Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Punto PP (Projekt Pendlaren)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Fiat Punto PP (Projekt Pendlaren)

    Bra ide att ta upp baksätet.

    Skönt att ha lite utrymme, Själv tröttnat på att inte ha något bagage eller baksätet hehe
    sigpic

    Ägare av DekorTeknik
    Gå in och gilla!

    Comment


    • #92
      Re: Fiat Punto PP (Projekt Pendlaren)

      Originally posted by Antonic View Post
      Bra ide att ta upp baksätet.

      Skönt att ha lite utrymme, Själv tröttnat på att inte ha något bagage eller baksätet hehe
      Har man en liten bil så vill man (iaf jag) försöka behålla de få utrymmen man har
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

      Comment


      • #93
        Re: Fiat Punto PP (Projekt Pendlaren)

        Riktigt klurigt att bygga om baksätet

        Känns som att jag nog kommer att snylta på den idén till frugans bil då ingenting får ta någon plats överhuvudtaget..
        Saab 9-3 SQ style

        Comment


        • #94
          Re: Fiat Punto PP (Projekt Pendlaren)

          Inte ngr direkta bilder just nu.
          Men jag fick lite bygglust igen och jag har en grund för baslådan att jobba vidare på.
          Lite nytt och en del återanvänt matrial.

          Det börjar låta "hyfsat" i bilen nu.
          Låg ljudbild eftersom dte bara är dörrhögtalarna som kör fullregister nu. MEn det går att leva med ett tag tills jag får verklig lust att jobba mig med a-stolparna.

          Har märkt att jag kontra gain på steget och jämfört med Eclipsen har rätt låg nivå på signalen från boxen då jag fått gaina upp steget rätt hårt nu. LITE irriterande...
          Får dra en analog kabel till boxen igen och mäta upp signalen från Nakan med osciloscop och sedan göra en ny kalibrering av boxen.
          O andra sidan har jag inget grundbrus att tala om ändå trots den höga gainen.


          Som lite kuriosa så lekte jag på BRL Thns sista event för i år (Rolig, trevlig men kall dag) och klippte 130db med Utopiaåttorna i sluten låda och ej bra inställt.
          Dock är ju inte db det primära med bygget. Var bara en kul grej.
          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

          Comment


          • #95
            Re: Fiat Punto PP (Projekt Pendlaren)

            Originally posted by ChriZtoffer View Post
            Ber att få tacka för provlyssningen i lördags, trevligt ljud ur dom små elementen! Rätt imponerande botten från 4,5orna måste jag säga, men lika bra att stoppa i 6orna i dörrarna så de blir lite fart...
            Ouh på tal om detta...funderingar om E130 istället finns.
            Återstår bara att se NÄR det blir då budgeten är rätt ansträngd nu pga sjukskrivningen.
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

            Comment


            • #96
              Re: Fiat Punto PP (Projekt Pendlaren)

              Efter lekstugan hos Patrik förra året så blir det lekstuga här.... (Tack Pierre för att du hade en viktig del hemma).
              Bottenplatta.....låda....steg....snabbkontakt till ström och signal.....vad skall han nu hitta på?
              En låda med port utanpå kanske, en enhet man lätt kan ta ur..
              RF T3002 Power, Focal K21v2....vad kan man åstakomma med det i en låda avstämd till 45Hz tro?
              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

              Comment


              • #97
                Re: Fiat Punto PP (Projekt Pendlaren)

                Trevligheter! :]

                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                Comment


                • #98
                  Re: Fiat Punto PP (Projekt Pendlaren)

                  Originally posted by zrken View Post
                  Trevligheter! :]
                  Tja målet är ju att komma till iaf samma resultat som med de dubbla BE-basarna......annars så eh ja...*rycker på axlarna*
                  Nåja LITE lekstuga får man ha.....en viss bygglust har börjat komma tillbaka men långt ifrån på samma sätt som innan.....steg för steg...dag för dag...
                  Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                  ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                  Comment

                  Working...
                  X