Announcement

Collapse
No announcement yet.

Baslådebygge: Funktion kombinerat med diskretion

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Baslådebygge: Funktion kombinerat med diskretion

Originally posted by BaDiS View Post
    Grymmt smidigt att kunna stänga igen facket med lucka.
    Strumpa göra så sjukt mkt för helheten
    tack

Jo visst gör strumpa grymt mycket! Tyvärr släppte den vid säkringshållaren men det fick lösas med eltejp (man tittar ju aldrig där ändå :P)

Dock får vi se när det blir en Grom för min del, ska börja studera nu till hösten så håller rätt hårt i pengarna just nu för att slippa ta en massa onödiga lån

Comment

Då slänger vi upp en liten update eller vad man vill kalla det :P

Är än så länge grymt nöjd med ljudet, dunkar som bara den och lirar riktigt fint tillsammans med originalljudet i fram. Tummen upp

Men så hände en grej idag, basade på som vanligt och rätt som det var så slutade det tvärt.. tänkte "vaf!n nu då? Stänger av bilen och startar igen (tänkte att något gått i protect) men det hjälpte inte ett skit. Då tog jag och öppnade luckan och kollade så att alla kablar verkligen satt kvar och de gjorde det. Väl hemma så tog jag ur basen och kollade på den och upptäckte att minuskabeln mot själva baselementet, konen tror jag det heter? Så det begav sig ner i källarn där jag lödde tillbaka kabeln och voila, det funkar igen! Efter detta drog jag ner gainen på steget lite då jag antar att det var det som dödat den från första början :P

Comment

Tar och väcker en sovande tråd!

Har inte hänt något direkt sen sist mer än jag som i mitt tidigare inlägg hade problem med basen. Fixade den och det höll i hela 15min .. så tog loss den igen och va ännu petigare och då höll den i 3 timmar.

Så det blev till att lägga en beställning på en ny.

I dagsläget sitter det en Hertz ES300 i lådan istället och jag är mäkta nöjd med den, dunkar så in i h**vete om man vrider på men den är relativt nerskruvad då jag inte orkar med dunka dunka :P

En bild kan ju också vara trevligt så ni får se hur det ser ut i dagsläget

Nu ligger projektet på is fullständigt då jag studerar och helt enkelt inte har ekonomi till att hålla på med något ljud. Men jag har en tanke om att lite längre fram få bytt ut framsystemet även om jag inte kan mena på att jag tycker det låter illa

MVH Jimmy

Comment

Working...
        X