Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seat ibiza -97

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Seat ibiza -97

tycker du ska lacka lådan o inte klä den

Comment

Originally posted by soundigital View Post
      tycker du ska lacka lådan o inte klä den
      hmm... får se hur det blir =)

Comment

ja va kan man säga... första gången jag lyckas dra igång ett bilalarm med basen idag dessutom 3 gånger i rad var lite roligt fast mina klasskamrater blev lite rädda att ägaren till bilen skulle komma. och en klagade att basen tog över för mkt av ljudet... tänkte bara det är ju en spl bil och lådan är en "spl låda" och inte en "musik låda" och detta är inte en SQ bil + att steget till högtalarna inte har ändrats så mkt på inställningarna men skall väl ändras på det med .

imorgon skall bilen in på verkstaden och dom skall plocka ner växellådan igen och på måndag skall dom ner till helsingborg och kolla om växellådan där passar med denna så får jag väl bilen igen på tisdag/onsdag nästa vecka skall filma hela bilens utsida när jag väl står på verkstaden.
        Last edited by lillkimpa; February 3, 2011, 23:16.

Comment

Originally posted by lillkimpa View Post
          ja va kan man säga... första gången jag lyckas dra igång ett bilalarm med basen idag dessutom 3 gånger i rad var lite roligt fast mina klasskamrater blev lite rädda att ägaren till bilen skulle komma. och en klagade att basen tog över för mkt av ljudet... tänkte bara det är ju en spl bil och lådan är en "spl låda" och inte en "musik låda" och detta är inte en SQ bil + att steget till högtalarna inte har ändrats så mkt på inställningarna men skall väl ändras på det med .

imorgon skall bilen in på verkstaden och dom skall plocka ner växellådan igen och på måndag skall dom ner till helsingborg och kolla om växellådan där passar med denna så får jag väl bilen igen på tisdag/onsdag nästa vecka skall filma hela bilens utsida när jag väl står på verkstaden.

kom upp några timmar i garaget när du kan o har bilen ska vi fixa till så lådan spelar högt om du vill de

Comment

kom upp några timmar i garaget när du kan o har bilen ska vi fixa till så lådan spelar högt om du vill de
            jupp det kan vi göra och så kan vi ställa in båda stegen osv och framför allt täta lådan lite om jag inte hinner göra det innan dess =)

Comment

jupp det kan vi göra och så kan vi ställa in båda stegen osv och framför allt täta lådan lite om jag inte hinner göra det innan dess =)
              de är inga problem o fixa de lådan är helt tät bara ta lite smältlim där kablarna går ut

Comment

de är inga problem o fixa de lådan är helt tät bara ta lite smältlim där kablarna går ut
                det luftar lite runt basarnas överkant oxå kände jag och robin på lördagen när vi hade gjort golvet men det är nog lätt fixat

Comment

det luftar lite runt basarnas överkant oxå kände jag och robin på lördagen när vi hade gjort golvet men det är nog lätt fixat

de är bara lägga smältlim runt basen med då de är fort fixat

Comment

de är bara lägga smältlim runt basen med då de är fort fixat
                    mm lägga en sträng runt hela kanten så är näst intill omöjligt att sno basarna och sedan lite som man kletar ut i över/under kant så det blir rätt så slätt så lackar/klär man allt =)

Comment

ta väck gummiringen runt korgen sen smältimma runt korgen på utsidan när du skruvat fast den igen.
                      Det går o få bort sen när du ska ha bort basen igen.
                      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
                        ta väck gummiringen runt korgen sen smältimma runt korgen på utsidan när du skruvat fast den igen.
                        Det går o få bort sen när du ska ha bort basen igen.
                        blir ju inte lika fint då ju^^

Comment

blir ju inte lika fint då ju^^
                          Sorry tänkte inte på du var sån finsmakare :-p
                          Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                          Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                          Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

hihi får se hur vi löser det

Comment

jahapp då skall jag in förbi verkstaden imorgon för att se hur det går med bilen. hoppas att den blir klar imorgon och att dom inte har rört något i bilen. dom sa att den skulle vara klar imorgon eller övermorgon men den skall fan vara klar imorgon om dom nu var i helsingborg och hittade en likadan växellåda. får även hoppas att dom inte har förstört något mer nu när dom har lagat bilen.

Comment

jahapp då skall jag in förbi verkstaden imorgon för att se hur det går med bilen. hoppas att den blir klar imorgon och att dom inte har rört något i bilen. dom sa att den skulle vara klar imorgon eller övermorgon men den skall fan vara klar imorgon om dom nu var i helsingborg och hittade en likadan växellåda. får även hoppas att dom inte har förstört något mer nu när dom har lagat bilen.
                                Håller tummarna för dig!
                                Drygt att vara av med bilen.
                                TEAM STALLBASVERKSTAN
                                Tack till min sponsor:
                                AI-GROUP.se
                                Samt stort tack till:
                                Elektronikservice i hemse
                                Seastreamsgarage.se

Comment

Working...
                                X