?Originally posted by Mats H View PostRutan är lägre än hälften av sidorutan. Däremot är den inte "part of A-pillar" som det står i regelboken om man ska va petig. Ser ut som om man klarar 4-cm ändå, eftersom det vinkelräta synfältet är ca 8cm brett.
https://www.dropbox.com/s/vlgsulwc6i...2014.05.27.jpg
Japp, det kommer och ytan ska ha ett lager spackel och lite finslip till oxå. Har dock sjukt svårt att bestämma mig för vad det blir för yta på dem sen.Originally posted by ChriZtoffer View PostPoddarna blir ju jäkligt snygga!
Lite utfyllnad på baksidan mellan kopparna bara så formerna blir mjukare. 
Tackar!Originally posted by T-Micke View PostBlir ju görbra det där!
Mvh Micke
Leave a comment:
-
Blir ju görbra det där!
Mvh Micke
Leave a comment:
-
Poddarna blir ju jäkligt snygga!
Lite utfyllnad på baksidan mellan kopparna bara så formerna blir mjukare.
Leave a comment:
-
Rutan är lägre än hälften av sidorutan. Däremot är den inte "part of A-pillar" som det står i regelboken om man ska va petig. Ser ut som om man klarar 4-cm ändå, eftersom det vinkelräta synfältet är ca 8cm brett.Originally posted by Expoze View PostHoppas du får till det.
Kul tanke som jag oxå har funderat på. Har läst nånstans om andra som vänt diskanten innåt med bra resultat och det är inte omöjligt att jag testar så i denna oxå. Är sidorutan på nya C5an verkligen så låg att man klarar sig från 4cm regeln på den? Kommer troligen byta till en sån senare iår.
https://www.dropbox.com/s/vlgsulwc6i...2014.05.27.jpgLast edited by Mats H; February 17, 2014, 14:21.
Leave a comment:
-
Sjukt nice! Ser fram emot å se bygget i sommar!
Leave a comment:
-
Hoppas du får till det.Originally posted by zovix View PostGrymt, ska försöka få plats med 2 x 70mm mellanregister kommer sätta sågen i min A-stolpe till veckan.
Med vänlig hälsning, Z
Kul tanke som jag oxå har funderat på. Har läst nånstans om andra som vänt diskanten innåt med bra resultat och det är inte omöjligt att jag testar så i denna oxå. Är sidorutan på nya C5an verkligen så låg att man klarar sig från 4cm regeln på den? Kommer troligen byta till en sån senare iår.Originally posted by Mats H View PostHar en liknande baffellösning och funderar på att vända baffeln 180* i min nya C5'a, så mellanregistret kommer långt ut till vänster och diskanten innanför. Sitter ju en liten extraruta på dörren som i princip kan täckas helt utan att 4cm-regeln straffar en. ;-)
Leave a comment:
-
Har en liknande baffellösning och funderar på att vända baffeln 180* i min nya C5'a, så mellanregistret kommer långt ut till vänster och diskanten innanför. Sitter ju en liten extraruta på dörren som i princip kan täckas helt utan att 4cm-regeln straffar en. ;-)Originally posted by Expoze View Post

Tja, det är väl så långt jag kommit. Blir väl lite till imorgon kanske.
Leave a comment:
-
Grymt, ska försöka få plats med 2 x 70mm mellanregister kommer sätta sågen i min A-stolpe till veckan.Originally posted by Expoze View PostTack. Det är Gladen Zero Pro80, 80mm stor. Diskanten Är Gladen HG-25PV, 25mm stor.
Med vänlig hälsning, Z
Leave a comment:
-
Hur stort är mellanregistret? Jäkligt snyggt blir det.
Med vänlig hälsning, Z
Leave a comment:
-
TackarOriginally posted by zrken View PostHög klass på grejjor!!
Toknice!
TackarOriginally posted by ppk View PostSer bra ut, fint jobbat
Tackar. Jodå, 4cm blir inga problem även om det ser knepigt ut på bilden, håller dock kameran till vänster om ratten så vinkeln är helknas.Originally posted by Oloof View PostSer riktigt bra ut! Smart lösning och coolt att bygga i trä.
Klarar du 4cm-regeln?
Leave a comment:
-
Ser riktigt bra ut! Smart lösning och coolt att bygga i trä.
Klarar du 4cm-regeln?
Leave a comment:
-
Ser bra ut, fint jobbat
Leave a comment:
-
Blev lite meck till idag då.
Sfärerna till poddarna är nu fastlimmade på plattan jag fräste innan idag. Efter det så har jag grovslipat formerna lite med dremeln. Blir lite mer finishjobb på dem innan jag tar beslut på hur jag ska göra med dem. Lackas, kläs, eller nåt annat.

Med hjälp av ett par små droppar superlim kunde jag sen kolla hur formen blir med baffeln oxå.

Kontrollerade volymen med hjälp av sand och mina beräkningar stämde.

Lite dubbelhäftande tejp och galler och element kunde testas oxå.

Tja, det är väl så långt jag kommit. Blir väl lite till imorgon kanske.
Leave a comment:

Leave a comment: