Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo 940

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Volvo 940!

    Originally posted by pierre View Post
    de är de att den syns inte om du inte vet om de =) i den bilen =)
    Det är de som är lite svårt att få till bra (Tycker Fors )
    SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

    Comment


    • Re: Volvo 940!

      Kan inte hålla mina "hemligheter" om instrumentpanelen... :P


      såhär hade jag tänkt att prova först. Ljudbilden blev lite annorlunda och inte riktigt i min smak! provade sen efter jag plastat mitt konsolen att rikta dom upp mot rutan och försänka ner ett par bafflar lite lätt, och trivdes mycket bättre då!


      Så här ser det ut på sista bilden jag tog. Har fått allt jämnt och håller på att klä brädan just nu med svart matta för att se hur det kommer se ut. Gillar jag den i helsvart kommer den kläs med vinyl!. Hade lite gammal svart matta liggandes så varför inte testa det först
      SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

      Comment


      • Re: Volvo 940!

        Då har man börjat med klädseln av instrumentpanelen idag då! Har lagt på 3M lim (det blåa) och ska låta det torka tills i morgon då jag klär panelen! Bilder kommer då
        SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

        Comment


        • Re: Volvo 940!

          Är första gången jag klär med vinyl och 3M lim. Kan säga som så att det är inte det lättaste jag gjort! :P Runt mätarhuset tog det stop alla gånger och efter många försök sprack vinylen och allt blev skrot
          SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

          Comment


          • Re: Volvo 940!

            Tråkigt!! Använde du "vanlig" vinyl eller superstrech? Bara på det igen eller ta hjälp av ngn så bli det nog bra!
            "Sound by Hewi"

            Blue eMotion by heWi

            Comment


            • Re: Volvo 940!

              Hejsan hoppsan! Här var det dystert
              Nu börjar projektet rulla igång lite sakta men säkert!
              Har nu ikväll pillat lite med 2 gamla laptops ja hittade när jag röjde här i källaren.

              Den ena var skärmen sprucken så bara en liten del var det bild på.
              Den andra datorn var självaste datorn helt död på.
              Lösningen var att byta skärm på de 2 halvt fungerande datorerna så dom blev en fungerande!

              Vad skall jag nu göra med denna datorn och bilen? Datorn i sig är strömsnål så den åker i!
              Hur jag kommer montera den vet jag inte än men har lite planer
              Hur tycker ni jag skall göra för bäst nytta med en dator då skärmen är 15,6" stor och bilen brukas? Den skall i till varje pris då multimedia är mitt mål!

              bilder från kvällens mek:


              Fungerande dator plus fungerande skärm


              Trasig skärm där jag behöver sno åt mig kabeln mellan dator och skärm


              Baksidan av skärmen där kabeln sitter fast


              Upptäckte att kabeln för ljuset till skärmen var likadan på båda skärmarna, dock efter jag försökta vålda fram kabeln


              Såhär ser kabeln ut i vardera ändar


              Inkopplad och klar!

              Funktionellt funkar den prima! ska förlänga kablarna mellan dator och skärm så man har lite utrymme att jobba med senare
              SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

              Comment


              • Re: Volvo 940!

                mullle meck
                TEAM BERGET

                Comment


                • Re: Volvo 940!

                  Har nu ikväll spånat lite på hur jag skall lägga upp min layout på instrumentpanelen!

                  Har en ide jag fastnade starkt för.
                  Nämligen denna:

                  Alternativt dubbla högtalare på varje sida? Vad tycker ni?

                  Började även av spillmaterial att bygga små högtalarlådor att montera högtalaren i senare på panelen. Volymen hittills i dem är ca 1,1liter, låter lite väl lite tycker jag. Vad tycker ni som kan? 1,1liter till en 6,5"are?







                  Vad tycker ni?
                  SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

                  Comment


                  • Re: Volvo 940!

                    gammal bild...den översta

                    Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

                    VEM FAAAN VAR WIECHERT?

                    Comment


                    • Re: Volvo 940!

                      Originally posted by Stickan View Post
                      gammal bild...den översta
                      Har spånat lite ikväll också med lite olika ideér och detta är den jag fastnat mest för =)
                      SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

                      Comment


                      • Re: Volvo 940!

                        Tror brädan kan bli riktigt bra som du tänkt på bilden men du skall nog inte rikta vä högtalaren in emot mitten(om du inte skall sitta där) utan mer emot lyssningsposition istället tror jag. 1.1L till 6.5" funkar nog inte , kommer inte ihåg vad du skall sätta in för några element men du behöver nog komma upp i en 6-9L iallefall eller göra ett sk periodiskt membran(eller vad det heter) i en mindre låda. Ngn mer erfaren än mig kanske kan fylla på mer här ang vinklingar osv
                        "Sound by Hewi"

                        Blue eMotion by heWi

                        Comment

                        Working...
                        X