Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seat ibiza -97

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Seat ibiza -97

Originally posted by lillkimpa View Post
    mm men problemet är att hela kopplings satsen är bytt och den är ny så utrampningslagret skall inte vara kasst
    Vet inte hur konstruktionen ser ut på Seat men en kopplingssats brukar bestå av kopplingslamell och tryckplatta. Urtrampningslager brukar man få köpa separat.
    sigpic

What does not kill you, simply makes you.........stranger.

Comment

Originally posted by PhoenixG View Post
      Jag är nog benägen att hålla med Svartstreck. Det låter onekligen som urtrampningslagret.

Men hade de inte bytt kopplingen
      Var det ett reklamationsjobb och de försöker komma billigare undan?

I min värld så byter man allt som är relaterat till kopplingen när man ändå har nere lådan.
      Lamell, tryckplatta och urtrampningslager. Dessutom inspekterar man svänghjulet så inte det har några skador.

Om man som verkstad anser att någon komponent inte har tecken på att vara skadad så tycker jag i alla fall att det mest seriösa är att ha en dialog med kunden om man inte ska byta den "felfria" komponenten i alla fall.
      Jobbigt att behöva riva ner lådan igen om exempelvis, hrmmm, urtrampningslagret havererar efter 500 mil.

Fråga och ifrågasätt verkstaden!
      jupp hela kopplingen och utrampningslagret är bytt x2. men den verkstaden för ingen dialog med sina kunder.

Comment

i anmälan så tog jag även upp vänster framskärm som har blivit bulad under tiden som dom har fixat med bilen.

va inte långt ifrån att bli fysiskt mellan mig och chefen på verkstan som självklart knappt kunde svenska.

älskar att dom blånekar till att dom ens har delat på porten när jag ifrågasatte dom och dom menar att den måste ha delat sig själv :P

har ALDRIG blivit så dåligt bemött av en verksta innan och enligt chefen så har enbart vi och en annan kund varit missnöjda under hans tio år i branschen......... BULLFUCKINGSHIT!!!!!

Men men en positiv sak är att jag fick avreagera mig lite för en gångs skull:P
        TEAM BROSSAN

SM 2:a i outlaw på Easca SM

Comment

Förjävligt när det ska behöva bli såhär.. hoppas det löser sig till det bästa och att inte ett gäng klåpare ska få förstöra för dig utan att du tar nya friska tag och fortsätter ditt bygge.
          TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE
          SM 1a i SuperStreet NW 2012.
          SM 1a i BassRace 149,9dB 2013.
          SM 1a i Extreme 2013.
          SM 2a i BassRace 149,9dB 2014.
          SM 1a i Extreme 2014.
          SM 1a i BassRace 149,9 2015.
          SM 1a i Extreme 2015.
          EM 2a i BassRace 149,9 2015.
          EM 3a i Extreme 3+ 2015.

Comment

Originally posted by yeppe View Post
            Förjävligt när det ska behöva bli såhär.. hoppas det löser sig till det bästa och att inte ett gäng klåpare ska få förstöra för dig utan att du tar nya friska tag och fortsätter ditt bygge.
            jupp, bilen är spelbar igen då vi hade en port till men är ju inget roligt varken för mig eller soundigital som har gjort portarna då det tog ett ex antal timmar för honom att göra dem, porten var limmad med med smältlim längst in och med
            2 komponentslim +spakel och sedan lack längst ut så dom har ju verkligen tagit i för att få loss den men har tagit bild på när vi har fått i batteriet fram sen hade jag en liten rolig mätning med en liten sämre dbmätare men till låten heartless-kanye west så hade jag 144.6db men den mätaren stämmer ju inte till 100% då den kostar bara ca 800kr på Dc. men fina db siffror iaf :P

Comment

jupp, bilen är spelbar igen då vi hade en port till men är ju inget roligt varken för mig eller soundigital som har gjort portarna då det tog ett ex antal timmar för honom att göra dem, porten var limmad med med smältlim längst in och med
              2 komponentslim +spakel och sedan lack längst ut så dom har ju verkligen tagit i för att få loss den men har tagit bild på när vi har fått i batteriet fram sen hade jag en liten rolig mätning med en liten sämre dbmätare men till låten heartless-kanye west så hade jag 144.6db men den mätaren stämmer ju inte till 100% då den kostar bara ca 800kr på Dc. men fina db siffror iaf :P

allt går o fixa så de är lugnt du drog 146 hos mig när jag prova med ton o då är de inte labbat något med lådan än i din bil

Comment

Originally posted by soundigital View Post
                allt går o fixa så de är lugnt du drog 146 hos mig när jag prova med ton o då är de inte labbat något med lådan än i din bil
                hehe.. nu kommer det lite bilder oxå^^

Comment

hehe.. nu kommer det lite bilder oxå^^
                  är för små så ser inte dom hehe

Comment

är för små så ser inte dom hehe
                    jag ser ju dom ganska bra :P

Comment

jag ser ju dom ganska bra :P
                      ser dom som jätte små tyvär

Comment

ser dom som jätte små tyvär
                        då får du lägga till mig på facebook då^^ där är bilderna större

Comment

la till dig på facebook nu^^

Comment

la till dig på facebook nu^^
                            Se till att få upp bilden på helskärm innan du högerklickar, och väljer kopiera webbadress. Då får du full stora bilder.
                            TEAM STALLBASVERKSTAN
                            Tack till min sponsor:
                            AI-GROUP.se
                            Samt stort tack till:
                            Elektronikservice i hemse
                            Seastreamsgarage.se

Comment

Originally posted by kaslinkov View Post
                              Se till att få upp bilden på helskärm innan du högerklickar, och väljer kopiera webbadress. Då får du full stora bilder.
                              okej visste inte om det :P

Comment

Det var roligt att höra, skönt att du har soundigital som hjälper dig att ställa allt till rätta igen.

Nu vill jag ha mer bilder (större) och mer siffror gogo
                                TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE
                                SM 1a i SuperStreet NW 2012.
                                SM 1a i BassRace 149,9dB 2013.
                                SM 1a i Extreme 2013.
                                SM 2a i BassRace 149,9dB 2014.
                                SM 1a i Extreme 2014.
                                SM 1a i BassRace 149,9 2015.
                                SM 1a i Extreme 2015.
                                EM 2a i BassRace 149,9 2015.
                                EM 3a i Extreme 3+ 2015.

Comment

Working...