Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

    Originally posted by Holst View Post
    Skyddsvästen? Efter nattens drabbningar i Alby så får han fan dra ut galten ur garaget å full FN mundering!
    Hoppsan! Så pass!

    Dåligt med nyhetsrapporteringen vad det gäller detta!

    Det verkar som sådana här saker mörkas ner en del!

    Det har inte någon hög prioritet i nyhetsskvalet om man så säger!

    Svenska samhället har definitivt problem men ingen ide att utveckla detta politiska problem vidare här!

    Jag konstaterar bara att det är....................tråkigt!
    sigpic

    What does not kill you, simply makes you.........stranger.

    Comment


    • #17
      Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

      det här ska följas slaviskt sen att du skriver o formulerar är ju kalas =)
      Team dB Akuten

      2010 Europa 3a ESPL 2009 Europa 2a ESPL och RACING 2008 Europa 3a ESPL och RACING

      Comment


      • #18
        Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

        Aaah på tok för mycket text och för lite bilder för att en gammal dB nörd som mig skall orka läsa allt Nä jag måste hålla med om att PGs inlägg är mycket roande att läsa och så länge det i huvudsak håller sig till vår hobby så ser jag fram mot mer kåserier från densamme

        Till admins på forumet så kanske det vore en god ide att lägga upp en "snacka om allt" avdelning för PG och oss andra med sömnsvårigheter

        Comment


        • #19
          Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

          Originally posted by PhoenixG View Post
          ska till "Sweet Pierre" och hämta ett gult Optima.
          ...och om jag hinner ska jag smiska dina öron med danska wienerbrön!

          Pierre
          SEASTREAMS GARAGE


          ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

          Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

          Comment


          • #20
            Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

            Originally posted by Antonio Gotti View Post
            det här ska följas slaviskt sen att du skriver o formulerar är ju kalas =)
            Hej Antonio!

            Välkommen till min tråd! Eller är det kanske forumets tråd?

            Du ska veta att jag har beundrat din Skada..........nej, förlåt! Din Skoda på håll!

            Nu låter jag som en madam, men jag gillar färgen skarpt!

            Påminner mig om den nyans min Yamaha hade när jag köpte den!

            Ljudet verkar heller inte gå av för hackor när jag lyssnade på en video som du lagt upp någonstans!

            Ser fram emot att lyssna på denna Live!
            sigpic

            What does not kill you, simply makes you.........stranger.

            Comment


            • #21
              Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

              Originally posted by Naughty Tee View Post
              Aaah på tok för mycket text och för lite bilder för att en gammal dB nörd som mig skall orka läsa allt Nä jag måste hålla med om att PGs inlägg är mycket roande att läsa och så länge det i huvudsak håller sig till vår hobby så ser jag fram mot mer kåserier från densamme

              Till admins på forumet så kanske det vore en god ide att lägga upp en "snacka om allt" avdelning för PG och oss andra med sömnsvårigheter
              Skulle jag lämpa av lika mycket bilder som jag lämpar av ord och länkar, ja då skulle det bli värre serverproblem än det är nu!

              Ja, ja, din snygga, skäggiga, stygging! Jag ska leverera lite mer bilder och dra ner på texten så att kanske dB-folket också får större behållning!

              Jag har aldrig förstått mig på detta med ton, dB och så, men dB och SQ är i behov av varandra!
              Vi måste leva i symbios för att vi ska kunna hålla på med vår hobby!

              Nu verkar det som att det är dB-grabbarna som drar mest folk!
              Jag har fått uppfattningen att det är så i alla fall!

              Jag förstår inte vad tusan ni håller på med, men jag respekterar er för det!

              Nu så är det upp till mig när jag väl börjar tävla att få mer oinvigda personer intresserade av SQ!

              Givetvis tillsammans med alla andra SQ-dårar!

              En för alla, alla för en!
              sigpic

              What does not kill you, simply makes you.........stranger.

              Comment


              • #22
                Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

                Originally posted by Horsyhorse View Post
                ...och om jag hinner ska jag smiska dina öron med danska wienerbrön!

                Pierre
                Di Dänske wiiiinerbrööööööööö! Jä föör fäen!

                Jag ska nog smiska dig också med något annat gosigt!
                sigpic

                What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                Comment


                • #23
                  Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

                  Nu vill vi allt ha en uppdatering din gammle gnu

                  Förresten så är det ditt fel helt och hållet att jag har börjat på mitt eget skitbygge igen
                  || DLS || ALPINE || GOLF IV ||

                  Comment


                  • #24
                    Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

                    Originally posted by Tompa245 View Post
                    Nu vill vi allt ha en uppdatering din gammle gnu

                    Förresten så är det ditt fel helt och hållet att jag har börjat på mitt eget skitbygge igen
                    Jag är i frivillig exil från forumet till dess medicinen gjort verkan!
                    sigpic

                    What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

                      Originally posted by PhoenixG View Post
                      Jag är i frivillig exil från forumet till dess medicinen gjort verkan!
                      exil och exil , ut o jobba och knäpp lite fina bilder istället!
                      "Sound by Hewi"

                      Blue eMotion by heWi

                      Comment


                      • #26
                        Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

                        Okej då!

                        Jokern är tillbaka!

                        Jag kunde inte hålla mig härifrån mer än knappt en vecka!

                        Stiggen och jag har hittat ett eget lekrum att vara i så nu slipper ni vårt tramsande.

                        Jag kommer i alla fall ignorera varenda försök till att få igång mig!

                        Försök både från Stiggen och andra kommer att benhårt ignoreras!

                        Nya lekplatsen? Den som söker skola finna!

                        Uppdatering?

                        I helgen kommer jag att jobba en del med bilen så i början av nästa vecka så kommer det bilder.

                        Jag har förresten köpt ett Optima av allas vår Pierre i Kungsängen. Bilder kommer på det med. Jag har också hunnit med att köpa RCA-kontakter på ELFA. Det blev lite dyrare kontakter än Bolle rekommenderade (600:- för 12 st).
                        Bilder kommer på dessa också!

                        Förresten så lyssnade jag på Dynaudio/Amega i Pierres bil.

                        Trots att jag fortfarande vid det tillfället hade en kastrull för ena örat (bättre nu!) så hörde jag att med lite annan placering på elementen så kan detta bli så bra så bra!
                        Ljudbilden var lite för låg i mitt tycke men prylarna satt på originalplats i dörrarna så det är kanske inte så konstigt?
                        Lite tidskomp skulle nog också kunna göra sitt till!

                        Lever jag så blir det Dynaudio i mitt nästa bygge!
                        Kändes som att det är värt varenda krona!

                        Inte någon Eargasm, bara nästan!

                        Så Tompa! Ge dig till tåls till på Måndag eller nåt så kommer det bilder.

                        Kul att jag inspirerat dig även om du kanske hatar mig för det!

                        Buuuäääää! Alla hatar mig!
                        sigpic

                        What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

                          Hata? Näääää jag är skeptisk

                          Comment


                          • #28
                            Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

                            Originally posted by PhoenixG View Post

                            Så Tompa! Ge dig till tåls till på Måndag eller nåt så kommer det bilder.

                            Kul att jag inspirerat dig även om du kanske hatar mig för det!

                            Buuuäääää! Alla hatar mig!

                            Jag hatar inte dig, snarare avgudar jag dig!

                            Har haft noll och nix energi att skruva stereo sista månaderna, men nu jävlar

                            Väntar med spänning på nästa veckas bravader och updates
                            || DLS || ALPINE || GOLF IV ||

                            Comment


                            • #29
                              Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

                              bla bla bla, bara text. VART ÄR BILDERNA???
                              MVH F.Trybom

                              Comment


                              • #30
                                Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

                                Originally posted by F.Trybom View Post
                                bla bla bla, bara text. VART ÄR BILDERNA???
                                Det var då ett jädra tjatande!

                                Min sambo tycker att jag bortprioriterar henne!
                                Vet du hur ilsken en gravid kvinna kan vara!

                                Ta bilder? Ja på madamen är helt okej men hur tror du hon reagerar när jag tar bilder på en massa prylar som i hennes ögon är helt värdelösa?
                                Jo:

                                Nåja! Här kommer det ett smakprov i alla fall!
                                Dessutom ska jag reservera plats som de stora grabbarna gör.
                                Detta ska vara seriöst hädanefter!


                                24 meter plus bedea RG 62 inhandlat från bolle.
                                12 stycken RCA-kontakter TAI-YANG Artikelnummer 42-257-02 630:- ink moms.
                                Allt finns på ELFA.

                                Click image for larger version

Name:	Billju 090924 006.JPG
Views:	1
Size:	67.2 KB
ID:	584484

                                Jag kommer nog förmodligen åka till kurvan imorgon och köpa kabelstrumpa till kablarna.

                                Uppdatering 2009 09 27.

                                Jaha! Då har helgen gått och man har varit hemma i sina gamla Värmländska hemtrakter.

                                Som vanligt hinner man inte riktigt med det man tänkt sig. Detta på grund av att man måste umgås med släkt och vänner lite grann. Kul men jobbet blir lidande minst sagt.

                                Nåja, lite hann jag med i alla fall!

                                Jag hade egentligen tänkt mig att byta ut min gamla Kenwood mot en ny dito. Glömsk som jag är så bommade jag att ta med "nycklarna" för att ta ut stereon. Så det får bli nästa helgs jobb istället.
                                Jag ska även ta bort den erbarmliga luckan och bygga en ny täckkonsol.

                                Här kommer det en bild på hur det ser ut nu:
                                Click image for larger version

Name:	2009 09 27 016.JPG
Views:	1
Size:	71.3 KB
ID:	584487

                                Så då började jag kika på hur jag ska få dit DLS-steget och batteriet.
                                De kommer att hamna här:
                                Click image for larger version

Name:	2009 09 27 001.JPG
Views:	1
Size:	69.2 KB
ID:	584488

                                När jag är helt klar med slutstegs/batteri-racket så blir det till att ta bort all gammal asfaltsmatta och dit med ny dämpning.

                                Här kommer batteriet hamna:
                                Click image for larger version

Name:	2009 09 27 002.JPG
Views:	1
Size:	74.9 KB
ID:	584489

                                Och här kommer steget att hamna:
                                Click image for larger version

Name:	2009 09 27 003.JPG
Views:	1
Size:	69.4 KB
ID:	584490

                                Sådärja:
                                Click image for larger version

Name:	2009 09 27 005.JPG
Views:	1
Size:	72.9 KB
ID:	584491

                                Jag kommer att använda den infästning som håller reservhjulet till att fästa racket med. Dessutom finns det även en förskruvning längst fram som jag även kommer att använda.
                                Där det är nödvändigt kommer jag senare även att förstärka med plåt för att det definitivt ska hålla för en krock/volt. Inget jag planerar men..................
                                Click image for larger version

Name:	2009 09 27 012.JPG
Views:	1
Size:	74.2 KB
ID:	584492

                                Så här blev det när jag snickrat färdigt för dagen med MDF:en:
                                Click image for larger version

Name:	2009 09 27 014.JPG
Views:	1
Size:	79.3 KB
ID:	584493Click image for larger version

Name:	2009 09 27 015.JPG
Views:	1
Size:	79.5 KB
ID:	584494

                                Till höger om batteriet kommer det att hamna säkringsblock/jordblock.
                                Till vänster om batteriet blir det nog med största sannolikhet till att montera delningsfiltren till Amegorna.
                                Längst bak blir det ett litet utrymme och där har jag tänkt att plasta en liten låda för verktyg, punkalagning, varningstriangel och lite annat smått och gott.

                                Jag hade tänkt att plasta vidare på baslådan men av det blev det intet på grund av tidsbrist
                                Ett smakprov på hur baffeln till handskfacket kommer att se ut på ett ungefär:
                                Click image for larger version

Name:	2009 09 27 010.JPG
Views:	1
Size:	68.9 KB
ID:	584495

                                Planen är att basen ska vara helt infälld och endast ett högtalartyg som följer baffelns linjer ska svallra om att det är något där inne.

                                Sen så får vi se hur det går rent volymmässigt, om volymen räcker till för att det ska låta bra vill säga.

                                Eftersom jag har dåligt lokalsinne så köpte jag en Navigon för 1,5 år sedan.
                                Ganska snart tröttnade jag på att inte ha med den när jag behövde den.

                                Att den dessutom ramlade ner från rutan lite som den ville gjorde att jag var jäkligt nära att kasta ut den vid ett tillfälle. Som grädde på moset så har Audi monterat cigarettändaruttaget i askkoppen.
                                Man måste alltså dra ut askkoppen och då blir det inte mycket plats över mellan laddare och växelspak.

                                Så jag integrerade den i solskyddet istället. Jag ska nu göra en täckkonsol bara.

                                Man kunde ha gjort detta riktigt proffsigt och tagit bort On/Off-knappen och satt den på lämpligt ställe i solskyddet.

                                Men behovet att kunna uppdatera eländet med nya kartor genom PC:n gjorde att jag satte dit den med kardborreband.

                                Så sen är det bara att skruva bort konsolen, dra bort Navigonen och rycka ur kabeln.

                                Nu har jag den alltid med mig i bilen och den har fått namnet "Käringen" av mina ungar!
                                Käringj@vel blir det när den inte navigerar som jag vill.

                                Så här ser den ut:
                                Click image for larger version

Name:	2009 09 27 006.JPG
Views:	1
Size:	74.6 KB
ID:	584496

                                I uppfällt läge syns inte ett smack:
                                Click image for larger version

Name:	2009 09 27 008.JPG
Views:	1
Size:	70.4 KB
ID:	584497

                                Laddknapp i mittkonsolen:
                                Click image for larger version

Name:	2009 09 27 007.JPG
Views:	1
Size:	72.7 KB
ID:	584498

                                Nu så var det färdigt för denna gången.
                                Jag hoppas dock att återkomma ASAP!

                                Kul det här!

                                Uppdatering 2009 10 04

                                Jaha så var det dags för en liten uppdatering!

                                Det fanns inte tid till speciellt mycket eftersom min kära drake jobbat hela helgen.
                                Men lite, lite i alla fall!

                                Först åkte luckan väck:
                                Click image for larger version

Name:	2009 10 04 002.JPG
Views:	1
Size:	70.1 KB
ID:	584518

                                Sen åkte den gamla Kenwooden ut och den nya in:
                                Click image for larger version

Name:	2009 10 04 006.JPG
Views:	1
Size:	66.2 KB
ID:	584519

                                Nu så blir det till att läsa manualen för att få den grundinställd som man vill.
                                Att läsa manualer är något som får mig att må illa för de är alltid så dåligt genomtänkta, uppbyggda och översatta.

                                Är det något märke som är ett föredöme här? Någon som har en uppfattning?

                                Sen så blir det till att göra en ny ram runt stereon. Jag har funderingar på att lacka ramen och andra detaljer i inredningen i samma röda kulör som bilen.

                                Vad tror ni? Kan det bli bra eller blir det bara vulgo?

                                Sen så kommer jag att montera denna kontroll i mittkonsolen:
                                Click image for larger version

Name:	2009 10 04 011.JPG
Views:	1
Size:	72.1 KB
ID:	584520

                                Ja inte fjärrkontrollen! Den ligger bara där för att fylla ut.
                                Ja, jag vet! Lite fjantigt kanske? Men jag gillar att ratta på både det ena och andra!

                                Dessutom så lovade jag en bild på motorcykelsadeln i en annan tråd.
                                Så här ser den ut idag:
                                Click image for larger version

Name:	2009 10 04 010.JPG
Views:	1
Size:	77.7 KB
ID:	584521

                                Kolfiber är att mumma det!
                                Brudar också!

                                Måste även nämna att det blev inte heller något brus efter jag bytt HU.
                                Då har jag inte justerat gainen heller. Fy på dig PG!

                                Det blir nog med största säkerhet en annan HU längre fram.
                                Som jag skrev tidigare så köpte jag fel HU.

                                Jag tycker denna HU från Kenwood är väldigt plastig men jag tycker nog att ljudet är godkänt i alla fall.
                                Ett lyft jämfört med den gamla.

                                Ska bli spännande och se vart ljudet landar kvalitetsmässigt när allt är färdigt.

                                Så! Det kanske blir en uppdatering i veckan annars så kommer det en update till helgen!

                                Uppdatering 2009 10 11

                                Inte mycket till uppdatering men en bild på original dörrsida utlovade jag:
                                Click image for larger version

Name:	2009 10 11 002.JPG
Views:	1
Size:	72.3 KB
ID:	584577

                                Annars så ska jag i veckan hämta den en liten Dansk godsak!
                                Ska bli intressant!
                                Last edited by PhoenixG; October 11, 2009, 20:47.
                                sigpic

                                What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                                Comment

                                Working...
                                X