Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil





    Sådär ser nya steget till basarna ut, rykande färskt kom till Sverige för ett par dagar sedan.

    Ska bänka det i helgen så får vi se om de levererar det som står på kartongen, men det tror jag

    Labbade även för fullt med mina gamla steg idag, spelar närmare 145 än 140 nu iaf mätt med SPLmeter dBm2. så man vet ju inte hur de står sig mot TL Men den mätaren funkar fint att labba med! Dock har ja lite problem med avstämningen för ja spelar högre med öppen dörr. Några förslag? Skapade även en tråd om detta i SPL-forumet.
    BMW E38 740
    BMW M5 -01
    bilradiohuset.se
    SM-guld 2012

    Comment


    • #47
      Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil



      Nu ska det in ett par brasilianska 6" triaxialer i beemern på hemligt ställe, om allt går som det ska åker de in imorrn Provspelat dem lite ikväll inomhus och de spelar riktigt gött med tanke på va de kostade!


      Ganska stor magnet till en 6"

      Imorrn rivs allt i skuffen och strömmen ska kopplas om samt två steg ska ut och ett nytt ska in. Förhopningsvis hinner man med allt under en dag..
      BMW E38 740
      BMW M5 -01
      bilradiohuset.se
      SM-guld 2012

      Comment


      • #48
        Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

        Igår byggdes elen om och nya monoblocket åkte in! Satte även in mina nya sexor på hemligt ställe.. Lite småpill kvar inför Elmia, jag ska vara med och tävla fredag, lördag och söndag är tanken =) Första gången ja tävlar överhuvudtaget, anmäld till Elmia i typ 7 klasser är väl en bra början?
        BMW E38 740
        BMW M5 -01
        bilradiohuset.se
        SM-guld 2012

        Comment


        • #49
          Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

          Va bättre drag i din bmw än vad jag hade förväntat mig lysnade i den på elmia jag va med softis stod brevid dig med den vita saab 9000.

          Comment


          • #50
            Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

            Ja det spelar på fint med rätt låtar =) ESPLskivan gillar inte min bil alls men spår 3 på dBdragskivan diggar den. mätte 142.5 ute på parkeringen med det spåret med bilen på. 140.2 på samma spår med avstängd bil med termlabbet sen Med öppen dörr kom ja upp i 144.1 på parkeringen Råkade även köra spår 3 ett par gånger utan subsonic och de luktade lite väl mycket varma talspolar där ett tag så en utav basarna mår inte så bra nu, men ja får skylla mig själv som inte sänkte när de började lukta. Men de löser sig med en ny bas

            Så nu blir det till att bygga om lådan och satsa på 145dB! Steget funkar finfint i alla fall knäckte aldrig 100A säkringen. Blev många bilder tagen på bilen i helgen kanske slänger upp ett par när ja får tag på dem =)
            BMW E38 740
            BMW M5 -01
            bilradiohuset.se
            SM-guld 2012

            Comment


            • #51
              Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

              Glöm inte dokumentera det du pysslar med nu
              Passat 3B: 151.9dB @42hz
              Golf Mk4 Variant:151.7dB @47hz
              Golf Mk2: 154.9dB @49hz
              SM 3'a Bassrace 39.9 2013
              SM 3'a Superstreet NW 2013
              Stoffe levererar baby

              Comment


              • #52
                Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

                Jajjemen, ska väl försöka ta ett par bilder.. ikväll åker lådaset ut.
                BMW E38 740
                BMW M5 -01
                bilradiohuset.se
                SM-guld 2012

                Comment


                • #53
                  Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

                  Originally posted by Kulan View Post
                  Kan försöka knäppa en bild i dagljus imorrn, just nu är bilen fylld med skit men det går ju att hiva ur ;D

                  Punti: Bimmer, bmw, beemer, kebabsläde, aphängsmaskin, tyskjävel.. same shit different name
                  Hörde en annan av pizzagubben, BlatteMitWagen

                  Comment


                  • #54
                    Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

                    Hallå ute i skogarna, tänkte ja skulle ladda upp ett par bilder på vad som hände innan och under Elmia:


                    Håller nya monoblocket (Zachry R1500D) framför de gamla för att se ifall det kan bli något vettigt av det.


                    Dags att riva ut de gamla monoblocken


                    Monoblocken utrivna.


                    Kollar så att nya monoblocket får plats


                    Alla steg utslängda.


                    Här var det tomt


                    Gamla "elcentralen" innan det revs. Körde med AGU säkringar till stegen och det fungerade faktiskt, räckte för att pressa närmare 143dB


                    Nya säkringshållare på plats. Ser ut som skit, är inte klart på den bilden, gjorde om de ingående kablarna till fördelningsblocket sedan.


                    Kabelsallad och allmänt snabbt ihopslängt. Korta 50mm2 kablar istheshit iaf Detta är redan rivt och ohyran håller på och redas ut.


                    Splitternya 17" rims med däck var ett måste inför Elmia.


                    Sådär blev resultatet med Selenium-triaxialerna. Knäppte dock inga byggbilder från när de åkte i. Showhögtalare är kul =)
                    BMW E38 740
                    BMW M5 -01
                    bilradiohuset.se
                    SM-guld 2012

                    Comment


                    • #55
                      Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil


                      Strögar ner till elmia 2010 i vårsolen


                      Demar lite


                      EPSL bedömning pågår.


                      Ja stog bredvid en Supra andra dagen på Elmia, tror ja spelade högre än honom ;D


                      Leker med spotify, kopplat till anläggningen via en nokia 5800.


                      Kör lite bassrace 129,9.. råkade trycka fel när vi började så blev fel låt, med resultatet att de gick åt skogen. Var lagom sur på mig själv då


                      dBklasserna ja tävlar i =) här ser man även en skymt av skinnstolarna.


                      Bild på skuffen tagit med fisheyeobjektiv av Erik Lundberg =)


                      Pilla på substeget måste man göra lite ibland


                      Regnade ju massor på fredagseftermiddagen så bilen fick stå å se fin ut bara i tråkvädret.


                      Vacker front =) Letar efter fräscha dimmljus, någon som har?




                      Hyffsat blank är den iaf, var kalasväder dag 2 på Elmia, tog bilderna strax innan det var dags att åka hem där på lördagkväll.

                      Elimia var riktigt kul, fint med Elmia som premiärtävling för en själv, aldrig tävlat förrut. Ja var nere fredag, lördag och söndag. Kan sammanfatta Elmia med en bränd bas (stog och labbade på parkeringen med avslaget subsonicfilter, hade glömt att ja stängt av skiten...) och dåligt med motstånd i 100A klassen första dagen så blev två bucklor De andra dagarna kom ja runt två, trea om ja minns rätt.

                      Testade även på SQ Experienced Unlimited, ESQL och EMMA Multimedia mest för skojs skull, det var kul och man fick lära sig hur det går till när de bedömmer bilen samt många bra tips. Ja kom inte bra till i de klasserna men tror inte ja kom sist heller Eller ja i multimedian gjorde jag det då vi bara var två som deltog =) Det var lite seriösa än mig och knep förstaplatsen

                      Provade även på bassrace alla dagarna, var riktigt skoj. Gick väl inge vidare första dagen råkade ja lägga mig i 139,9 istället för 129.9 som var tanken Andra dagen (lördagen) kvalade ja in till 129.9, hamnade på 129.8 var rätt nöjd då. Sedan på söndagen i stegen så klantade ja mig som fan och råkade trycka på fel knapp så det blev fel spår, tror ja råkade ta spår 5 istället för 6 och spår 5 spelade skit i min bil. Då var ja rejält sur. Men får bli nya tag på Ljudiadagarna!
                      BMW E38 740
                      BMW M5 -01
                      bilradiohuset.se
                      SM-guld 2012

                      Comment


                      • #56
                        Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

                        Så nu kommer det ett par bilder på ombygnationen inför Ljudiadagarna, denna gången rivs ALLT i skuffen:


                        Rivning påbörjad.


                        Skivan med stegen borta och det börjar bli tomt. Är grymt nöjd med detta batteriet förresten, demade högt och länge på Elmia utan laddning, var inga problemas.


                        Ryggstödet borta så man kom åt att skruva loss bultarna som håller fast baslådan


                        Baslådan ur, här var det tomt..!


                        Denna synen möttes jag av efter jag skruvat ur ena elementet, har allt funderat på vart den saxen hade tagit vägen. Har legat i baslådan å fort runt sens ja byggde ihop lådan i november

                        Det var allt för denna update, i morgon ska det handlas virke så ja kan bygga om baslådan. Kommer köra hårt med bygget i helgen och försöka få allt up'n running igen. Blir en del nytt som ska in, men mer om det i morgon =)
                        BMW E38 740
                        BMW M5 -01
                        bilradiohuset.se
                        SM-guld 2012

                        Comment


                        • #57
                          Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

                          kan ha dimljus liggandes till e34.... ska kolla hur fräsch dom är bara...
                          BilstereoPiraten
                          CDT Fantast

                          Comment


                          • #58
                            Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

                            Originally posted by henkz View Post
                            kan ha dimljus liggandes till e34.... ska kolla hur fräsch dom är bara...
                            Okej det är ju kanon
                            BMW E38 740
                            BMW M5 -01
                            bilradiohuset.se
                            SM-guld 2012

                            Comment


                            • #59
                              Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

                              Ser kanon ut!
                              Hoppas du hinner långt i helgen nu med byggandet.
                              Så får vi se till att spela högt i 100A-klassen på hemmaplan!
                              teamnamn?


                              Haha
                              Passat 3B: 151.9dB @42hz
                              Golf Mk4 Variant:151.7dB @47hz
                              Golf Mk2: 154.9dB @49hz
                              SM 3'a Bassrace 39.9 2013
                              SM 3'a Superstreet NW 2013
                              Stoffe levererar baby

                              Comment


                              • #60
                                Re: BMW E34 520i 24V Ljud/bruksbil

                                Originally posted by Wiechert View Post
                                Ser kanon ut!
                                Hoppas du hinner långt i helgen nu med byggandet.
                                Så får vi se till att spela högt i 100A-klassen på hemmaplan!
                                teamnamn?


                                Haha
                                Ska till Mariestad nu efter jobbet och hämta en trave med skit sen blir de rock on imorrn =)
                                BMW E38 740
                                BMW M5 -01
                                bilradiohuset.se
                                SM-guld 2012

                                Comment

                                Working...
                                X