Jahaja! Man lär sig något nytt varje dag. =)
(Skyller på att jag är för ung för vinylspelare.)
Tss....man är ALDRIG för ung för vinylsvarv....
I många fall låter vinylen bäst.
ETT exempel är AC/DC - Black Ice.
Lyssnat på köpa-cd, 16/24bits FLAC, olika varianter av mp3 och även WAW (problemet där är att ursprungskällan ÄR cd).
Kompisen drog igång den på vinyl och SATANS vilken skillnad det var i ljudet.
Efter det kunde jag lugnt konstatera att jag "hatar" honom då jag är på väg in i vinylträsket......
Sorry för off-topic
En annan är ju uppfödd på vinyl men det var säkert 15 år sedan jag spelade en. Frun skickade spelaren till myrorna när vi flyttade sista gången för 10 år sen. Ska nog köpa mig en ny så man får lira de gamla plattorna igen, dock inte i bilen.
Audi A6 2,4 Quattro HU: Pioneer P88RS FRONT: Dynaudio Esotec MW 162 GT
Dynaudio T-100 STEG: DLS Genesis Q90x
Såg precis att lågnivån Connection BT6 550 har pil som tydligen ska visa vilken ände som ska vara i HU resp stegen. Frågan är om pilen ska gå från HU eller från stegen?
Audi A6 2,4 Quattro HU: Pioneer P88RS FRONT: Dynaudio Esotec MW 162 GT
Dynaudio T-100 STEG: DLS Genesis Q90x
Såg precis att lågnivån Connection BT6 550 har pil som tydligen ska visa vilken ände som ska vara i HU resp stegen. Frågan är om pilen ska gå från HU eller från stegen?
Nä......
Det finns ngt mummel om att det har med hur kardelarna sträcks och hur det påverkar elektronernas flöde, men just DET ställer jag mig tveksam till.
Däremot den quasibalanserade skärmen då den är jordad till signalkällan men inte på förstärkarsidan köper jag. Detta är en del i avstörningsskyddet...
Comment