Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

Man kan ju inte låta bli att bli MYCKET imponerad av dina vinyljobb Jens!

SNYGGT!

Nästa bil du bygger i får du skynda dig med att lägga beställning på.

Den här sagan sägs snart vara slut

http://www.youtube.com/watch?v=j6cyk9mQWM4
    sigpic

What does not kill you, simply makes you.........stranger.

Comment

Mycket fint jens
      Celestra VA Amps | Seas Lotus | N-Core Anthem | Alpine

Comment

Tack

Äntligen har man kommit hem, nog för att det är kul att köra bil, men efter 4,5tim i 200:an är man småmör i kroppen, speciellt när det är sjukt varmt ute och varmare i bilen...

Vill tacka alla för en kanonhelg i vänersborg, synd bar att det inte var fler som ville komma och ha skoj och komma med rödbränd näsa
        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Jens din dekor såg riktigt bra ut i verkligheten! Din bil blir bara bättre och bättre.
          BMW E38 740
          BMW M5 -01
          bilradiohuset.se
          SM-guld 2012

Comment

1,5tim senare så är P9:an urplockad, tror nog att halva tiden gick åt att komma åt kabeln som satt monterad med buntbandsankare under innertaket under 2 lager STP matta som dessutom buren låg emot, mycket vilja och skavsår senare så gick det vägen.

Nu är det "bara" att börja montera P99:an och hoppas på att slippa bygga om allt för mycket, varje sak som måste byggas om utlöser en kedjereaktion...

Comment

Du e fasen helt galen!

Gillade helt klart den nya looken på bilen med röd/silver!

//Jonas

Originally posted by jensclaudius View Post

1,5tim senare så är P9:an urplockad, tror nog att halva tiden gick åt att komma åt kabeln som satt monterad med buntbandsankare under innertaket under 2 lager STP matta som dessutom buren låg emot, mycket vilja och skavsår senare så gick det vägen.

Nu är det "bara" att börja montera P99:an och hoppas på att slippa bygga om allt för mycket, varje sak som måste byggas om utlöser en kedjereaktion...
              SM-guld 2007 och 2008.
              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Igår kväll så kopplade jag inte p99:an lite provisoriskt, mest för att se hur menyer m.m. är uppbyggda. Måste säga att menymässigt så saknar jag redan P9:an.

Ska se om jag ikväll kan dra lite lågnivåkabel till alla steg och sen börja pussla ihop bilen igen.

Comment

Hittade felet varför min frontsub inte ville vara med när jag körde bilen, en fullödning, synd bara att man inte kan skylla på något annat än sbs....

Fick igår mina pedaler jag beställde i våras.

Comment

Nu är jag nyfiken på vad du tycker om din nya HU.

Comment

Jag tycker om den men saknar en del saker från min gamla och då framför allt användarvänligheten samt vissa inställningsmöjligheter. Det som jag direkt tyckte blev bättre var de övre registren och då framför allt övre mellanregistret.

Du är välkommen att lyssna lite om du vill vid tillfälle, dock inte närmsta dagarna då bilen står på pallbockar i en kompis garage och ej är körbar för tillfället.

Comment

Det som slog mig direkt ang ljudet med den nya HU:n(förutom att display+belysningen matchar inredningen fint ) var alla detaljer som kommit fram och sedan var det ngt mer som jag inte riktigt vet hur jag skall beskriva men det fanns där ett behagligt lugn i musiken , speciellt i lite tystare partier där man verkligen bara hörde musiken/instrumenten och inget annat runtomkring liksom. Helt klart en mkt positiv bekantskap
                        "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

En lite update kanske hör hemma.
                          Tanken var att vi under lördagen skulle byta diff och sen sätta fart med ljudbygget under söndagen, men efter lite bus på fredagen så tyckte jag det var hög tid att riva ner grenrör och turbo för att byta packningen som gett sig igen för sjuttioelfte gången. När vi rev ner allt på lördagkvällen så konstaterade vi att pinnbultarna ej gick att återanvända som satt i turbon då muttrarna tagit med sig eller lämnat kvar gängorna, medans jag var iväg över halva sthlm och letade pinnbultar utan lycka så mätte leffe upp grenrörsflänsen och konstaterade att den var allt utom plan.

Efter mycket strul under söndagen och idag så ställde Hewi upp med sin maskinpark och planfräste flänsen, STORT tack!

Lite bilder är väl på sin plats då det blir lite trist med bara text:

Klossen som ska ner:

Nere:

Inspektion av "nya diffen" samt byte av bakkåpan

Plockade även bort oljekylen till diffen då den ändå inte fungerade, var snustorrt i slangar och pump vid demonteringen.

Påbörjat att plocka ihop s14 diffen

och sen ett par sånna här så gick allt lättare, low and slow stod det på baksidan vilket stämde in rätt bra på oss då vi mest låg ner på backen och inte gick det fort heller ;p

Ihop igen

På plats efter lite övertalning

Sen var det dags att riva grenrör

Litet hål

och lätt trasig packning

Nu är grenröret planat och ska lindas in i avgasbandage igen, imorgon så ska allt monteras

Allt för dessa dagar

Comment

Originally posted by Hewi View Post
                            Det som slog mig direkt ang ljudet med den nya HU:n(förutom att display+belysningen matchar inredningen fint ) var alla detaljer som kommit fram och sedan var det ngt mer som jag inte riktigt vet hur jag skall beskriva men det fanns där ett behagligt lugn i musiken , speciellt i lite tystare partier där man verkligen bara hörde musiken/instrumenten och inget annat runtomkring liksom. Helt klart en mkt positiv bekantskap
                            Vet ett knep till för att få ut ÄNNU mer av detta system utan att kosta en HEL förmögenhet...bara en halv.
                            Hör av er till Skogholm om ni skall ha vägarna förbi Trollhättan någon gång
                            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
                              Vet ett knep till för att få ut ÄNNU mer av detta system utan att kosta en HEL förmögenhet...bara en halv.
                              Hör av er till Skogholm om ni skall ha vägarna förbi Trollhättan någon gång
                              Finns många "knep".
                              Har några av dom mer eller mindre runt knuten

Comment

Originally posted by jensclaudius View Post
                                Finns många "knep".
                                Har några av dom mer eller mindre runt knuten
                                Åhå..... Pierre eller ngn annan?
                                Eller tänker vi på samma kablar kanske? AQ? *Tvärsåld på dem*

Oh btw.... NU kopplade jag vad det var du lagt upp på FB.
                                Gött att dte fixat sig
                                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Working...
                                X