Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seat ibiza -97

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Seat ibiza -97

lite fina resultat från idag. Kom ihåg att porten är olabbad och kommer nog att vara så och agera som "musik port":P imorgon skall vi ta fram en lite kortare port som kommer agera som mer spela högt port och detta resultatet är i 56Hz

Comment

dagens resultat efter att ha tagit fram en kortare port detta är dock bara i ton.

tackar Nicklas för hjälpen dessa 2 dar och hoppas att jag har kunnat varit till hjälp också.

Comment

tack själv bara kul o kunna hjälpa till lite

Comment

Originally posted by lillkimpa View Post
          dagens resultat efter att ha tagit fram en kortare port detta är dock bara i ton.

[ATTACH]5712[/ATTACH]

tackar Nicklas för hjälpen dessa 2 dar och hoppas att jag har kunnat varit till hjälp också.
          Grattis! Riktigt bra ju
          Vid vilken hz var det? samma?
          TEAM STALLBASVERKSTAN
          Tack till min sponsor:
          AI-GROUP.se
          Samt stort tack till:
          Elektronikservice i hemse
          Seastreamsgarage.se

Comment

tror det var vid 54-55Hz kommer inte ihåg säkert men jag behöver ett likadant steg till

Comment

tror det var vid 54-55Hz kommer inte ihåg säkert men jag behöver ett likadant steg till
              jo effekt skadar ju aldrig
              Vilken impedans har du kopplat i nu? 0.5?
              TEAM STALLBASVERKSTAN
              Tack till min sponsor:
              AI-GROUP.se
              Samt stort tack till:
              Seastreamsgarage.se

Comment

Originally posted by kaslinkov View Post
                jo effekt skadar ju aldrig
                Vilken impedans har du kopplat i nu? 0.5?

jupp och slutsteget börjar slå ifrån när jag/vi burpade runt 57hz med det långa röret och runt 55-56hz med det korta röret så jag behöver ett till så jag kan köra 2ohm =) får ju ca 6k rms med 2 steg linkade dock i 1ohm blir det då=)

hade behövt 1 spl dynamic 3500D till eller ha sålt mitt och köpt ett begagnat B2 audio, M1 steg =) dock kostar dom runt 10k begagnade
                Last edited by lillkimpa; May 11, 2011, 22:49.

Comment

jupp och slutsteget börjar slå ifrån när jag/vi burpade runt 57hz med det långa röret och runt 55-56hz med det korta röret så jag behöver ett till så jag kan köra 2ohm =) får ju ca 6k rms med 2 steg linkade dock i 1ohm blir det då=)

hade behövt 1 spl dynamic 3500D till eller ha sålt mitt och köpt ett begagnat B2 audio, M1 steg =) dock kostar dom runt 10k begagnade
                  Jo det, kanske blir bättre med högre impedans, att det inte slår ifrån då...
                  Har ni mätt vilken impedans ändring som lådan ger?

Jo stora steg är ju inte billiga
                  Måste vara billigast för dej att skaffa ett till i stället.
                  Skulle dom basarna tåla ett M1 steg?!
                  TEAM STALLBASVERKSTAN
                  Tack till min sponsor:
                  AI-GROUP.se
                  Samt stort tack till:
                  Seastreamsgarage.se

Comment

Jo det, kanske blir bättre med högre impedans, att det inte slår ifrån då...
                    Har ni mätt vilken impedans ändring som lådan ger?

Jo stora steg är ju inte billiga
                    Måste vara billigast för dej att skaffa ett till i stället.
                    Skulle dom basarna tåla ett M1 steg?!
                    jaa det skulle ju ha vart billigast. jadå det skall dom tåla :P kan ju köra M1 steget i 0,5 utan problem oxå. vet att det klarar 0,17ohm men då till liiitte större batteri bank. så länge man inte "slinter" med volym ratten så är det ju lungt. hade testat ett M1 steg idag om vi hade hunnit^^

Comment

• Re: Seat ibiza -97

jaa det skulle ju ha vart billigast. jadå det skall dom tåla :P kan ju köra M1 steget i 0,5 utan problem oxå. vet att det klarar 0,17ohm men då till liiitte större batteri bank. så länge man inte "slinter" med volym ratten så är det ju lungt. hade testat ett M1 steg idag om vi hade hunnit^^
                      0.17 ohm?! Det måste vara med en låda med helt sjuk impedans höjning,
                      kan ju vara mer 3ggr ibland...
                      Se till att prova M1 steget, så kan vi jämnföra med mina 2, när du kommer till ön.
                      Skulle vara kul att se skillnaden, kan man få ett sånt beg. för 10000, så har ju jag kastat pengarna i sjön...
                      TEAM STALLBASVERKSTAN
                      Tack till min sponsor:
                      AI-GROUP.se
                      Samt stort tack till:
                      Seastreamsgarage.se

Comment

0.17 ohm?! Det måste vara med en låda med helt sjuk impedans höjning,
                        kan ju vara mer 3ggr ibland...
                        Se till att prova M1 steget, så kan vi jämnföra med mina 2, när du kommer till ön.
                        Skulle vara kul att se skillnaden, kan man få ett sånt beg. för 10000, så har ju jag kastat pengarna i sjön...
                        hehe, får se nästa gång jag kommer ner till soundigital om vi hinner... hade ju tänkte dratt ner till malmö i helgen på Brc's ljudtävling men blev inte så då jag inte har bensinen för det. vi hade annars kopplat in ett M1 steg och kört med det. =)

men en trevlig sak är att jag kan spela 145db musik dock bara 8-10sekunder innan det börjar lukta lite talspole :P men då är det riktig djupbas så att basarna får jobba riktigt fint^^ men det är bara vissa låtar och typ volym 26-27 av 30 på stereon :P ligger annars runt 141-144db=)

lådan är ju rätt liten för mina basar oxå ca 80l utan basar och ca 72l med basarna och rekomendationerna på dessa basar är 50l/bas portad:P så jag tycker det spelar på rätt bra :P

Comment

Nicklas(soundigital) kan ju kanske kommentera detta då jag ännu inte har riktig koll. vet att han körde 0,17ohm på nightbreak under vallis i höstas. kommer dock inte ihåg om han körde stegen i 18V dock och så hade han 4st bra batterin. dock så brände han ena basen då den inte riktigt tyckte om 0,17 till bassrace :P men 0,5ohm borde gå bra. och vi räknade på att varje bas fick 4000rms och det borde basarna orka om man tar det lungt och inte vrål höjer kan dock bli problem i deathmatch(5min) eller db enduro(1min) att spela högt länge men det har ju med låtvalet att göra också.

men nicklas kan som sagt få kommentera detta då det rör hans steg osv.

Comment

kan man få ett sånt beg. för 10000, så har ju jag kastat pengarna i sjön...
                            jag sålde mitt m1 för runt 10 000:-
                            VW Polo aka SPARKLE

Comment

Originally posted by lillpojken View Post
                              jag sålde mitt m1 för runt 10 000:-
                              och det presterar bättre än 2st GZPA 6500???
                              läste du hela inlägget?
                              Last edited by kaslinkov; May 12, 2011, 02:37.
                              TEAM STALLBASVERKSTAN
                              Tack till min sponsor:
                              AI-GROUP.se
                              Samt stort tack till:
                              Seastreamsgarage.se

Comment

då fick man hem framrutestreamern idag. nu skall man bara hitta någon som kan hjälpa till att montera den så att det blir snyggt då jag är helt bakom flötet när det gäller dekaler osv. men det visste jag + andra ju redan sen tidigare^^

Comment

Working...
                                X