Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

    Lite bilder på vad som händer så ni inte tror det står still
    Slipar och spacklar mest och har nu även påbörjat att fnula lite på mittkonsollen, blir till att förlänga orginal med lite glasfiber och plast.

    Plastat ihop prot och baffel


    spackla, slipa




    Önskar att allt det vita kunde ta och töa bort


    Denna kapades sönder, byggde för mycket på höjden och jag var inte överens med designen


    Den påbörjade nya panelen som är aningen lägre


    Imorgon blir det till att slipa och spackla lite till....
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

    Comment


    • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

      Händer ju lite iallafall
      Hinner du färdigt till Elmia eller kör du halvfärdigt?
      Octan
      Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
      Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

      OctanAudio
      Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
      Fegens Vandrarhem

      Bilstereoblog
      Team Ljudbyggaren

      Comment


      • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

        Originally posted by octan View Post
        Händer ju lite iallafall
        Hinner du färdigt till Elmia eller kör du halvfärdigt?

        Helt färdig kommer jag inte att bli, så det blir till att köra halvfärdigt men spelbar och körbar iaf.

        Kommer ha en del att fixa med under säsongen som t.ex
        bygga klart de nya dörrsidorna, diverse covers, ny klädsel till stolar, bygga om stolsunderreden så de kommer bak lite m.m. men trist vore det väl om bilen var helt klar till Elmia, vad skulle jag då göra resten av sommaren
        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

        Comment


        • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

          Originally posted by jensclaudius View Post
          Helt färdig kommer jag inte att bli, så det blir till att köra halvfärdigt men spelbar och körbar iaf.

          Kommer ha en del att fixa med under säsongen som t.ex
          bygga klart de nya dörrsidorna, diverse covers, ny klädsel till stolar, bygga om stolsunderreden så de kommer bak lite m.m. men trist vore det väl om bilen var helt klar till Elmia, vad skulle jag då göra resten av sommaren
          KÖRA OCH NJUTA KANSKE
          MVH F.Trybom

          Comment


          • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

            riktigt snyggt Jens. förstår dom inte lådan. är den en vanlig basport eller är det något annat speciellt med lådan? snygg är den iaf!

            Keep it up!

            //Falk
            //Falk

            Toyota Celica 'SQ projekt'
            http://www.garaget.org/?car=151794

            Comment


            • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

              Originally posted by Falk View Post
              riktigt snyggt Jens. förstår dom inte lådan. är den en vanlig basport eller är det något annat speciellt med lådan? snygg är den iaf!

              Keep it up!

              //Falk
              En vanlig slotport, det enda speciellt med lådan är väl att hela baffeln med port går att ta bort. Detta för att slippa bygga om hela lådan om jag vill byta element eller ändra avstämningen.

              Har idag beställt lite vinyl och lim så jag under nästa vecka ska kunna klä allt.

              mvh J
              Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

              Comment


              • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                Aha smart =D ska allt kläs i samma vinyl färg/sort?
                //Falk

                Toyota Celica 'SQ projekt'
                http://www.garaget.org/?car=151794

                Comment


                • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                  Originally posted by Falk View Post
                  Aha smart =D ska allt kläs i samma vinyl färg/sort?
                  Kommer använda 3 olika vinyler
                  Svart superstretch
                  Rutmönstrad superstretch
                  Röd superstretch

                  Har ikväll gjort ungefär samma sak som tidigare kvällar, dvs spacklat och slipat samt fortsatt på mittkonsollen. Kommer lite bilder till helgen.
                  Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                  Comment


                  • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                    kommer bli grymt Jens!! längtar tills bilderna. skulle gärna hjälpt till men lite långt att åka (jag bor i 'Burhult', 3 mil från Göteborg)
                    //Falk

                    Toyota Celica 'SQ projekt'
                    http://www.garaget.org/?car=151794

                    Comment


                    • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                      Längtar själv till bilen spelar igen.

                      Sen är det väl ändå tanken som räknas
                      Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                      Comment


                      • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                        Har idag handlat lite. Köpte speakonkontakter till baslådorna, banankontakter och anslutningspaneler till mellanregister och diskanter så när man vill plocka ur någon del så ska det gå smidigt.

                        Spacklade och slipade lite till och snart kan man se ljuset i tunneln, iaf för denna gång, är nog inte mer än ett par tre timmar slipande kvar.

                        Provmonterade basen i baffeln för första gången sen porten monterades och basen fick plats som den skulle.

                        Däremot så gick det mindre bra när man tänkte fixa lite med diskanterna, hade tänkt att använda samma diskantkoppar som tidigare och bara byta ut diskanten, men nordicadiskanten är ca:4mm större än scanspeak och DLS gamla UR diskanter.
                        Så det blir till att svarva upp kopparna lite invändigt, hoppas på att det ska bli gjort i helgen.

                        Känns som om man borde vara klar och börja spela in elementen samt tweaka men dit känns det långt just nu....
                        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                        Comment


                        • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                          Ös på nu Jens! Imorgon börjar jag dra kablarna i min bil. Jag närmar mig...

                          Comment


                          • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                            Originally posted by BMF View Post
                            Ös på nu Jens! Imorgon börjar jag dra kablarna i min bil. Jag närmar mig...
                            Men det säger ju inget alls om hur långt du kommit, du kan ju hålla på och fila med kabeldraging i någon månad eller så bara för att fibrerna på kabelstrumpan ska ligga rätt mot magnetfält, longitud samt latitud

                            Jag har fuskat lite med kabeldragningen då delar sitter kvar sen förra installationen, det som kommer ta lite tid med kabeldragningen är väl ström och jord till steg och processor, räknar nog med en heldag med skoj

                            Har varit ute en vända nu ikväll och spacklat och slipat lite till samt borrat hål i baslådan bak för speakonkontakten. Han även med att prata med grannen som försökt kränga på däck på de nya fälgarna, men 235/35/19 ville inte på 7" fälg, tur det är några veckor kvar.
                            Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                            Comment


                            • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                              Fick hjälp av Hewi att svarva lite i söndags då de nya diskanterna inte alls hade samma mått som de gamla men skulle promt ner i de gamla kopparna.

                              Började med att skruva isär diskanten lite.


                              Hewi in action, svarvar ner monteringsringen till diskanten.


                              och se koppen:


                              Detta roade jag mig med ikväll, dra ström, remote och jordkabel i strumpa:


                              Samt slipa lite på panelerna


                              Imorgon åker bilen ut ur garaget så jag kan slipa och spackla klart det sista och sen städa för att kunna lägga på lim och klä lite saker.
                              Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                              Comment


                              • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                                Har nu avverkat ytterliggare några timmar i garaget.
                                Har ordnat så baslådan bak sitter fast, räckte med en M10 bult för att hålla fast hela rasket.

                                Har även påbörjat säkringblock där strömkabeln från generatorn kommer anslutas samt kabeln mellan batteri och det stor säkringsblocket.

                                Sen spacklat och slipat lite mer samt dragit om ett par kablar till larmet som strulade tidigare.

                                Ska försöka jobba vidare någon timme till ikväll innan det är dags att åka till jobbet.
                                Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                                Comment

                                Working...
                                X