Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

    Originally posted by Kulan View Post
    Ska till Mariestad nu efter jobbet och hämta en trave med skit sen blir de rock on imorrn =)
    Jag ska iväg och pressa kabelskor.
    Nu jävlar ska jag skjuta basar
    Passat 3B: 151.9dB @42hz
    Golf Mk4 Variant:151.7dB @47hz
    Golf Mk2: 154.9dB @49hz
    SM 3'a Bassrace 39.9 2013
    SM 3'a Superstreet NW 2013
    Stoffe levererar baby

    Comment


    • #62
      Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

      Blev inte så mycket gjort idag, åkte in till stan och bänkade steg istället. Resultaten finns här: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=3788

      Fick dock hem massa roliga grejer i går, blandannat:



      Tror den spelaren blir bra =) Nu har ja förhoppningsvis inga problem med fjärrkontroll som inte fungerar genom rutan längre
      BMW E38 740
      BMW M5 -01
      bilradiohuset.se
      SM-guld 2012

      Comment


      • #63
        Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

        Hållt på å snickrat på nya baslådan ett par kvällar nu och äntligen börjar den bli klar! Har var sjukt mycket strul och motgångar, lyckades till och med att bränna mitt ena 4-kanalsteg idag när ja skulle provspela framsystemet, kortslöt när ja drog åt remoten. Aja redan fått det lagat var en bana som gett sig bara.

        Imorrn ska baslådan in i bilen annars gråter jag. Sedan ska allt kopplas in också, sjukt stressad inför lördag nu !
        BMW E38 740
        BMW M5 -01
        bilradiohuset.se
        SM-guld 2012

        Comment


        • #64
          Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

          pma ditt nummer så får du ett mms med bild på dimljusen...
          BilstereoPiraten
          CDT Fantast

          Comment


          • #65
            Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

            hur spelar basarna i den lådan du har? vad är det för mått på den? är sugen på likadana basar som dig och eftersom jag också har en e34 så tänker jag ha det på samma sätt.

            MVH

            Comment


            • #66
              Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

              Originally posted by Hanneskaka View Post
              hur spelar basarna i den lådan du har? vad är det för mått på den? är sugen på likadana basar som dig och eftersom jag också har en e34 så tänker jag ha det på samma sätt.

              MVH
              Tjena

              Den gamla lådan som finns på bilderna spelade fint till högre frekvenser, runt 50hz men spelade inte bra djupbas, men det har ju med min avstämning att göra.

              I den nya lådan som ja byggde för några veckor sedan passade ja även på att öka avståndet mellan ryggstöd och frontbaffel genom att sätta frontskivan längre in i skivan. Lådan blev då mindre, från 94 till 80 liter. Sedan har ja bytt ut 4" portarna mot en 6" port.

              Den nya lådan spelar mycket djupare och är skön till musik, just nu kör ja med en hel 6" aeroports längd, dvs 30cm + trattar. Dock har ja avstämt överdrivet lågt när ja har det så, ja behöver korta röret.

              strax över 140dB fick ja till på Ljudiadagarna med TL, till spår 3 på årets dBjams skiva.

              ESPLskivan lyckades ja spela 138dB med till nått spår, mycket bättre med den här lådan.

              Hur som helst så blir det riktigt bra tryck i kupén med den konstruktionen ja har, och man slipper att skuffluckan vibrerar som en duracellkanin. Taket som flexar lite nu istället när ja spelar dansband

              Basarna funkar bra, ja lyckades dock bränna ena elementet på Ljudiadagarna, ja var inte rädd om grejerna och krämade för mycket på ESPL-skivan, den är elak. Men min låda är som sagt alldelles för lågt avstämd.

              Har inte måtten på bredd och höjd osv i huvudet men ja kör med så brett de går, även höjden är precis så att det går att få in lådan. Det blir riktigt tajt med 6" och dubbla 12", precis så basporten får plats. Då har ja tratten utanför lådan, utmed baffeln går inte.
              BMW E38 740
              BMW M5 -01
              bilradiohuset.se
              SM-guld 2012

              Comment


              • #67
                Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

                Kortad port och en bas utbytt inför Vänersborg, de känns som nya portlängden är mer optimal.. Vi får se hur de går på söndag då ja kommer ner.

                Sitter annan motor i bilen nu med
                Last edited by Kulan; July 9, 2010, 23:06.
                BMW E38 740
                BMW M5 -01
                bilradiohuset.se
                SM-guld 2012

                Comment


                • #68
                  Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

                  Några bilder som det ser ut nu:









                  Bassrace





                  dBdrag 100A




                  140.9dB @ Spår 3 på dBjams skivan. Med 100A säkring.

                  Just nu håller lacken på att få en uppfräschning på de ställen som det bubblat lite.
                  Måste byta basar innan Mantorp också.. Får se vad de blir
                  BMW E38 740
                  BMW M5 -01
                  bilradiohuset.se
                  SM-guld 2012

                  Comment


                  • #69
                    Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

                    Funkar denna stereo bra kulan släpper den pausen direkt eller är det fördröjning på den.
                    Märkte att min stereo började flippa i helgen så dags att köpa ny
                    Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                    sigpic
                    Tack till Ljudia AB

                    Comment


                    • #70
                      Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

                      Originally posted by Robsarve View Post
                      Plywood är stabilt, dock ett litet problem med resonanser. Men funkar det så funkar det.

                      Om du vill titta på korgen kan du ju bygga in ett fönster på baksidan av lådan.

                      //ER
                      Nu hade han kanske inte den bästa plywooden men plywood i sig är ju sandwich och om man använder plywood av högkvalisort med tex 9lager så får man en rät tacksam konstruktion som är död. Jag forskade en del i plywood förr och hittade ett finskt företag som hade plywood med gummi i för att bygga golv i tåg. Jag testade aldrig att bygga med den men jag skulle kunna tänka mig att resultatet skulle kunna bli bra med den.

                      Celestra VA Amps | Seas Lotus | N-Core Anthem | Alpine

                      Comment


                      • #71
                        Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

                        Originally posted by klåp View Post
                        Funkar denna stereo bra kulan släpper den pausen direkt eller är det fördröjning på den.
                        Märkte att min stereo började flippa i helgen så dags att köpa ny
                        Tjena ja tycker den är rätt snabb, kan dubbelkolla imorrn. Bra kräm i lågnivån har den iaf, dock tycker ja den är lite seg när man kör med USB.
                        BMW E38 740
                        BMW M5 -01
                        bilradiohuset.se
                        SM-guld 2012

                        Comment


                        • #72
                          Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

                          Originally posted by Kulan View Post
                          Tjena ja tycker den är rätt snabb, kan dubbelkolla imorrn. Bra kräm i lågnivån har den iaf, dock tycker ja den är lite seg när man kör med USB.
                          Ja lågnivån spelar ingen roll längre nu när ja har linedriver som ger 11 volt ut om ja vill de är pausen som är de intressanta.
                          Pratade med gottardson idag o ja ska med byta basar nu
                          Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                          sigpic
                          Tack till Ljudia AB

                          Comment


                          • #73
                            Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

                            Idag var jag och hämtade de nya basarna Det blev nya Zachry BX-P12R som är en uppgradering av de basarna som ja kört med i år tills nu (Zachry BX-P12).

                            Dessa är rykande färska kom in till Sverige för bara några dagar sedan!

                            Pics:


















                            De ska vara monterade tills Mantorp Så får vi se vad dem går för där. Ska försöka hinna spela in dem lite innan också
                            BMW E38 740
                            BMW M5 -01
                            bilradiohuset.se
                            SM-guld 2012

                            Comment


                            • #74
                              Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

                              Läste nyss igenom hela mitt gamla projekt, vad sugen man blir på att bygga nu.. bara ny bil som fattas då bmwn ska gå som svineribil och vara så lätt som möjligt i sommar istället, de 200 hästarna blir så slösa när man bilstereotynger den

                              Kan ge en teaser inför nästa bygge, det blir BX-P12R igen men många fler i antal parat med så många R1500D steg det behövs Min Sundown audio SA-8 kommer få agera frontsub också
                              Last edited by Kulan; January 8, 2011, 12:57.
                              BMW E38 740
                              BMW M5 -01
                              bilradiohuset.se
                              SM-guld 2012

                              Comment


                              • #75
                                Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

                                Jag har problem med min plåt bakom baksätet. I år skall jag ha in två basar och funderar på att göra som du. Har du några fler bilder på hur du fäste baslådan mot plåten?
                                :: TEAM BROSSAN >>
                                Brödraskap & Effekt

                                Comment

                                Working...
                                X