Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo 940

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Volvo 940!

    den kabel härvan sitter fast i panelen under i gummi band går dra ner den =)
    TEAM BERGET

    Comment


    • Re: Volvo 940!

      Originally posted by pierre View Post
      den kabel härvan sitter fast i panelen under i gummi band går dra ner den =)
      yep! mannen med dom nervösa vanorna har rätt i detta fallet

      Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

      VEM FAAAN VAR WIECHERT?

      Comment


      • Re: Volvo 940!

        Originally posted by Stickan View Post
        yep! mannen med dom nervösa vanorna har rätt i detta fallet


        nervös
        TEAM BERGET

        Comment


        • Re: Volvo 940!

          Originally posted by pierre View Post
          nervös
          Tror han syftar på att du röker. sånt gör bara nervösa människor, och grosso
          Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

          www.garaget.org/Frippe_L

          Svensk Mästare 2012 i Street Stock
          Svensk Mästare 2011 i Street 100A
          Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

          Comment


          • Re: Volvo 940!

            Originally posted by Frippe_L View Post
            Tror han syftar på att du röker. sånt gör bara nervösa människor, och grosso


            neee han yrrar om
            när jag spelar ????=)
            TEAM BERGET

            Comment


            • Re: Volvo 940!

              Originally posted by pierre View Post
              neee han yrrar om
              när jag spelar ????=)
              ja! du ser nervis ut, sluta skita ner fors tråd nu!

              Jävlar, tvätten!

              Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

              VEM FAAAN VAR WIECHERT?

              Comment


              • Re: Volvo 940!

                pierre e alltid nervös så e de bara hehe
                SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

                Comment


                • Re: Volvo 940!

                  Har städat ur bilen idag och tagit hjälp av lite olika cartec produkter som vi fick ifrån mantorp =)
                  Funkar hur bra som helst och "aircleanern" kan döda till en början när man sprutar på men låter man den bara ta sig i textilerna så luktar det faktiskt gott i bilen!

                  Skall se om "dash fresh" sprayen får bort allt gammal klister vid handsfacket .
                  Känns som en ny bil för övrigt!
                  SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

                  Comment


                  • Re: Volvo 940!

                    låter ju toppen
                    TEAM BERGET

                    Comment


                    • Re: Volvo 940!

                      F*n att kabeln till min kamera är 13mil bort
                      Har gjort en ny design på instrument brädan där jag först hade tänkt ha stereon!
                      Har nu byggt en ny ram med plats för 3 mätare som jag är nöjd med!
                      Saknar dock en mätare men har just nu laddtryck och voltmätare av olika modell Ser jätte kul ut
                      Ska ha en oljetrycks mätare också framöver och alla 3 mätarna skall vara i samma serie såklart, helst svarta med röda visare så dem smälter in med orginal mätarhuset, samma typ av belysning skall jag försöka få till!
                      I morgon skall jag ta bort gallerna på instrumentpanelen och sätta en träskiva över som jag sätter diskanten i. Vid ett senare tillfälle ska hela övre delen av instrumentpanelen plastas och kläs om så det ser orginal ut
                      *längtar till helgen så jag får tag i min kabel till kameran*
                      SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

                      Comment


                      • Re: Volvo 940!

                        Originally posted by Fors View Post
                        F*n att kabeln till min kamera är 13mil bort
                        Har gjort en ny design på instrument brädan där jag först hade tänkt ha stereon!
                        Har nu byggt en ny ram med plats för 3 mätare som jag är nöjd med!
                        Saknar dock en mätare men har just nu laddtryck och voltmätare av olika modell Ser jätte kul ut
                        Ska ha en oljetrycks mätare också framöver och alla 3 mätarna skall vara i samma serie såklart, helst svarta med röda visare så dem smälter in med orginal mätarhuset, samma typ av belysning skall jag försöka få till!
                        I morgon skall jag ta bort gallerna på instrumentpanelen och sätta en träskiva över som jag sätter diskanten i. Vid ett senare tillfälle ska hela övre delen av instrumentpanelen plastas och kläs om så det ser orginal ut
                        *längtar till helgen så jag får tag i min kabel till kameran*


                        kan du inte bara ta ur minnes kortet sätta i datorn =)
                        TEAM BERGET

                        Comment


                        • Re: Volvo 940!

                          Originally posted by pierre View Post
                          kan du inte bara ta ur minnes kortet sätta i datorn =)
                          Ingen kortläsare på mammas gamle bärbara dator
                          SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

                          Comment


                          • Re: Volvo 940!

                            Så! Nu har jag tillgång till att ladda upp ett par bilder!
                            Observera att jag har kvar att klä mätarhållaren och hade tänkt plasta om övre delen av instrumentpanelen



                            Har funderat över att göra så här med bakdörrarna! Hur blir det om jag har 2st 6,5" i varje dörr fram och nu har 1 till i varje bakdörr? Blir det uppklassning i ESPL eller får jag stanna i EXP2 som jag bygger efter nu?



                            Och är det någon som vet hur jag får bort detta klistret?? Är ett h*lvete å få bort

                            SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

                            Comment


                            • Re: Volvo 940!

                              vaddå stanna i experienced 2? enligt emmanet så finns inte klassen kvar juh

                              Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

                              VEM FAAAN VAR WIECHERT?

                              Comment


                              • Re: Volvo 940!

                                Lacknafta tar det mesta som är klistrigt; dekalrester, tejp, mm. Brukar inte skada ytan och dunstar bort helt.
                                sigpic

                                -C5 2008 -SQuse-
                                -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

                                Comment

                                Working...
                                X