Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6 av JonasH

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Mazda 6 av JonasH

    Originally posted by Välljudsfantast View Post
    Aj aj....en rosig skruv såg jag på första bilden
    Det är ju en japanare , då får man räkna med sådant efter ett år eller två men det är väl i princip allt som händer med dem sen också
    Jonas: Ska det bli bra så tar det lite tid även att "bara" dra en kabel
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • Re: Mazda 6 av JonasH

      Originally posted by Robsarve View Post
      Det är inte Hewi som bygger

      haha så bra
      saab 9000 pioneer-

      www.garaget.org/micke999

      Comment


      • Re: Mazda 6 av JonasH

        Originally posted by Hewi View Post
        Det är ju en japanare , då får man räkna med sådant efter ett år eller två men det är väl i princip allt som händer med dem sen också
        Jonas: Ska det bli bra så tar det lite tid även att "bara" dra en kabel
        Jag skruvar ju en hel del nya bilar (en del t.o.m direkt av båten) och även de kan ha rostiga detaljer på ej normalt synlig metall i kupen. Eller på turbon t.o.m.
        /tycker Erik.

        Comment


        • Re: Mazda 6 av JonasH

          Originally posted by Välljudsfantast View Post
          Aj aj....en rosig skruv såg jag på första bilden
          Under huven finns mycket konstigt.

          MEN, det är ju bara det som tillhör ljudsystemet som bedöms, så allt kan vara hur skitigt som helst, bara batteriet samt kablar etc är rent så

          Idag har jag lagt kablarna för högtalare, samt AiNet, RUX styrkabel och Optisk. Dessutom "auxiliary" jord/remote/matning, OM det skulle behövas nåt sånt.

          Allt sitter buntbandat genom hela bilen, både utmed trösklarna, samt Ai, Styr och Optisk som går i mitten av bilen. Massor av konstika foton på hur jag satt buntbanden, bara för att kunna visa att det är fastsäkrat som sig bör!

          Detta betyder att jag fick överge min idé om att köra Pioneer P99, mest för jag ej fick sålt Alpine anläggningen, så den får vara med igen. Har ju vunnit 2 SM redan

          /Jonas
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

          Comment


          • Re: Mazda 6 av JonasH

            ja varför ändra ett vinnande koncept hehe
            saab 9000 pioneer-

            www.garaget.org/micke999

            Comment


            • Re: Mazda 6 av JonasH

              Originally posted by micke999 View Post
              ja varför ändra ett vinnande koncept hehe
              Ska sanningen fram så hade jag gärna haft en P99 istället om inte annat för integrering av iPhone, snyggare etc, men nu är det som det är. Kan liksom inte kasta iväg 14000 spänn, och dessutom ha en komplett 701,RUX,9861 på hyllan.

              Får lägga dem pengarna på steg istället, vad det nu blir för nåt

              /Jonas
              SM-guld 2007 och 2008.
              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

              Comment


              • Re: Mazda 6 av JonasH

                Originally posted by Lonefox View Post
                .
                Den ljudbyggare som INTE kommer på sig själv med att fundera och klura på olika montage när man kör, åker med eller tittar i en ev. bil att köpa är ingen ljudbyggare IMO
                Känner mig rätt duktigt träffad. Utgångspunkt har varit adekvat skuff, men ganska snabbt även vettiga eftermarknads generatorer

                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                Comment


                • Re: Mazda 6 av JonasH

                  Originally posted by zrken View Post
                  Känner mig rätt duktigt träffad. Utgångspunkt har varit adekvat skuff, men ganska snabbt även vettiga eftermarknads generatorer
                  Inte att glömma är hur det ser ut med delar såsom Instrumentbräda, dörrsidor etc på Bildelsbasen punkt se heller
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment


                  • Re: Mazda 6 av JonasH

                    Nu så är alla kablar i skuffen. Drog alla signaler i mitten av bilen i robotslang, samt högtalarkablage, strömkablage utmed trösklarna i strumpa. Gummigenomföring genom sidopanelerna bak, som är i plast. Jaja, jag vet...
                    SM-guld 2007 och 2008.
                    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                    Comment


                    • Re: Mazda 6 av JonasH

                      Originally posted by jonash View Post
                      Nu så är alla kablar i skuffen. Drog alla signaler i mitten av bilen i robotslang, samt högtalarkablage, strömkablage utmed trösklarna i strumpa. Gummigenomföring genom sidopanelerna bak, som är i plast. Jaja, jag vet...
                      Härligt , nu händer det ju lite!
                      Aja plast kan vara ganska vasst det också så även om det inte blir kortis emot jord så kan det ju bli kortis kablarna imellan om det skrulle skava hål på isoleringarna så det är helt rätt med en genomföring där
                      "Sound by Hewi"

                      Blue eMotion by heWi

                      Comment


                      • Re: Mazda 6 av JonasH

                        Originally posted by Hewi View Post
                        Härligt , nu händer det ju lite!
                        Aja plast kan vara ganska vasst det också så även om det inte blir kortis emot jord så kan det ju bli kortis kablarna imellan om det skrulle skava hål på isoleringarna så det är helt rätt med en genomföring där
                        Så resonerade jag med. Samma sak framme under huven, kabelgenomföring där det går igenom plastpanelen som sitter ovan torkarmotorn, självklart även genom torpedväggen.

                        /Jonas
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                        Comment


                        • Re: Mazda 6 av JonasH

                          Här kommer det bli få updateringar de kommande veckorna/månaderna, eftersom mitt knä inte ville tåla att man kraschade med cykeln

                          Kryckor - var några år sen. Ny röntgen om 2 veckor, då vet jag nog mer om hur/vad/när man är tillbaks.
                          SM-guld 2007 och 2008.
                          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                          Comment


                          • Re: Mazda 6 av JonasH

                            Originally posted by jonash View Post
                            Här kommer det bli få updateringar de kommande veckorna/månaderna, eftersom mitt knä inte ville tåla att man kraschade med cykeln

                            Kryckor - var några år sen. Ny röntgen om 2 veckor, då vet jag nog mer om hur/vad/när man är tillbaks.
                            Mycket tråkigt Jonas

                            Jag hoppas på ett snabbt tillfrisknande.
                            sigpic

                            What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                            Comment


                            • Re: Mazda 6 av JonasH

                              Såg det på FB , hoppas det inte är ngt som blir långdraget och att du snart är på banan igen
                              "Sound by Hewi"

                              Blue eMotion by heWi

                              Comment


                              • Re: Mazda 6 av JonasH

                                Originally posted by Hewi View Post
                                Såg det på FB , hoppas det inte är ngt som blir långdraget och att du snart är på banan igen
                                Tack Hewan och Phoenix. Ges ju iofs tid att fundera på vissa val som måste göras, men jag hade hellre kunnat bygga. Nu kan jag inte köra bilen ens. Men men, kunde ha varit huvudet som fått ta smällen, och då hade jag inte sutit här. Så tur i oturen!
                                SM-guld 2007 och 2008.
                                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                                Comment

                                Working...
                                X