Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zachry R1500D Bänkat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zachry R1500D Bänkat

    Efter snacket i "Branson x6000" tråden kunde jag inte låta bli att åka in å bänka mitt Zachry R1500D.

    Det finns utrymme för felmarginal då vi mätte av spänningar osv manuellt med digitala multimetrar. Men detta ger en fingervisning av vad det presterar i alla fall.




    Steget matades med 50HZ frekvens från tongenarator. Spänningar mättes av strax innan 1% dist.

    Det är specat i 1x600 W RMS 4 Ohm. 1x950 W RMS 2 Ohm. 1x1500 W RMS 1 Ohm @ 14,4V

    Bifogade även ett par bilder på innehållet osv!

    Steget sitter i min BMW och den som vill får provlyssna eller pilla på det under Ljudiadagarna nästa helg
    BMW E38 740
    BMW M5 -01
    bilradiohuset.se
    SM-guld 2012

  • #2
    Re: Zachry R1500D Bänkat

    67-69% verkningsgrad vid 1 Ohm och 85% vid 4 Ohm, verkar ju vettigt. Steget är tydligen ganska "seriöst" specat enligt erat test, sånt är intressant.

    Comment


    • #3
      Re: Zachry R1500D Bänkat

      Originally posted by Optima View Post
      67-69% verkningsgrad vid 1 Ohm och 85% vid 4 Ohm, verkar ju vettigt. Steget är tydligen ganska "seriöst" specat enligt erat test, sånt är intressant.
      Ja visst är det intressant! Lennart tyckte även att slutsteget var välbyggt jämfört med många andra steg från Kina. Han har sett under locket på en hel del steg genom åren. Men det är hans uppfattning
      BMW E38 740
      BMW M5 -01
      bilradiohuset.se
      SM-guld 2012

      Comment


      • #4
        Re: Zachry R1500D Bänkat

        Originally posted by Kulan View Post
        Ja visst är det intressant! Lennart tyckte även att slutsteget var välbyggt jämfört med många andra steg från Kina. Han har sett under locket på en hel del steg genom åren. Men det är hans uppfattning
        du känner ingen som bänkat K1200D?

        Comment


        • #5
          Re: Zachry R1500D Bänkat

          Originally posted by ville91 View Post
          du känner ingen som bänkat K1200D?
          Kompisen ska köpa ett så fort det kommer i Lager hos Ljudia, då ska vi bänka det de första vi gör
          BMW E38 740
          BMW M5 -01
          bilradiohuset.se
          SM-guld 2012

          Comment


          • #6
            Re: Zachry R1500D Bänkat

            då kanske ni även kan bänka steget som jag lade upp en bild av i branson tråden

            Comment


            • #7
              Re: Zachry R1500D Bänkat

              Originally posted by Tobbe View Post
              då kanske ni även kan bänka steget som jag lade upp en bild av i branson tråden
              Var det ett SPLDynamics på bilden?
              BMW E38 740
              BMW M5 -01
              bilradiohuset.se
              SM-guld 2012

              Comment


              • #8
                Re: Zachry R1500D Bänkat

                Det var ett SS steg (Soundstream). Så nu kan man väl börja fundera lite. Men detta skall visserligen klara av 2kw, men nu vet vi väl att nyare Soundstream inte helt håller vad dom lovar om man skall hålla sig inför 14.4 och under 10% thd

                Comment


                • #9
                  Re: Zachry R1500D Bänkat

                  Intressant. Var ju inte speciellt dyrt heller.
                  Vore kul att veta vilket steg som ger mest watt per krona. Självklart uppmätt och inte enligt fabriks-specs.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zachry R1500D Bänkat

                    Har ni testat K1200D än då? skulle va intressant o veta vad det går för och om det låter bra eller anus

                    Mvh Fredrik
                    Beemer med enkel installation

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zachry R1500D Bänkat

                      K1200D kom i lager häromdan, har inte fått tillfälle att hämta ett å bänka än men de kommer.
                      BMW E38 740
                      BMW M5 -01
                      bilradiohuset.se
                      SM-guld 2012

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zachry R1500D Bänkat

                        R1500D Verkade ju väldigt bra för sitt grymt låga pris i förhållande till andra slutsteg?? Till att driva 2x12 Rockford Fosgate Punch 2 borde detta vara helt okej, eller ska man satsa på något annat? Försökt läsa mig till om det hära utan några klara svar. Tacksam för tips.

                        Har du hunnit bänka K1200D:et ännu?
                        Sugen på resultat jag med!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zachry R1500D Bänkat

                          Har tyvärr inte hunnit med bänkning av K1200D ännu. Två RF Punch ska inte vara nått problem för R1500D steget!

                          Ja spelar ju 140dB + i min BMW sedan med två Zachry BX-P12 med detta steg..
                          BMW E38 740
                          BMW M5 -01
                          bilradiohuset.se
                          SM-guld 2012

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zachry R1500D Bänkat

                            Så det håller vad det lovar och inget kina som går sönder direkt man packar upp det?
                            Vill ju ha något som håller något år som sagt!

                            Eller är DLS Ca-12 ett bättre val, eller Alpine MRP-M1000. Har en tråd om detta på garagets ljudforumdel.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zachry R1500D Bänkat

                              8 av 10 steg är säkert tillverkat i klina i daxläget! Och tror säkert att 9 av 10 har legotillverkning där! Visst är det skillnad på kvalite, men det som du säger nu är att alla volvo är skit!
                              Själv har jag bara knäckt ett steg i mina dagar och det var made in USA! Dom flesta stegen fungerar och håller om man kopplar in dem riktigt och inte låter dem hänga lös i kablarna och ansluta jorden till baklyset!

                              Så svar på din frånga så törs jag nog säga med 100% att Zachry är "Made in China".
                              Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
                              www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
                              www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

                              Comment

                              Working...
                              X