Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seat ibiza -97

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Seat ibiza -97

japp dags för en liten uppadtering om va som hände iförrgår kväll(onsdag)... bilen tycker visst inte om mig, hade vart och tankat och när jag kom ut på vägen och skulle växla upp till tvåan så brakade det till... så jag trodde det var växellådan igen så jag rullade in på närmsta parkering och efter lite sökning i motor utrymmet så såg vi en riktig jobbig sak ALLA bulltar till drivaxlen på förar sidan hade vibrerat loss och drivaxlen var lös. så brorsan/polaren(kommer inte ihåg vem som ringde) som var med ringde en polare som kom med verktyg och skröv ihop bilen igen.
    som tur var så klarade sig drivaxlen utan några skador var 2 bultar som blev lite snea men dom gick på utan större problem. polaren fick 200kr för det jobbet. skall ju tillägga att detta var vid 23 tiden :P

vi fick även besök av farbror blå som rullade in på parkeringen och undrade va som höll på^^. så kort sagt så hade jag tur i oturen denna gången och att bultarna hade lossnat är verkstaden som bytte lådan fel då dom inte hade dragit åt dom tillräckligt hårt. men nu skall det nog hålla bättre
    Last edited by lillkimpa; June 10, 2011, 02:08.

Comment

Originally posted by lillkimpa View Post
      hoppas att bilderna är lite större nu då ^^
      helvete vilken lång port :P ser ut som en flugas mun ;P ser dock fränt ut
      ja, jag lider av en sjukdom !

Comment

Originally posted by albinkramer View Post
        helvete vilken lång port :P ser ut som en flugas mun ;P ser dock fränt ut
        tackar, jorå det spelar på rätt så bra faktiskt =) hade behövt ett kraftigare steg bara. har dock inte råd till det :P men får väl vara nöjd då kaslinkov tycker att jag spelar nästan lika högt till musik som han :P men bara nästan då tycker jag själv :P

Comment

mina SPL ska få smaka pulver :P antagligen 2st Rockford T30001BD steg (strax över 3kw per steg i 1ohm) eller 1st stetsom 7k2d steg.

(har kanske ett 3dje alternativ på g hehehe)

Comment

nice, har också kollat på ett stetsom 7k2d. men har inte dom pengarna

Comment

(klicka för större bild)

satt på denna igår kvälls så fick den torka lite under natten... blev ganska nöjd dock så kommer man alltid på hur man kunde ha satt den annorlunda och snyggare när det redan är försent :P...

den var egentligen tänkt att vara på vindrutan. men när allt kom til kritan så passade den inte där på hade ändå suttit och skrivit med dom på dekaltrim om den skulle passa och dom sa att deras framrutestreamers passar alla bilmodeller så jag köpte en vanlig... fast jag skulle ha kollat lite nogrannare på vindrutans mått först ajja men nu vet jag att streamern skall gå 17cm ner över vindrutan och texten skall vara ca 80-85cm lång till nästa gång ^^ s

sen lärde jag mig att man skall klippa sina naglar innan man börjar med dekalen, då det blev ett litet märke i B:et som tur syns det inte så värst mkt, syns mest på nära håll :P

Comment

Working...
              X