Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

    Originally posted by octan View Post
    Lite svårt att se hur baslådan kommer se ut. Ska det vara som ett "klot" i mitten?
    I samma garagesits som jag då. Fryser lite väl lätt om fingrarna så mitt bygge står still.

    Imorgon kommer det förhoppningsvis lite bilder på hur baslådan kommer se ut. Helgen mål var att få klar baslådan så pass att det bara är slip och spackeljobb kvar.

    mvh J
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

    Comment


    • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

      Börjar se riktigt bra ut! Skall bli intressant att se hur det fortskrider.

      Comment


      • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

        Tycker man håller på hela tiden med något men ändå känns det som om det går väldigt långsamt. Det som är gjort idag:

        Sågat ut stålringen som ska hålla basen på plats


        Gjort en kant så baffeln blir försänkt i lådan.






        Samt svetsat på lite mutter




        och till sist limmat dit ringen med pl400


        Sen har jag lagt igen det sista i botten på baslådan mellan mdf skivan och "baljan".




        Nu står allt och härdar lite och fortsättning sker lite senare ikväll, då hade jag tänkt att såga till ett par bitar som ska hålla fast baffeln och sen spänna lite fleece och på med polyester.
        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

        Comment


        • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

          Sakta! , det går ju undan utav bara ............. och bra blir det också! schysst att du verkligen gör allting själv , t.o.m ringar till basen! Skulle gissa på att det blir(välförtjänta) maxpoäng på "Craftmanship" om det bedöms i din klass
          Last edited by Hewi; February 7, 2010, 20:01. Reason: Taskig stavning
          "Sound by Hewi"

          Blue eMotion by heWi

          Comment


          • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

            Craftmanship bedömer framförallt hur väl arbetet är utfört, inte hur mycket jobb som är gjort. Hantverkskicklighet är närmaste svenska term. Så det handlar enormt mycket om hur slutfinishen blir. Skulle Jens tävla som det ser ut nu blir det inte många poäng, men han brukar ju klä snyggt oxå, så det ordnar sig nog.
            /tycker Erik.

            Comment


            • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

              Det är kul att göra själv, sen så hade jag plåt hemma och det kändes lite väl lyxigt att måttbeställa ringar bara för att man inte orkar göra själv, speciellt på något som inte kommer synas. Hade det varit dekorringar så tror jag nog att jag hade beställt dom.

              Hade som jag skrev tidigare tänkt att gå ut och jobba vidare, men då det just nu är 15grader kallt och garaget är fullt med bil så lyssnade jag på kroppen som redan efter en timme vill gå in. Så att såga till delar till att fixera den fasta baffeln blir morgondagens jobb.
              Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

              Comment


              • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                Va trevligt det ser ut =D. Gillar din noggrannhet och passformen på alla delar. Fattar inte riktigt hur lådan blir i slutet. men följer tråden så löser problemet sig själv =D

                BTW. har du fått mina PM på Gorg? har för mig jag skickade något mer frågetecken till dig.

                Ser riktigt bra ut med brädan! Längtar till en möjlighet att provlyssna =D

                //Falk
                //Falk

                Toyota Celica 'SQ projekt'
                http://www.garaget.org/?car=151794

                Comment


                • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                  Falk, kan du skicka om pm:et här?

                  Lite taskiga bilder (med mobilen) då batterierna till kameran tog slut.
                  Attached Files
                  Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                  Comment


                  • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                    Originally posted by jensclaudius View Post
                    Falk, kan du skicka om pm:et här?

                    Lite taskiga bilder (med mobilen) då batterierna till kameran tog slut.
                    Cool! Undrar dock hur den skulle se ut med ännu ett "horn" på varje sida ungefär i höjd av mitten på basen eller typ som ett lite markerat revben på varje sida och som går ända runt på baksidan?
                    "Sound by Hewi"

                    Blue eMotion by heWi

                    Comment


                    • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                      Cool design!

                      Comment


                      • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                        Originally posted by Hewi View Post
                        Cool! Undrar dock hur den skulle se ut med ännu ett "horn" på varje sida ungefär i höjd av mitten på basen eller typ som ett lite markerat revben på varje sida och som går ända runt på baksidan?
                        Var lite inne på samma ide och klippte upp mallar men ångrade mig och gick på att endast ha de tre "hornen". Ville ha stora och mjuka former men ändå lite återkommande design framifrån.
                        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                        Comment


                        • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                          Ikväll blir det till att putta ut nissan ur garaget och börja slipa och spackla samt lägga på några lager glasfibermatta på baslådan. Förhoppningen är väl att i nästa vecka kunna börja med att tillverka lite covers.

                          Måste bara handla lite mer glasfiberväv först, min mastodontrulle börjar ta slut efter några installationer.

                          Har aldrig sett att någon som spelar högt dämpar lådorna invändigt medans många som tävlar i SQ dämpar lådorna väl, vad är nackdelen med att dämpa lådan vid SPL?
                          Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                          Comment


                          • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                            för att i dämpmaterial omvandlas ljudenergi till värme och det ger ju mindre ljudtryck
                            /tycker Erik.

                            Comment


                            • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                              Originally posted by Robsarve View Post
                              för att i dämpmaterial omvandlas ljudenergi till värme och det ger ju mindre ljudtryck
                              OK, var ungefär min gissning.
                              Hur blir det då egentligen när man ska minska volymen, borde kanske vara bäst att lägga i frigolit med ett lager glasfiber på så att ljudetrycket inte absorberas av frigoliten som i sig är rätt poröst.
                              Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                              Comment


                              • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                                Kan jag inte få komma och se på när du plastar på frigolit?
                                /tycker Erik.

                                Comment

                                Working...
                                X