Announcement

Collapse
No announcement yet.

Danneks V70 T5

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Danneks V70 T5

Olika vinklar är inte katastrof på något sätt alls.
    Det kanske fungerar bättre så här än precis symmetriskt?
    Känner oxå igen mig detta med att få till vinklar precis som man vill ha det, och sedan gärna symmetriskt, mkt svårare än jag föreställde mig.

Får du tag på möjlighet hade jag fixat något litet "rör" att få in mellanregistren i (för att inte höra baksidan av elementets reflektioner) och sedan prova mig fram vidare med vinkel. Dvs, kör du så här nu igen, och i takt med att du funderar över hur det låter och vad som händer med ljudet - tänk inte "köpa ny bättre pryl" utan snarare "bygg om pod - lyssna fram bättre vinkel".
    Den resan har jag själv gjort för första gången rätt nyligen. Det är mer avgörande än man kan fantisera ihop.

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Jag tror vinklingen kommer funka bra

Fäll dock upp solskyddet när du lyssnar!
      "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Originally posted by zrken View Post
        Olika vinklar är inte katastrof på något sätt alls.
        Det kanske fungerar bättre så här än precis symmetriskt?
        Känner oxå igen mig detta med att få till vinklar precis som man vill ha det, och sedan gärna symmetriskt, mkt svårare än jag föreställde mig.

Får du tag på möjlighet hade jag fixat något litet "rör" att få in mellanregistren i (för att inte höra baksidan av elementets reflektioner) och sedan prova mig fram vidare med vinkel. Dvs, kör du så här nu igen, och i takt med att du funderar över hur det låter och vad som händer med ljudet - tänk inte "köpa ny bättre pryl" utan snarare "bygg om pod - lyssna fram bättre vinkel".
        Den resan har jag själv gjort för första gången rätt nyligen. Det är mer avgörande än man kan fantisera ihop.
        okej tack för ett utvecklande svar! det som är bra med denna lösningen är ju att det är skit lätt att bygga nya podar, bara köpa ett par galler på skroten för en 50 lapp eller liknande! så får lyssna på det när det sitter såhär och se hur ljudbilden blir osv!

Comment

Originally posted by Hewi View Post
          Jag tror vinklingen kommer funka bra

Fäll dock upp solskyddet när du lyssnar!
          vad kul att höra det! har verkligen undrat ibland om detta blir bra men då får vi hoppas på det

idag står kabeldragning samt diskantplacering på schemat! tänkte sätta diskanterna i A stolparna så nära mellanregister som möjligt och med en bra vinkel!

Comment

Update! igår installerade jag mitt 3 vägs kit, glömmer alltid att ta bilder under installationen men skriver lite hur resultatet blev, RIKTIGT bra! blev ett jävla lyft när man fick upp mellanregister och diskant på brädan! dock har jag lite för lite effekt till dem så jag får ta det lugnt med volymen! ett 4 kanals steg ska köpas som ska bryggas till 2 kanaler! tänkte köpa Rainbows Beat 4 steg som lämnar 220 watt x2 i 4 ohm!

här kommer en liten bild på hur det blev!

Trevlig midsommar och sup lugnt

Comment

Kör du med passivt filter?
              Octan
              Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
              Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

OctanAudio
              Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
              Fegens Vandrarhem

Bilstereoblog
              Team Ljudbyggaren

Comment

Originally posted by octan View Post
                Kör du med passivt filter?
                japp precis, det som följde med kittet, har inte testat att ändra brantheten än men tänkte pilla med det när jag har fått en uppfattning om hur det spelar nu med lite olika musiktyper

Comment

Working...
                X