Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ/OEM Volvo S60

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: SQ/OEM Volvo S60

Först räknar du ut den rektangulära delen av lådan. Sen den triangulära och plussar ihop dessa.
    En annan lösning är ju att rita upp en vanlig rektangulär låda som du vill ha den. Sen mäta upp hur mycket mindre den ska bli i överkant, dela detta på två och öka det måttet i botten och minska i toppen.

Comment

Haha ska nog reda ut det, man får väl försöka minnas matematiken man lärde sig i skolan. Men tack för hjälpen.

Comment

Var och handlade på Bauhaus och sprang på denna tingest, tror den kan bli bra som diskantpodd.

Comment

Vad faan är det där??? Vad är den gjord av? Vad är den tänkt att användas till egentligen? Fin form!
          Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

Comment

Haha glömde skriva vad det är, det är en spotlight i plåt som jag hittade på Bauhaus. Det följer även ett fäste som är justerbart i höjdled och längsled. Har gjort en ring av 8mm mdf och diskanten passar klockrent.

Comment

Här kommer en liten uppdatering på en podd till midbas, bara färg kvar. Blev jag nöjd..nej, blev den rund..nää, men det får duga sålänge. Aja här kommer lite bilder.

Comment

http://www.brl.se/sv/info/formelsamling.html

Comment

Har en fundering om alla dessa poddar. Vad säger besiktningen och polisen? Skymmer ju trots allt rätt mycket. Personligen tycker jag inte det stör.

Comment

Vet faktiskt inte vad dom säger, kommer nog att skrota dom här poddarna tyckte det blev sådär.

Comment

vilken bauta till podd

Comment

Originally posted by ville91 View Post
                        vilken bauta till podd
                        Haha dom där skrotade jag rätt så fort, nu ser dom ut så här.

Comment

det blir nog bra
                          / Jimmy

Comment

Hej!

Kul tråd att följa. Denna har jag hunnit läsa klart till skillnad från några andra 1.000.000-posterstrådar...

Hur har det gått för dig med bygget? Fortsätt gärna posta även om du inte är klar, eller om du funderar över något efter vägen. Jag tycker personligen det är rätt kul att läsa om hur personen bakom ett bygge tänker och funderar - det är alltså inte bara det färdiga resultatet som är intressant.

Hoppas det går bra!
                            /b

Comment

Hopp dags att uppdatera lite dårå. A-stolparna är så gott som färdiga ska bara på ett lager finspackel och sedan kläs, med vad vet jag inte ännu men det ordnar sig nog. Här är en bild.

Har kört med bara framsystemet i några månader men har nu fått in baslådan som jag inte verkar ha några bilder på.
                              Har också börjat på ett slutstegsrack och tycker det är svårt att bestämma sig för hur mycket man vill visa. Såhär ser det ut i nuläget men kan inte riktigt bestämma mig om jag ska vinkla upp stegen i bakkant. Här är en bild på slutstegsracket.

Processorn och fördelningsblocket för ➕ och ➖ kommer att sitta under racket. Ja så mycket mer har inte hänt ännu, kan ju iallafall konstatera att bygglusten kommer i perioder men hoppas vara klar till Elmia 2015.
                              Glömde ju att nämna mina dörrsidor som rent ut sagt var förjävliga att få tyst på, det krävdes 2 lager på själva dörrsidan och 2 lager på innerplåten och ändå blev dom inte helt ljudlösa. Fönsterhissknapparna ger ifrån sig ljud och vet inte riktigt hur jag ska få bort det satans irriterande oljudet.
                              Last edited by torparn; September 21, 2014, 06:43.

Comment

Sehärja!

looking good.
                                Dörrar kan vara magiskt skramliga. Det kan göra underverk med små insatser i övergångar/materialglapp för att hålla still helheten. kanske kan vara något för dina fönsterhissknappar?

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Working...
                                X