Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seat ibiza -97

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Seat ibiza -97

Tackar, bilen skulle ju ha vart klar förra onsdagen då det var fabriksfel på kopplingen ju så det skulle dom ha fixat då men då hade den nya lådan börjat rasa redan så jag fick lämna in bilen under helgen så fick dom riva lådan under helgen sedan idag skulle dom ju till Helsingborg på morgonen för att se om lådan där passade. men hoppas att det inte skall vara några fler strul med bilen nu

Comment

JÄVLA SKIT VERKSTAD!!! dom förstörde porten på lådan och böjde vinkeljärnen.

bild 1:
      så stod lådan när jag hämtade bilen. gick in och frågade va fan dom har gjort bak i bilen. Fick svaret att eftersom bilen hade stått där över helgen så hade dom lagt alla delar i en plats back och ställt in i bilen och då var dom tvunga att ta bort porten. Men dom hade ju för fan kunnat ringt och rådfrågat mig om hur dom skulle ha gjort då hade jag sagt att dom kunde ha skruvat ur skruvarna som höll fast lådan i golvet och puttat upp lådan mer mot sättena.

Bild 2:
      så här ser porten ut nu

fan va arg jag är.

sorry för svordomarna!

Comment

Bara att kräva att de åtgärdar det.

Comment

Originally posted by lillkimpa View Post
          JÄVLA SKIT VERKSTAD!!! dom förstörde porten på lådan och böjde vinkeljärnen.

bild 1:
          så stod lådan när jag hämtade bilen. gick in och frågade va fan dom har gjort bak i bilen. Fick svaret att eftersom bilen hade stått där över helgen så hade dom lagt alla delar i en plats back och ställt in i bilen och då var dom tvunga att ta bort porten. Men dom hade ju för fan kunnat ringt och rådfrågat mig om hur dom skulle ha gjort då hade jag sagt att dom kunde ha skruvat ur skruvarna som höll fast lådan i golvet och puttat upp lådan mer mot sättena.

Bild 2:
          så här ser porten ut nu

fan va arg jag är.

sorry för svordomarna!

finns tyvär många idioter i de avlånga landet bara kräva dom på pengar hade jag gjort. bara komma upp en dag så kan jag spackla upp de igen till dig så de håller igen om du inte kan de själv förstås

Comment

Jäkla klåpare
            kunde de inte ställt
            Plastbacken i baksätet istället

Comment

Originally posted by The one n only View Post
              Jäkla klåpare
              kunde de inte ställt
              Plastbacken i baksätet istället
              eller i passagerar sätet eller flyttat fram passagerar sätet så hade det oxå gått
              eller rent av ovan på baslådan då hade ju det inte vart några problem. men först och främst ringt och hört med mig.

hoppas bara att basarna klarade sig tyckte jag såg ett svart tum avtryck på ena upphängningen på ena basen

Comment

Originally posted by soundigital View Post
                finns tyvär många idioter i de avlånga landet bara kräva dom på pengar hade jag gjort. bara komma upp en dag så kan jag spackla upp de igen till dig så de håller igen om du inte kan de själv förstås
                lättast att ta det vid dig så kan vi labba lite med lådan på samma gång.

clarran skulle nog ringa och skälla ut dem oxå får väl ta med mig honom till verkstaden som stöd om han kan någon gång

Comment

Originally posted by lillkimpa View Post
                  lättast att ta det vid dig så kan vi labba lite med lådan på samma gång.

clarran skulle nog ringa och skälla ut dem oxå får väl ta med mig honom till verkstaden som stöd om han kan någon gång

annars är de bara o komma själv så löser vi de. så labbar vi upp lådan lite med till dig

Comment

Originally posted by soundigital View Post
                    annars är de bara o komma själv så löser vi de. så labbar vi upp lådan lite med till dig
                    javisst kan jag det, menade att ha clarran med till verkstaden som lagade bilen som stöd :P

Comment

lider med dej!
                      TEAM STALLBASVERKSTAN
                      Tack till min sponsor:
                      AI-GROUP.se
                      Samt stort tack till:
                      Elektronikservice i hemse
                      Seastreamsgarage.se

Comment

Originally posted by kaslinkov View Post
                        lider med dej!
                        mm men imorgon skall dom få se på andra bullar

Comment

jag och clarran var inne och snackade med verkstaden idag, vilket slutade med en anmälan på verkstaden för skadegörelse för porten. Men får se vart det leder. dock så låter det ännu något från kopplingen när bilen är kall då när jag trycker ner kopplingen så börjar det låta som något rasslar/vibrerar på något sätt men när jag släpper kopplingen blir det tyst.... men som sagt bara när bilen är kall.

Satt i det nya batteriet fram idag oxå så något positivt har hänt idag

bild kommer väl upp imorgon

Comment

Urtrampningslager kanske?

Min bmw levde faaan när man tröck ner kopplingen, bytte det sen vart de tyst

Comment

Originally posted by Svartstreck View Post
                              Urtrampningslager kanske?

Min bmw levde faaan när man tröck ner kopplingen, bytte det sen vart de tyst
                              mm men problemet är att hela kopplings satsen är bytt och den är ny så utrampningslagret skall inte vara kasst

Comment

Jag är nog benägen att hålla med Svartstreck. Det låter onekligen som urtrampningslagret.

Men hade de inte bytt kopplingen
                                Var det ett reklamationsjobb och de försöker komma billigare undan?

I min värld så byter man allt som är relaterat till kopplingen när man ändå har nere lådan.
                                Lamell, tryckplatta och urtrampningslager. Dessutom inspekterar man svänghjulet så inte det har några skador.

Om man som verkstad anser att någon komponent inte har tecken på att vara skadad så tycker jag i alla fall att det mest seriösa är att ha en dialog med kunden om man inte ska byta den "felfria" komponenten i alla fall.
                                Jobbigt att behöva riva ner lådan igen om exempelvis, hrmmm, urtrampningslagret havererar efter 500 mil.

Fråga och ifrågasätt verkstaden!
                                sigpic

What does not kill you, simply makes you.........stranger.

Comment

Working...
                                X