Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab 9-5, bättre än orginal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Saab 9-5, bättre än orginal!

    Ja jag hade/har en sån redan, spelade mycket trevligt, fast jag har nog för lite effect för att få till det med den basen tror jag.
    Fick inget riktigt klipp I den när jag hade den samt att det tappades kontroll på högre volym.
    Iofs hade jag den I skuffen innan den blev lite felaktikgt/snett monterad (samt oren singnal) och blev kaputt.
    Hade varit intressant om jag hade haft ett riktigt monosteg.
    behöver nog hitta en bas som man kan köra I 2ohm skulle jag tro.
    Alpine Audison !GENESIS DLS

    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

    Comment


    • #92
      Re: Saab 9-5, bättre än orginal!

      Originally posted by jokko23 View Post
      Ja jag hade/har en sån redan, spelade mycket trevligt, fast jag har nog för lite effect för att få till det med den basen tror jag.
      Fick inget riktigt klipp I den när jag hade den samt att det tappades kontroll på högre volym.
      Iofs hade jag den I skuffen innan den blev lite felaktikgt/snett monterad (samt oren singnal) och blev kaputt.
      Hade varit intressant om jag hade haft ett riktigt monosteg.
      behöver nog hitta en bas som man kan köra I 2ohm skulle jag tro.
      Okey , jag har lyssnat på denna i fyra bilar , alla med montering i handsfack driven av A6 i två av fallen och RA10 i ett av fallen , i den fjärde bilen vet jag inte vad den drevs av men RA10 ger 350W/4-Ohm och det räckte till men A6(500w/4-Ohm) är att föredra för att få ut max utav basen som jag förstått det.
      "Sound by Hewi"

      Blue eMotion by heWi

      Comment


      • #93
        Re: Saab 9-5, bättre än orginal!

        Originally posted by Hewi View Post
        Okey , jag har lyssnat på denna i fyra bilar , alla med montering i handsfack driven av A6 i två av fallen och RA10 i ett av fallen , i den fjärde bilen vet jag inte vad den drevs av men RA10 ger 350W/4-Ohm och det räckte till men A6(500w/4-Ohm) är att föredra för att få ut max utav basen som jag förstått det.
        Ja ett a6 tror jag skulle vara en riktigt trevlig kombo.
        Som det ser ut just nu kommer jag köra basen bryggat på två kanaler på mitt audison 6,9. Det lämnar typ 280w/4ohm och 480w/2ohm så där ligger förklaringen.
        Så planen är att utöka senare med ett riktigt monoblock, men blir lite för dyrt just nu, då jag måste ha i ett batteri till ect...
        Såg iofs ett billigt pdx steg på K/S ...hmm...
        Alpine Audison !GENESIS DLS

        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

        Comment


        • #94
          Re: Saab 9-5, bättre än orginal!

          A6 sitter som gjutet till en Nordica 10/12....
          Men man kommer långt med ett steg som lämnar 4-600 RENA watt i 4 ohm på en bas...

          Har hört Nordica 10 ihop med A6, CA31 (185W ÄR i rejält underkant men går om man inte spelar för högt) lite lek med Alpine PDX och Audison LRx 5.1k.....
          Suttit både frontmonterat och skuffmonterat....
          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

          Comment


          • #95
            Re: Saab 9-5, bättre än orginal!

            Dax för att uppa lite igen då.
            Träffade på en väldigt trevlig snubbe i trollhättan (s40anders) igår.
            Vi gjorde ett litet byte med varandra av olika anledningar.
            Nu är man ett lrx 6.9 fattigare men ett 4.1k samt ett 1.1k rikare
            Skönt med affärer som går snabbt och smärtfritt.
            Så nu har jag även lagt ut en annons på kos efter ett till 4.1k steg då planen blir att köra ett sånt per sida till framsystemet.
            Har börjat få mer och mer ideer om bygget i huvudet...
            Hittar jag ett steg till kan det bli hur trevligt som helst.


            Over and out
            Alpine Audison !GENESIS DLS

            http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

            Comment


            • #96
              Re: Saab 9-5, bättre än orginal!

              Händer lite "små" grejer i bakgrunden här men inget som jag kommer tjata om nu utan det får visa sig i vår när säsong 2013 börjar

              Dagens inlägg är mest för att Rosa ett svenskt företag vars service överstiger alla förväntningar.
              Jag pratar om DLS Svenska i göteborg.
              Jag mailade dem om min trasiga nordica 10 och undrade om det gick att kona om och vad det kalaset kunde tänkas kosta.
              Vidare ansåg dem utan konstiga frågor att dem kunde ordna det gratis.
              Så nu en vecka senare så ligger det en "ny" nordica på köksbordet.
              Det är serviceanda till max.
              Tack för den
              Nu vet iaf jag vad det kommer stå på mina prylar den dagen det är dax för nytt.


              Tjo...
              Alpine Audison !GENESIS DLS

              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

              Comment


              • #97
                Re: Saab 9-5, bättre än orginal!

                Originally posted by jokko23 View Post
                Händer lite "små" grejer i bakgrunden här men inget som jag kommer tjata om nu utan det får visa sig i vår när säsong 2013 börjar

                Dagens inlägg är mest för att Rosa ett svenskt företag vars service överstiger alla förväntningar.
                Jag pratar om DLS Svenska i göteborg.
                Jag mailade dem om min trasiga nordica 10 och undrade om det gick att kona om och vad det kalaset kunde tänkas kosta.
                Vidare ansåg dem utan konstiga frågor att dem kunde ordna det gratis.
                Så nu en vecka senare så ligger det en "ny" nordica på köksbordet.
                Det är serviceanda till max.
                Tack för den
                Nu vet iaf jag vad det kommer stå på mina prylar den dagen det är dax för nytt.


                Tjo...
                Visst är dom bra!!
                Jag fick tag på en DLS prototyp utan spec så fick åka ner och dom mätte upp den gratis, för det ingick i deras service!

                Comment


                • #98
                  Re: Saab 9-5, bättre än orginal!

                  Originally posted by Noiseprojekt View Post
                  Visst är dom bra!!
                  Jag fick tag på en DLS prototyp utan spec så fick åka ner och dom mätte upp den gratis, för det ingick i deras service!
                  Jaa bra är fan en underdrift.
                  Trodde knappt det fanns sån service kvar fortfarande !
                  Helt grymt...
                  Alpine Audison !GENESIS DLS

                  http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

                  Comment


                  • #99
                    Re: Saab 9-5, bättre än orginal!

                    Originally posted by jokko23 View Post
                    Jaa bra är fan en underdrift.
                    Trodde knappt det fanns sån service kvar fortfarande !
                    Helt grymt...
                    Kan inte annat än älska DLS.
                    Dom gör nästan ingen reklam, dom står inte på elmia
                    men ändå så är dom världsledande i billjud.
                    med åtskilliga VM platser..

                    till skillnad från MDS som måste göra reklam med största montern, superbilar, nakna brudar...

                    Comment


                    • Re: Saab 9-5, bättre än orginal!

                      Originally posted by Noiseprojekt View Post
                      Kan inte annat än älska DLS.
                      Dom gör nästan ingen reklam, dom står inte på elmia
                      men ändå så är dom världsledande i billjud.
                      med åtskilliga VM platser..

                      till skillnad från MDS som måste göra reklam med största montern, superbilar, nakna brudar...
                      Vadå, har du något emot nakna brudar?

                      Comment


                      • Re: Saab 9-5, bättre än orginal!

                        Originally posted by Slarvar View Post
                        Vadå, har du något emot nakna brudar?
                        Verkligen inte!!! :P
                        Men känns som att behöver man ta till såna medel för att sälja en produkt, så måste ju produkten vara kass :P

                        DLS säljer worldwide utan nakna brudar :P
                        DLS har Peter Flodqvist!

                        Comment


                        • Re: Saab 9-5, bättre än orginal!

                          Har varit mer eller mindre stendött med byggandet för min del ett bra tag nu.
                          Men nu har man fått tillbaka lite motivation för att börja bygga igen.
                          Har blivit en ny setup under resans gång dock och har nu köpt lite nya steg så nu blir det total ombyggnation i skuffen.
                          Sen har jag ju haft en ombyggd instrumentbräda liggandes i några år och den ska fan i mej in i bilen nu oxo!!!

                          Den nya setupen blir iaf :

                          Hu: alpine 117ri
                          Processor: alpine h800
                          Steg: 3st genesis DM till framsys + audison 1.1k till sub
                          Frontsys: Dls Scandinavia 6r samt audison 3" + diskant (ska nog bytas till dls) ev blir det 2vägs med Scandinavia diskanter.
                          Sub: DD 0512

                          Sen ups batteri å supra signalkablar är tanken.

                          Bilder kommer löpande när det händer nått



                          Last edited by jokko23; August 18, 2014, 22:07.
                          Alpine Audison !GENESIS DLS

                          http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

                          Comment


                          • Re: Saab 9-5, bättre än orginal!

                            Vad har vi sagt om den där brädan? Skulle inte den sitta bättre i min bil?

                            Nej men kul om det händer något, sätt fart, följer såklart med spänning
                            Sponsor:
                            Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                            Tudor Batteries - www.tudor.se
                            Sonax Bilvård - www.sonax.se

                            Comment


                            • Re: Saab 9-5, bättre än orginal!

                              Haha, ja det tror jag nog du tycker ärligt så har jag har haft planer på att göra mig av med den ett antal gånger då motivationen och andra sysslor har stått ivägen.
                              Men nästa vecka är man ledig så då jäklar smäller det!
                              Kan inflicka att det är efter motorrenoveringen jag gjorde i somras ochnu med mer effekt under huven som fått igång viljan
                              Alpine Audison !GENESIS DLS

                              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

                              Comment


                              • Re: Saab 9-5, bättre än orginal!

                                Originally posted by jokko23 View Post
                                Haha, ja det tror jag nog du tycker ärligt så har jag har haft planer på att göra mig av med den ett antal gånger då motivationen och andra sysslor har stått ivägen.
                                Men nästa vecka är man ledig så då jäklar smäller det!
                                Kan inflicka att det är efter motorrenoveringen jag gjorde i somras ochnu med mer effekt under huven som fått igång viljan
                                Det innebär att jag bör skruva ur stegen så du kan få dom nu alltså

                                Comment

                                Working...
                                X