Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ/OEM Volvo S60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Re: SQ/OEM Volvo S60

    Ja bor i Norrköping, aha du bor i Gusum. Såg att Pm shopen hade Helix så det får bli en beställning därifrån.

    Comment


    • #77
      Re: SQ/OEM Volvo S60

      har en kompis som har jl 13.5'' tunna bas till salu

      Comment


      • #78
        Re: SQ/OEM Volvo S60

        Fick hem min cirkeljigg i torsdags och idag invigdes den, det här kan vara ett av mina livs bästa köp. Efter att ha kalibrerat och provat så blev det skarpt läge, och ringen blev klockren. Här kommer lite bilder.





        Last edited by torparn; June 21, 2014, 22:07.

        Comment


        • #79
          Re: SQ/OEM Volvo S60

          Då var första podden klar, ut och prova lite i bilen.





          Comment


          • #80
            Re: SQ/OEM Volvo S60

            "fräsiga" ringar!
            Tänk på att du behöver ha några millimeter till godo runt högtalaren om du ska klä in de kommande poddarna/a-stolpar. Men du kanske ska flocka, lacka eller dylikt och då är det ju inga problem
            Sponsor:
            Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
            Tudor Batteries - www.tudor.se
            Sonax Bilvård - www.sonax.se

            Comment


            • #81
              Re: SQ/OEM Volvo S60

              ja skulle kört diskanterna oxå i A stolpen =)

              Comment


              • #82
                Re: SQ/OEM Volvo S60

                Det blev såhär tror jag, kritik mottages.




                Comment


                • #83
                  Re: SQ/OEM Volvo S60

                  Originally posted by ppk View Post
                  "fräsiga" ringar!
                  Tänk på att du behöver ha några millimeter till godo runt högtalaren om du ska klä in de kommande poddarna/a-stolpar. Men du kanske ska flocka, lacka eller dylikt och då är det ju inga problem
                  Tack för input, jo det blir typ 7mm att spela på så det bör räcka.

                  Comment


                  • #84
                    Re: SQ/OEM Volvo S60

                    Originally posted by torparn View Post
                    Tack för input, jo det blir typ 7mm att spela på så det bör räcka.
                    Lugnt

                    Såg att du frågade lite i facebookgruppen också men det blev lite väl off topic där så jag ger lite mer feedback här!

                    Jag tycker att placering av bafflarna ser vettigt ut, iallafall där på passagerarsidan som du visar bilder ifrån. De har liknande vinkling och de bör vara ungefär lika långt från ditt huvud till varje element. Du bör ha ett bra utgångsläge för att undvika fasfel.
                    Sponsor:
                    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                    Tudor Batteries - www.tudor.se
                    Sonax Bilvård - www.sonax.se

                    Comment


                    • #85
                      Re: SQ/OEM Volvo S60

                      Originally posted by ppk View Post
                      Lugnt

                      Såg att du frågade lite i facebookgruppen också men det blev lite väl off topic där så jag ger lite mer feedback här!

                      Jag tycker att placering av bafflarna ser vettigt ut, iallafall där på passagerarsidan som du visar bilder ifrån. De har liknande vinkling och de bör vara ungefär lika långt från ditt huvud till varje element. Du bör ha ett bra utgångsläge för att undvika fasfel.
                      Tror också det kan bli bra, ska fixa till förarsidan imorgon tänkte jag. Sen sätta dit 6,5" i framdörrarna och provspela lite. Tror du det gör mycket på ljudet om jag inte klär in podden? Känns jobbigt om det låter skit och man börjat klä in grejorna.

                      Comment


                      • #86
                        Re: SQ/OEM Volvo S60

                        Liten uppdatering då, har beställt ljudprocessor och valet föll på Helix. Får hoppas att den blir bra.

                        Comment


                        • #87
                          Re: SQ/OEM Volvo S60

                          Originally posted by torparn View Post
                          Liten uppdatering då, har beställt ljudprocessor och valet föll på Helix. Får hoppas att den blir bra.
                          Jag kör på Helix DSP, tycker den är rätt schyst!

                          Comment


                          • #88
                            Re: SQ/OEM Volvo S60

                            Japp tror det också, helst skulle jag velat ha PXA 800 men tycker den är lite dyr. Idag blir det att köra vidare på a-stolparna. Beställde även 35 meter lågnivå i Söndags, ska löda alla kablar själv tänkte jag. Tips om vart jag kan hitta en rca kontakter till ett överkomligt pris mottages.
                            Last edited by torparn; June 24, 2014, 04:49.

                            Comment


                            • #89
                              Re: SQ/OEM Volvo S60

                              Hopp bara lägga ner projektet med dom poddarna jag har byggt, får inte till vinklarna på förarsidan som jag vill. Däremot har jag letat bland porslinet hemma och hittat en klockren skål till 4" arna, bifogar ett kort så kan väl publiken komma med ris eller ros. Observera att högtalarringen bara blir hälften så tjock som på bilden.


                              Comment


                              • #90
                                Re: SQ/OEM Volvo S60

                                Jag tror det är väldigt stor risk för att skålarna är för liten volym i, provspela och lyssna innan du jobbar vidare på dessa är mitt förslag
                                "Sound by Hewi"

                                Blue eMotion by heWi

                                Comment

                                Working...
                                X