Announcement

Collapse
No announcement yet.

PROJEKT: Porsche 911 med lite bas i

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: PROJEKT: Porsche 911 med lite bas i

hahahaha. inte för mycket cupe o fylla upp. om allt går vägen o den blir hyfsat tät så lär de spela skapligt högt
    Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Comment

156 liter plus port och bas (178 totalt) hade jag till min gamla X18. Spelade riktigt bra till musik
      Last edited by Softis; October 20, 2010, 21:54.
      Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Originally posted by perkan View Post
        hahahaha. inte för mycket cupe o fylla upp. om allt går vägen o den blir hyfsat tät så lär de spela skapligt högt
        Nej det är ju inte mycket plats där :P men det ser jag som positivt tycker jag =) det kommer nog att spela mer än vad jag tycker är lagom =) inte nån dbjagare utan det kommer vibrera tillräckligt tror jag =)
        http://www.garaget.org/_Sandell_

Comment

Originally posted by Softis View Post
          156 liter plus port och bas (178 totalt) hade jag till min gamla X18. Spelade riktigt bra till musik
          Jajamen softis =) Är det nån som kan den lådan så är det du =)
          Men jag har varit tvungen att ändra den för att få in den i bilen, så den kommer bli lite större, och porten kommer flyttas med, jag lyssnade på den lådan och den pumpade mer än tillräckligt=)

Comment

Jag skulle helt klart ha byggt en ny låda som passar bättre i bilen , varför inte plasta baksidan så den följer bilens golv/ryggstöd och sedan sidor och baffel i mdf? På så vis skulle du få ut mkt mer volym och en betydligt mindre otymplig låda . Ang framsystemet så skulle jag nog ha låtit de sitta vinkelrätt mot dörren(samma med diskanterna placerade nära 6.5" arna) men lite vinklade upp mot föraren kan nog också bli bra , lite osäker här....
            "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Originally posted by Sandell View Post
              Nej det är ju inte mycket plats där :P men det ser jag som positivt tycker jag =) det kommer nog att spela mer än vad jag tycker är lagom =) inte nån dbjagare utan det kommer vibrera tillräckligt tror jag =)
              Men va i helvete! :O ÄR det min gamla låda? Det såg jag inte förrän nu!

Comment

Jajamen softis =) Är det nån som kan den lådan så är det du =)
                Men jag har varit tvungen att ändra den för att få in den i bilen, så den kommer bli lite större, och porten kommer flyttas med, jag lyssnade på den lådan och den pumpade mer än tillräckligt=)

Comment

Originally posted by Hewi View Post
                  Jag skulle helt klart ha byggt en ny låda som passar bättre i bilen , varför inte plasta baksidan så den följer bilens golv/ryggstöd och sedan sidor och baffel i mdf? På så vis skulle du få ut mkt mer volym och en betydligt mindre otymplig låda . Ang framsystemet så skulle jag nog ha låtit de sitta vinkelrätt mot dörren(samma med diskanterna placerade nära 6.5" arna) men lite vinklade upp mot föraren kan nog också bli bra , lite osäker här....
                  Jag vill det med egentligen =) men jag skulle försöka använda så mycket jag kunde av lådan och sedan plasta resten, precis som du sa för att kunna använda varenda möjliga liter från sätena och ryggstödet, jag är lite fundersam på hur det blir där, dina dörrsidor Hewi har man kolla på många gånger och hämtat inspiration ifrån, där är dom mer lr mindre vinkelrätta mot dörren som du rekommenderade. Men jag ska se hur det blir här, vad jag får för nackdelar samt fördelar med olika vinklar. Tack för kommentaren// Sandell

Comment

Hehe jajamen det är din låda =) och den byggde du bra måste jag säga=)

Comment

Fast högtalarna som sitter i Hewis dörrar är rena midbasar, spelar alltså inget mellanregister så då är inte vinklingen så känslig som i din.
                      Mitt projekt: Volvo V60
                      BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
                        Fast högtalarna som sitter i Hewis dörrar är rena midbasar, spelar alltså inget mellanregister så då är inte vinklingen så känslig som i din.
                        Där har du en bra poäng =) tänkte jag inte på redigt men det stämmer=)

Comment

En liten bild på fälgarna som kommer sitta på =)
                          18" med 285/30 bak =)

Comment

Hehe jajamen det är din låda =) och den byggde du bra måste jag säga=)
                            Tack ska du ha Ja den vart riktigt redig! Om du undrar varför det kan vara lite plastrester i lådan så testade jag att förminska den en gång på insidan när det satt en X12 i den. Vart inte bra så jag rev ut det igen.

Ang dina dörrar så tycker jag att du ska vinkla dom mot personen närmast dörren. Dvs föraren på förarplatsen och passageraren på passagerarplatsen.

F.Y.I så porten är på 388cm² och den är avstämd till 36 hz

Comment

Tack ska du ha Ja den vart riktigt redig! Om du undrar varför det kan vara lite plastrester i lådan så testade jag att förminska den en gång på insidan när det satt en X12 i den. Vart inte bra så jag rev ut det igen.

Ang dina dörrar så tycker jag att du ska vinkla dom mot personen närmast dörren. Dvs föraren på förarplatsen och passageraren på passagerarplatsen.

F.Y.I så porten är på 388cm² och den är avstämd till 36 hz
                              Jag misstänkte att det var nåt sånt med lådan då det såg ut att ha suttit en mindre låda i lådan :P
                              Ja jag ska nog göra det med framsystemet, måste köpa bafflar innan bara. försökte med sticksåg men det blev ingen vidare... en överfräs hade varit nåt nu =)

Comment

haha, det där är sjukt!

Comment

Working...
                                X