Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"
Då fortsätter vi lite......
Var ju tvungen att kunna dra kabeln ut till podden någorlunda osynligt så det blev till att borra upp en kanal genom fästet.

Då får man kabeln rakt in i podden, genom fästet.

Lödde fast ett kopparrör mellan fästena och podden. Stabilt och formbart på samma gång.

Lite färg gör att det känns mer färdigt.

Fästet fastskruvat i bilen.

Klädde baffeln på poddarna i samma grå vinyl och la till en dekorring i aluminium för att få lite mer liv i formerna.

Provar i bilen.....

Och slutresultatet då.....

Känns bra....hoppas det låter bra oxå.
Enda grejen jag inte är nöjd med är vinyljobbet så det kommer jag att göra om framöver när tid finnes.
Då fortsätter vi lite......
Var ju tvungen att kunna dra kabeln ut till podden någorlunda osynligt så det blev till att borra upp en kanal genom fästet.

Då får man kabeln rakt in i podden, genom fästet.

Lödde fast ett kopparrör mellan fästena och podden. Stabilt och formbart på samma gång.

Lite färg gör att det känns mer färdigt.

Fästet fastskruvat i bilen.

Klädde baffeln på poddarna i samma grå vinyl och la till en dekorring i aluminium för att få lite mer liv i formerna.

Provar i bilen.....

Och slutresultatet då.....

Känns bra....hoppas det låter bra oxå.

Enda grejen jag inte är nöjd med är vinyljobbet så det kommer jag att göra om framöver när tid finnes.

Som synes på bilden så kvarstår massor med arbete.....golvet ska kompletteras med bitar som fattas, inredningen ska piffas till och skruvas ihop ordentligt, belysning ska fixas, kabeldragningen är inte klar, ja....listan kan göras rätt lång.

Comment