Announcement

Collapse
No announcement yet.

PROJEKT: Porsche 911 med lite bas i

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: PROJEKT: Porsche 911 med lite bas i

Originally posted by Leo86 View Post
    haha jotack d ska gudarna veta att smådetaljer är viktigt med.

Oftast är det viktigare med SMÅ detaljer jämntemot stora detaljet .

Ja fråga softis med. det är den lådan ja hade. ägare runt om är Softis, jag, en snubbe i linköping ja sålde den till, partyvan o nu du XD.

Lite kul faktiskt o se vart sakerna hamnar. =)
    Ja absolut, så lite idéer är välkomna=) Hade ni solo X basen i lådan med?
    http://www.garaget.org/_Sandell_

Comment

Jag har tänkt på en grej nu... jag vill satsa en del på framsystemet, jag funderar på att ha en liten front-sub till vardags, så en liten knapp så man trycker "av" soundigitalsteget och solo basen... Det är ingen mittkonsol i bilen så en skulle byggas och där då skulle finnas en liten sluten låda med en 8" lr kanske 10" liten bas som skulle spela lite fint med resten av framsystemet. Som sagt man har en del idéer, varför inte smälla ihop allt på en gång när man ändå håller på =P

Comment

Originally posted by Sandell View Post
        Jag har tänkt på en grej nu... jag vill satsa en del på framsystemet, jag funderar på att ha en liten front-sub till vardags, så en liten knapp så man trycker "av" soundigitalsteget och solo basen... Det är ingen mittkonsol i bilen så en skulle byggas och där då skulle finnas en liten sluten låda med en 8" lr kanske 10" liten bas som skulle spela lite fint med resten av framsystemet. Som sagt man har en del idéer, varför inte smälla ihop allt på en gång när man ändå håller på =P
        Separat steg till midbasen och en switch på remoten
        Hopp, ska man göra nu då?

Comment

ja körde front sub i 245an o de va gött o kunna stänga av solox basarna i bland o bara lyssna normalt. så de är ingen dum ide o ha en front sub som spelar vettigt o till normalt åkande. rekomenderas varmt hehe. solo x basen kan bli lite jobbig då den gärna skakar om kropp o sinne när man rockar på.
          Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Comment

Originally posted by Softis View Post
            jag satsar nog på det =) har varit sugen på det sen i början Så får batterierna lite mer laddning under körning =)

Comment

Originally posted by perkan View Post
              ja körde front sub i 245an o de va gött o kunna stänga av solox basarna i bland o bara lyssna normalt. så de är ingen dum ide o ha en front sub som spelar vettigt o till normalt åkande. rekomenderas varmt hehe. solo x basen kan bli lite jobbig då den gärna skakar om kropp o sinne när man rockar på.
              Du hade ju till och med dubbla solo x så du behövde det verkligen =) Undrar om det går att få ihop det med ett 3kanalssteg och sen soundigital??
              Framsystemet går som vanligt hela tiden, sen vet jag inte om det är nån mening att ha front-suben när man har solo Xen igång??

Comment

Men tror du det går med bara ett soundigital och ett 3kanalssteg? eller menade du att jag skulle ha ett tredje steg? Ett till bas, ett till framsystem och ett till midbasen??

Comment

Originally posted by Sandell View Post
                  Du hade ju till och med dubbla solo x så du behövde det verkligen =) Undrar om det går att få ihop det med ett 3kanalssteg och sen soundigital??
                  Framsystemet går som vanligt hela tiden, sen vet jag inte om det är nån mening att ha front-suben när man har solo Xen igång??
                  ja körde frontsuben hela tiden. men ja kan säga att den hördes inte. hahahah. de enda man såg va att den fladdra något överjävligt, men de va väl skönt för höger knäskål o få lite massage

de va gött o kunna lyssna lite mer normalt i bland inte bara total bas massage. så har du möjlighet och bygga dit en så rekomenderar ja de verkligen. för de kan bli tråkigt/jobbigt att höra på monstret jämt. hahahah
                  Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Comment

Vet inte riktigt, men det kan funk att ha swichen på högtalarkabeln till fronsuben istället för på remoten.

Comment

En B2 ES8 hade nog passat bra! Billiga och de tål en del effekt också

Comment

Originally posted by Svenn3SaataN View Post
                        Ja man har tänkt lite på dom =) får se vad det blir sen =)

Comment

Vet inte riktigt, men det kan funk att ha swichen på högtalarkabeln till fronsuben istället för på remoten.
                          Ja precis, rätt enkelt och bra att klippa front-suben där. Nu ligger man här och inte kan somna pga bil*atan :P nästan så man vill ut och greja lite nu =)

Comment

Originally posted by perkan View Post
                            ja körde frontsuben hela tiden. men ja kan säga att den hördes inte. hahahah. de enda man såg va att den fladdra något överjävligt, men de va väl skönt för höger knäskål o få lite massage

de va gött o kunna lyssna lite mer normalt i bland inte bara total bas massage. så har du möjlighet och bygga dit en så rekomenderar ja de verkligen. för de kan bli tråkigt/jobbigt att höra på monstret jämt. hahahah
                            Jag kör nog så att jag stänger av den helt och sparar lite på grejerna Det kommer hända att lådan åker ur en och annan gång när man vill banta ner bilen några Kg för vissa aktiviteter men lite bas vill man ändå ha kvar just då=)

Comment

Känns inte som att det är någon mening med att ha frontsubben igång när man krämar fullt med X18 så den inte ens hörs.
                              Bättre att ha den på och sänka X18 när man åker runt och vill bara lyssna på musik. Sen stänger man av den vid tävling och när man bara ska styla för polarna med hur högt det spelar
                              Som du säger så är det onödigt att pressa den i onödan.

Men B2 ES-8 tål en hel del verkar det som, spelar riktigt gött och kostar bara 1400 spänn.

Comment

Originally posted by Svenn3SaataN View Post
                                ja dom kan poppa på RIKTIGT bra
                                använder mig av en sådan nämligen i dagsläget. :P
                                Jag ger den ca 1000 w-rms i 8ohm
                                Last edited by Leo86; October 24, 2010, 09:13.

Comment

Working...
                                X